سلام

من پستی خوندم با موضوع فانتزی های دختر خانوم ها ، خب من تعدادی از نظرات رو خوندم که الحق و الانصاف بعضیاشون برای خود مرد ها هم لذت بخش هست.

حالا این موضوع بماند که چه دختر خانوم ها و چه آقا پسر ها در دنیا دنبال آرامش میگردن در حالی که خود خدا گفته آرامش مطلق در بهشت .

حدیث قدسی : من بهشت براے آرامش انسان ها مهیا ساختم اما آنها در زمین به دنبال آرامش میگردند . ( البته این عین الفاظ نبود ولی همین موضوع با لغاتی دیگر بیان شده بود ) .

دوستان ، یک آیه ای هست که من فانتزی اینو دارم که اون رو روی سقف نصب کنم تا همیشه موقع خواب و بیدار شدن جلو چشمم باشه ،
الملک الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ
ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺮﮒ ﻭ ﺯﻧﺪگے ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺯﻣﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﻛﺪﺍﻣﺘﺎﻥ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺗﺮﻳﺪ ، ﻭ ﺍﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎے ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ    ... (2) 

این ایه همیشه حالات من رو دگرگون میکنه. اینکه دنیا جای ماندن نیست و گذرگاهے بیش نیست .  برکسی پوشیده نیست ، البته خیلی هامون با این وجود نمیبینیم !  خب اینها رو گفتم ولے منظورم این نبود که این دنیا باید فقط سختی کشید و چی و چی ، این رو گفتم که بدونید این دنیا جاے ماندن نیست و گذر گاهے بیش نیست... میخوام پست فانتزی هارو کمی تغییر بدم ، نمیخوام در مورد فانتزی سوال بپرسم ، میخوام مردے رو براتون ترسیم کنم و ببینم ایا این مرد با اینکه شاید خیلی از فانتزی ها رو نداشته باشه ، اما فانتزی هاے خداوند رو داره ایا میتونید باهاش زندگے کنید ؟

این مرد نه ثروتے داره و نه ملکے ، فقط میتونه یک زندگے حداقلے رو براے شما بوجود بیاره ، البته این برای الانه شاید بعدا این شرایط کمی تغییر کرد ، ولی حتی اگر ثروتمند ترین هم باشه اهل قصر ساختن و غذا و لباس و خلاصه زندگی اعیانے نیست ( به شرط اینکه همه مردم ثروتمند نباشن یعنے انسانهاے فقیر و محرومے در دنیا ے شما وجود داشته باشن )

البته این مرد فوق العاده مهربانه و عاشق همسرش و معتقده همسر عروسک و عشق و رنگ و لعاب زندگیشه و به اینکه یک خار هم دست همسرش بره راضی نیست !

البته این مرد با غیرت هستش و نسبت به پوشش همسرش ، روابط همسرش با نامحرم ، و همینطور نسبت به نگاه خودش و روابط خودش با نامحرم مراقب هست .

این مرد برای زندگی پس از مرگ و شهادت در این دنیا زندگے میکنه و این ممکنه براے کسانی خوش نیاد.

این مرد نسبت به همسر و خانواده خودش مهربونه ، به همسرش در کارهای خونه کمک میکنه ، مدام جمله دوستت دارم رو از ته دل بهش میگه ، جوری که زن میفهمه که شوهرش واقعا دوسش داره و براش خیلی مهمه.

البته شریط کاری این مرد کمی برای بعضی ها سخته ، ممکنه چندین ماه از خانواده دور باشه یا حتی شهید بشه ، این مرد تمام زندگیش مجاهدت در راه خداست و بارها و بارها تا دم مرگ رفته اما ثابت قدم هستش.

زندگی این مرد با رسیدگی و فکر کردن به مظلوم های جهان سپری میشه و شما تنها خانواده اون نیستید ... مردے نیست که به موسیقی ها گوش کنه ، البته اکثر موسیقی ها ،  چون اکثر موسیقے ها بدون محتوا هستند و فقط شهوات انسان رو تحریک میکنه و انسان فکر میکنه چه چیز خوبیه ، ولے عوضش قارے قرانه ، و همینطور اکثر مواقع موقع رانندگے یا رادیو گوش کردن ، صداے قران میاد ، اگه هم قارے نباشه همونطور که گفتم همیشه همراهش صداے تلاوت قران میاد .
چهره ، قد  و ویژه گی های ظاهری متوسطے داره ، و با خیالات دخترانی که در رویا زندگی میکنند جور در نمیاد. حتی ممکنه در یکی دو مورد پایین تر از متوسط باشه ( مگه دیگران نقص ندارن؟ ! ... )

مردی نیست که دوستان ( عوام ) شما غبطه داشتن همچین شوهری رو بخورن ، و حتی زندگی با اون رو ناپسند میدونن. اما رابطه ایی عاشقانه با خدا داره ،  دعا و سعی میکنه زنش و فرزندانش هم همینطور باشن. همسر نمیخواد براے هم بالینی ، همسرے میخواد که باهاش راه دنیا رو طے کنه تا به زندگے جاودانه ، در آغوش خداوند برسن و به بهشتے وارد بشن که نهار ها در اون جارے هستش و شادی وصف ناپذیری در اون هست ، و در ان جاودانه هستند ... و ...

توضیحات زیاده و احتمالا خودتون فهمیدین که چه نوع شخصیتے رو گفتم. البته باید بدونید که افراد معصوم خیلی خیلی کم هستند ،  پس احتمالا اون آقا معصوم نیست و همینطور ممکنه نقصی داشته باشه ، همونطور که ما ها نقص داریم.

آیا زندگے با چنین فردے رو میپسندید ؟ نظرتون درباره این فرد چیه؟  اقایون هم هر چیزی رو لازم به ذکر میدونن ، حتما لطف کنن بگن.

« این پست هدف هایی داره که اهل فن میفهمن »

و من الله توفیق ...


مرتبط با تفکر در قرآن:

تاملی در آیه 31 سوره انعام

تفکر در معنی بسم الله الرحمن الرحیم

هر مصیبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست

براى انسان جز حاصل تلاش او نیست

از آیه لا اکراه فی الدین سو استفاده نکنید

مراقب آثار اعمال مون در جامعه باشیم


مرتبط با کسب آرامش:

حق دارم در آینده خانواده ای پر از آرامش داشته باشم؟

یه زن می خوام که کنارش آرامش واقعی رو تجربه کنم 

حس میکنم با خواستگارم که 11 سال بزرگ تره به آرامش میرسم

چه چیزی باعث آرامش در زندگی میشه

دلم از زندگی آینده آرامش و عشق میخواد

من فقط آرامش میخوام، چیزی که تو خونه ی پدرم ندارم

چطور یک زندگی با آرامش و بدون جنگ اعصاب داشته باشم ؟

کسی جز خود شما، مسئول بازگشت آرامش تان نیست

خدایا دلم آرامش میخواد ...

چطور میتونم در زندگی مشترک همسرم رو به آرامش برسونم ؟

همه چیز دارم ولی کسی که بهم آرامش بده ندارم

نمیتونم به آدمی که قراره کنارش آرامش داشته باشم اعتماد کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) تفکر در قرآن (۳۴ مطلب مشابه)