سلام

من نزدیک یک ماه و نیمه عقد کردم با یه اقایی که از یه شهر دیگن خودم شاغلم ایشون هم همینطور تو این مدت شاید ده روز با هم بوده باشیم چون راهمون دوره و هر دو شاغلیم .

 اما من احساس میکنم ایشون خیلی خسیس هستن مثلا هر کاری یا هر چیزی که میخوان بخرن سر قیمتش خیلی بحث میکنن در صورتی که من اصلا اهل ایجور حرفا نیستم بخصوص که خودم درامد خیلی خوبی دارم بخاطر بحث های مالی این مدت خیلی با هم بحث داشتیم و دلخوری پیش اومد بخصوص واسه مراسممون. حالا ایشون دلسرد شدن و به نوعی دارن دوری میکنن.

 مثلا زنگ نمیزنن یا اس نمیدن اخرین باری که بحث کردیم همین چند روز پیش بود سر اینکه میخواد بیاد دنبالم با چی بریم که ایشون بخاطر هزینه کمش اتوبوسو پیشنهاد دادن و من بخاطر راحتیش ماشین شخصی رو که چون بحرفشون گوش ندادم و قبول نکردم دلخور شدن حالا من واقعا نمیدونم چیکار کنم من همیشه دوست داشتم همسری داشته باشم که مهربون باشه و قربون صدقم بره اما متاسفانه ایشون اصلا اینجوری نیست و تو پیامک هاش یا وقتی زنگ میزنه یا باهمیم اصلا اونجوری که دوست دارم رفتار نمیکنه یا بیان نمیکنه با اینکه تک پسره و پولدار اما دایم توحرفاش میگه پول ندارم حتی اصلا تا حالا نگفته پولی لازم داری یا نه تو بحث های مالی اصلا با هم یکی نیستیم حالا واقعا نمیدونم باید چیکار کنم؟

دوستان اگه میتونن راهنماییم کنن ممنون


پاسخ :

سلام

بعضی از خواسته ها و رفتارها بستگی به جنس آدم داره ! . بستگی به این داره که مرد باشی یا زن . دغدغه های شما ناشی از این میشه که با بعضی از خصویت های مشترک جنس مرد آشنا نیستید . 

بحث مراسم عروسی :

اولین اشتباه شما اینه که در بحث تون کوتاه نیومدید . دقت کنید که الان بحث حق مطرح نیست . عموم مردها به خاطر غروری که دارن ، دوست ندارند در مقابل همسرشون کم بیارن . بخصوص در اوایل ازدواج . البته همیشه این طور نیست . وقتی یه مرد حس خوبی به همسرش داشته باشه ، اونوقت با چنین مساله ای مشکل نداره . 

این حس خوب ( بخصوص در بحث ها ) زمانی به وجود میاد که حس کنه همسرش قصد نداره به اون بفهمونه که تو چیزی حالیت نیست . بنابراین سعی می کنه بحث رو تا جایی ادامه بده که شما پا پس بکشید ! اگه این کار رو نکردید دلخور میشه . 

کار درست چیه ؟

کار درست اینه که اگه حس کردید شوهرتون داره سعی می کنه جلوی شما کم نیاره ، فوری بحث رو خاتمه بدید و بگید باشه هر چی تو بگی ! ولی به موارد 1 ، 2 ، ... هم فکر کن .

اگه همون لحظه توی صورتش نگاه کنید ، احتمالا لبخندی از رضایت رو پیروزی رو در چهره اش می بینید . کافیه مدتی همین کار رو بکنید . و اون با آزمایش و خطا ، پی ببره که نظرات شما درسته . 

هر وقت چنین کاری کرد ، ازش تشکر نکنید ! و نگید دیدی من درست می گفتم ؟! بذارید اون فکر کنه که نظر درست شما ، نظر خودش هم بوده !!! . 

اون وقت چه اتفاقی می افته ؟

دیگه در بحث ها به غرورش فکر نمی کنه . بنابراین بحث های شما طولانی و کش دار نخواهد بود و شوهرتون نسبت به شما حسی خاص و مثبت پیدا خواهد کرد .


