سلام

دوستان من یه دخترم که به تازگی به انتخاب خودم چادری شدم . از این انتخابمم خیلی خیلی خوشحالم و دوست داشتم ای کاش از خیلی قبل تر اینکار رو میکردم. ولی خب این وسط در کنار همه خوبی ها و آرامشی که برام داشته و داره ، یه مشکلم واسم پیش اورده که اعتماد بنفس منو ازم گرفته ! میدونم این پوشش سلیقه و مورد پسند خدا و امام زمانه ! حس و حالمم از این بابت خیلی خوبه ولی خب این واسم کافی نیست ! میدونم شاید بخواید بگید از ایمان ضعیفمه یا هر چیز دیگه ولی خب مسئله اینه که جدیدا احساس میکنم اعتماد به نفسم خیلی خیلی کم شده ! به دو علت:

1_ به عنوان یه دختر چادری که نماینده بقیه دخترای چادری دیگه هم هست ،همش نگران نگاه و حرکات و رفتارمم! خیییلی ریز میشم رو نگاه کردن و حرکاتم ! از قبلم طوری نبودم که مثلا رفتارم یا نگاهم به نامحرم بد و زیاد بوده باشه !ولی خب زیادی الآن حساس شدم و حتی اگه اتفاقی چشمم به یه آقا بخوره سریع چشممو میگیرم تا مبادا فکر کنن این دختر داره با آبروی چادر بازی میکنه ! کلا یه جوری شدم که همه پسرا رو نادیده میگیرم نه نگاهی نه اهمیتی اصلا انگار نه انگار که وجود دارن ! خب حس میکنم این رفتارمم اشتباهه! در این مورد چیکار کنم بنظرتون؟!

2_ مشکل دومم اینه که خب الآن همش حس میکنم به دید اگر نخوام بگم همه ، ولی خب به دید اکثریت یه دختر متحجر میام!😢 حس میکنم حس دیگران نسبت به دخترای چادری حس خوبی نیست و از این پوشش بدشون میاد و تحقیر میکنن این مدل پوشش رو !

حس میکنم دیگه از چشم همه افتادم! دوستان لطفا نگین مهم خدا هست و امام زمان ! بله اینو متوجهم ولی خب منم یه انسانم و یه موجود اجتماعی که در حد معقول دوست دارم مورد قبول افراد جامعمون واقع بشم !

همش حس میکنم دیگه با این انتخابم از گزینه های انتخابی پسرا واسه ازدواج خارج شدم ! حس میکنم دیگه نمیتونم مثل بقیه دخترا با همسری با اون ویژگی هایی که دلم میخوهد ازدواج کنم! لطفا یچیزی بگین من آروم شم! چجوری این مسئله رو واسه خودم حلش کنم؟

در آخر اینو بگم که با وجود این مشکلاتی که برام پیش اومده ولی به هیچ عنوان به هیچ عنوان حاضر نیستم دیگه حتی یه لحظه هم چادرمو کنار بذارم...


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

بعد از چادری شدن، اعتماد به نفسم گرفته شده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)