آقای 29 ساله هستم می خوام بدونم میزان حجاب دخترهای محجبه توی جلسات خواستگاری چطوریه؟
جایی رفتم توی جلسه دوم باز بود دختر ، و جایی هم کاملا پوشیده
این که مرد حق داره بی حجاب زن رو ببینه درست ولی این رو بنده برای جلسه آخر و بعد گروه خون می دونم که 100 در 100 همه چیز تموم شده و بریا اطمینان خاطر مرده از انتخابی که داشته. وقتی اون موقع زیبایی زن رو ببینه عاشقش می شه بیشتر.
تو جلسات دوم به بعد عرف اینه که دختر باز باشه یا من حساسم به این قضیه چون پوشش زن برام مهمه که چادر باشه حتی در منزل جلوی نا محرم هایی که میان می خوام چادر باشه زن چون نامحرم نا محرم و فامیل و آشنا هم نداره.


تو قران هم اومده که مهمونی می رین از پشت حجاب از زن خونه غذا رو بگیرین
حالا این مورد کم رعایت می شه و خودم حساس نیستم سرش چرا که خانواده های ما این طوری نبودن اصلا. ولی چادر بودن در همون جمع اهمیت بالایی برای خودم داره.
کدوم درسته حالا؟ با حجاب کامل رو گرفتن دختر جر جلسه آخر برای دیدنش بی حجابش (خیلی از دخترا این رو هم می دونن اسلام گفته ولی نمی تونن قبول کنن !!) یا کمی باز بودنشون در جلسه دوم به بعد؟
دقیقا قدر باز باشه؟
اندامش بالا تنشون معلوم باشه ؟
دست ها بی حجاب باشه ؟
کمی از مو مشخص باشه؟
کلا عرف استانی که شما توش زندگی می کنین کدومشه؟
لطفا زودتر جواب بدین

ادامه ← 5 / 3 / 93 :

بسیار ممنونم که وقت گذاشتین و مطالعه کردین و پاسخ های خوبی دادین
اصلا قصدم از پرسش این سوال دیدن اندام خانم نبود منظورم این بود رفتم جایی خواستگاری و دختر با آستین تا آرنج توی جلسه سوم اومده بود موش کمی مشخص بود(بعد از پرس و جو مشخص شد همیشه این طوریه! و بعدش تعجب کردم از کسی که بنده رو می شناخت و معرفی کرد باز) و یه کمی چادرش رو باز کرده برای لحظه ای و البته شاید غیر عمر که ببخشیدا برجستگی سینشون مشخص شد خیلی صحنه زشتی بود به نظرم تا مدت ها تو ذهنم بود و آزاد می داد .
این که جلوی خواستگار های دیگه بوده باشه یا نه اصلا بنده اولین خواستگار هیمن که این طوری بخواد باشه جلوی مهمون هایی که خونمون میان این رو من به عنوان مرد با غیرت نمی تونم تحمل کنم مرد ذهنش مجسم سازی می کنه از این برجستگی های زن که چطوری و چه شکلیه لازم نیست معلوم باشه فرمش مشخص باشه برای ذهن مرد کافیه برای همینه قران رو به مرد ها (و زن ها) می گه چشم هاتون رو فرو ببندین.
سوالم بیشتر مد نظر تشخیص مذهبی بودن یا نبودن این خانم بوده . که البته این قضیه رد شده الحمد الله هر چی خیره ان شاء الله خدا براشون تقدیری کنه و جر خیر هم خودشون تدبیر نکنن.

قسمت مهمی از سوالم این بود که چون در سالام گفته شده فلان قدر می شه دختر رو بدون حجاب دید و چون دختر مومن و پسر مومن می دونن این داستان رو. می شه گفت در جلسه آخر این خانم اگر بهش نگفته شده باز باشه (چادرش رو برای مدت زمان کمی باز کنه تا مرد اندامش رو ببینه) تا مردی که به دلش نشسته رو جذب خودش کنه؟ (این خوب برای خانم ها پیش میاد)
آیا به مومن بودن چنین خانمی شک باید کرد؟ وقتی دین گفته مرد می تونه بدون حجاب زن رو در بعد از قبول کردن طرفین ببینه چرا دختر های مومنه قبول نمی کنن؟ چرا سلام رو با سلیقه خودشون قبول دارن نه با حرف امام شون؟ خب این حق مرده ! زن گرفتن بزرگترین شراکت (یا تجارت) مرد هست در کل زندگیش. شراکتی (یا تجارتی) مگر می شه بدون دیدن صورت بگیره؟ این نمی گم نشده تا حالا ولی درستش اینه که اسلام گفته مرد زن رو ببینه شما می دونین امام خمینی حدودی رو که گفته مرد بدن زن رو بعد از تمام شدن جلسات و نهایی شدن نظر طرفین می تونه ببینه چیه ؟(از پشت یه لباس طوری یا خود طوری نه فقط بی حجاب بلکه اندام بالاتنش رو هم ببینه با شرط اینکه تحریک نشه که غیر ممکنه! البته برای بنده مردی که تحریک زیبایی های واقعا جذاب زن نشه مرد نیست! )
و سوال دیگه اینکه اگر مرد بخواد از زن مومنه ای که موهاش رو ببنه نه بیشتر و زن قبول کنه آیا اون زن مومنه واقعی نیست؟ یا اینکه به حرف اسلام گوش داده ؟ یا اصلا دلش خوده به پسره و راضی شده؟