بحث زنگ نزدن و اس ندادن :

مشکل اینجاست که بازم همون بحث غرور مردانه ممکنه مطرح باشه . مشکل اینه که شوهرتون هنوز نسبت به شما اون حس خاص و مثبت رو نداره . 

شاید دلخوری ناشی از همین بگو مگو ها علتش باشه . شما راه حل قبلی رو دنبال کنید و همین طور در این زمینه هم حسن نیت تون رو بهش ثابت کنید . بعد ها خواهید دید که در این زمینه هم فعال خواهد شد .


قضیه ی بیرون رفتن با اتوبوس یا ماشین :

قبلا عرض شد که بحث رو کش ندید . بگید باشه بریم . از کجا معلوم اون نمی خواد بفهمه که شما ازش حرف شنوی دارید یا نه ؟! اصلا اون رو به عنوان سرپرست خودتون پذیرفتید یا نه ؟!

اگه این بحث ها مطرح نباشه ، از کجا معلوم در بیرون رفتن های بعدی نگه با ماشین بریم ؟ معلوم نیست شاید خود شما از اتوبوس خوشتون اومد !

خلاصه ی کلام این که در این مورد هم باهاش بحث نکنید .


بحث قربون صدقه رفتن :

اگه می خواید قربون صدقه تون بره ، در مقابلش غرور نداشته باشید . کاش می دونستید جمله ی " باشه هر چی تو بگی  " با روح و روان مرد چکار می کنه ؟ شما با این جمله می تونید کاری کنید که شوهرتون غرورش رو به پای شما بریزه ! می خوای در خونه پادشاهی کنی ، اوایل زندگی غرور نداشته باش . 


بحث درخواست پول از شوهر :

خانم محترمه ، شما میلیاردر هم که باشی ، برای خریدن یه آدامس از شوهرت تقاضای پول کن ! عرض شد که بعضی از خصوصیت ها در عموم مردان وجود داره ! یکیش همینه . نگید مگه من گدا هستم که دستم رو مقابل شوهرم دراز کنم ! این جمله یعنی این که متاسفانه ، زود ازدواج کردید !!! 

امتحان کنید . مقابلش بایستید و بگید 10 تومن پول بده می خوام فلان چیز رو بخرم . اگه چشاش در نیومد ؟ اگه چهار دستی تو جیب هاش دنبال پول نگشت ؟! اگه وقتی پول رو بهتون داد برق شادی رو در چشماش ندید ؟

همین که تقاضای پول نمی کنید احتمالا اون فکر می کنه که غرورتون اجازه نمیده . پس تا وقتی غرور رو در رفتار شما ببینه اونم غرورش رو حفظ می کنه . 


نکاتی مهم برای خانم های متاهلی که درآمد شخصی دارند :

لطفا حرف ـم رو به آخر وسایلی که با پول شخصی خودتون خریدید اضافه نکنید . موبایلم ، ماشینم ، خونه ام و ... ممنوع . در عوص اون حرف رو با غلظت زیاد در مورد وسایلی که شوهرتون برای شما خرید به کار ببرید .گردنبندم ، دستبندم و ... . کلمه ی پولم رو هم فراموش کنید . البته اگه می خواید زندگی آرومی داشته باشید .


موفق باشید


بیشتر بخوانید :

در دوران عقد چطور از شوهرم بخوام بهم خرجی بده؟

عقد کردم، شوهرم تا زمانی که براش هزینه ای نداشته باشم دوستم داره

بهترین روش گرفتن پول از شوهر چیه ؟

اوایل عقد زن چطوری باید از شوهرش پول بگیره؟

از این که از شوهرم پول بخوام حس خوبی ندارم

در دوران نامزدی و بعد از ازدواج از لحاظ مالی، چطوری باید با خانوم رفتار کرد؟

در دوران عقدم ، روم نمیشه نیازهام رو به شوهرم بگم

توی عقد خرج خانم باید چطور باشه؟

هر چی میگم در مسائل مالی من و تو نداریم قبول نمیکنه


مرتبط با خسیس بودن خواستگار:

با خواستگار خسیسم چه کنم؟

سوالات خواستگاری در مورد خسیس بودن و بد دلی خواستگار

نظرتون در مورد خواستگار خسیس چیه؟

سوالات خواستگاری در مورد خساست خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)