نیلوفرانه :

نمیدونم چند درصد از بازدید کننده های این وبلاگ هم سن و سالای پدر و مادرای ما هستند، اما فرصت رو مغتنم شمردم تا اگر حضور دارند درد دل ما جوون ها رو به اطلاعشون برسونم، به اطلاع پدر و مادرهای ما که وقتی در سن و سال ما بودند شاید دو سه تا بچه داشتند، اما الان از ما انتظاراتی دارند که...! به گناهانی دامن زدند که دل امام زمان (عج) رو به درد میاره!

چند سال پیش آقای قرائتی به موضوعی اشاره کردند در خصوص تشکیل خانواده های نیمه مستقل، اینکه دختر و پسر عقد کنند و در خانه پدر و مادر خودشون بمونند تا شرایطشون برای زندگی مستقل فراهم بشه، و به شدت این موضوع مورد انتقاد مخصوصاً خانواده ها قرار گرفت. و جالبه، همون خانواده، با دوستی خلاف شرع فرزندش مشکلی نداره، مادری رو میشناسم که از اینکه فرزندش دختر به منزل میبره و "زنا" میکنه خبر داره، اما همین مادر اگه فرزندش ازش تقاضای ازدواج کنه میگه تو الان شرایطشو نداری من واست خواستگاری نمیرم!
پدر عزیزم، مادر عزیزم، چرا سخت میگیری؟ چرا دست پسرتو نمیگیری؟ چرا از خواستگار دخترت شرایط آنچنانی میخوای؟ چرا چشم و هم چشمی میکنی؟ وقتی دلت میخواد عروست یا دامادت دهن پر کن باشه، به نیازای فرزندتم توجه میکنی؟ چرا از من انتظار چیزی رو داری که خودت نتونستی؟ چرا میخوای با میل مقدسی بجنگم که خدا تو فطرتم نهادینه کرده؟ که حالا این وبلاگ پر شده از سوالات جوونها از ارتباط نامشروع و خودارضایی و ...!
آقایی سوال میپرسه ازدواج موقت کنم یا زنا؟ بله پر واضحه که جواب چیه و جواب ربطی به سلایق و خوشایندهای ما نداره اما...آیا با ازدواج موقت این آقا مشکل از ریشه حل میشه؟ در جامعه ای که پدران ما واسه یه لقمه نون می دوند آیا این پسر سیراب هیچ وقت به فکر قبول مسئولیت می افته؟ اگر از خانومی که چندین سال ازش بزرگتره بچه دار بشه تکلیف چی میشه؟ آیا این ازدواج عاقلانه ست؟ اصلاً این اتفاق نیفته، پس تکلیف دخترامون چی میشه؟ پس نیاز اونها چی میشه؟ پدرم، مادرم، چرا نمی پذیری نیازهای فرزندتو؟ چرا خودت آسون ازدواج کردی و ازدواج رو برای ما سخت کردی؟ وقتی از خیابونها و پارکها میگذری و برای دوستی های خیابونی سر تکون میدی بدون تو هم با توقعاتت در به وجود آوردن این شرایط برای مملکت امام زمان سهیم و مسئولی.


مرتبط :


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)