دکتر همیز می گفت برای پسرش رفته بود خواستگاری دختر اصلا قبول نمی کرد که پسرش ببینتش بعد از اینکه کلی اصرار کردن و دختر راضی شد دختر یه لباس چسبودن و بدون حجاب پوشیده بود....
این لباس چسبون و بدون حجاب چیزی که بنده که مردم و با غیرت هستم می گم برای خواستگار مرد و واقعا مردی که برای دخترم بیاد به زنم خواهم گفت که این چنین اگر خواستن به دختر بگه این طور لباس بپوشه.
امام علی ع می گه در عجبم از انسان هایی که حق خودشون رو تمام و کمال از مردم می گیرن ولی حق مردم رو نصفه و نیمه می دن.
الان برخی از خانم های مومنه ای که بر اساس ناز زنونه یا حیایی که دارن پا از کلام ائمه هم فراتر گذاشتن چه جوابی دارن بدن؟ شاید بگن اومدیم و پسره خوشش نیومد و کلا قضیه رد شد اون وقت چی؟ در جوابشون بنده می گم وقتی پسر بره خواستگاری و اونم چند بار حالا چند هفته ای هم طول کشیده و پسر فکراش رو کرده و پسندیده دختری رو که حجاب داشته حالا که حجابش رو برداره دیگه عاشقش می شه . بیشتر دلش قرص این انتخابی می شه که کرده.
اگر هم یک درصدی پسر قبول نکرد بدونین که از اول شکی در انتخابش داشت که حالا خودش رو نشون داده حالا دختر گناهی نکرده حرامی هم مرتکب نشده فقط جلو حرام بزرگی رو گرفته که طلاق بوده ازدواج می کرد و بعد مرد ازش جدا می شد که خیلی بدتر بود دیگه شوهر به این راحتی نمی تونست بکنه ! یا خوبش اینه که بعد از عقد که مرد دیدش خوشش نیومد از چیزی که فکرش رو می کرد و بگه زشتی  همین سرکوفت حتی برای یکبار تحملش سخته. ولی اگر اول نشون داده باشه خودش رو مرد نمی تونه این رو بگه جون دید و قبول کرد اگر به زنش بگه زنم می گه مکه کور بودی خودت دیدی من رو

امیدوارم به اندازه طولانی شدن این متن برکتش هم براتون زیاد باشه.

خانم های محترم یه تجربه ای رو بهتون بگم:
شمایی که می رین دختر رو بدون حجاب ( و با لباس چسبون ) می بینین دیدتون زنونه هست و ببخشید جنسی . چرا که اندامش رو می بینین و میاین می گین خوبه یا نه. یعنی زیبا بود دختره یا نه.
ولی مردا زیبایی رو توی چهره زن می بینن نه اینکه اندامش در زیبایی اثر نداشته باشه نه اشتباه نشه . دید زیبایی شناختی مرد ها فرق داره با زن ها . مرد ها زن هاییی رو زیبا می دونن که زن ها این طور نمی دونن. دیدن در اطرافتون مردی عاشق زنشه و دوسش داره و می گه خیلی زنم قشنگه ولی شما خانم محترم این زن رو قشنگ نمی دونین . دید زیبایی شناختی اون مرد با شمای خانم فرق داره.
با عرض پوزش که این مطلب رو می گم اگر رابطه جنسی زن و مرد دو بار در هفته باشه می شه یکساعت در 168 ساعت (دوستی هم اینجا گفته بود) مرد یک ساعت در هفته اندام زنش رو می بینه . با فرض کار 6 روز و روزی 8 ساعت و 2 ساعت رفت و آمد 60 ساعت کار و شبی 8 ساعت خواب می شه 56 ساعت و بقیشه می شه مدت زمانی که زن و مرد کنار هم هستن یعنی حدود 40 ساعت در بیداری در طول یک هفته اون وقت مرد همش داره طول این مدت اندام زنش رو نگاه می کنه نه اون یکساعت لذت جنسی رو برای این گذاشتن که در طول این 40 ساعت به این مطالی کمتر فکر کنن و بیشتر برای آینده و زندگیشون فکر کننن . پس این 40 ساعت باقی مونده رو به چی نگاه می کنن ؟
"به چهره و موی زنش"
به نظرم مرد اگر بره خواستگاری و این ملاک داشته باشه خوبه:
"اگر زن از نظرش زیبا بود و باهاش آرامش پیدا می کنه" بدونه که بعدا دوستش خواهد داشت عاشقش می شه بعدا هم که پیر شد چون عاشقشه دیگه زیبایی ملاکش نخواهد بود.


مرتبط:

نیت پاک پسر می تونه یه دختر مذهبی رو قانع کنه منتظر بمونه ؟

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن ؟

خودنمایی بعضی از دختران مذهبی و چادری

ازدواج دختران مذهبی با پسری که در زمینه موسیقی فعالیت داره

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

دخترای مذهبی بعد از ازدواج می تونن جلوی شوهر بی حیا باشن ؟

آیا یک دختر مذهبی بعد از ازدواج در دلبری کردن کم میاره ؟

چرا دخترای مذهبی از رابطه جنسی متنفرن؟

یه دختر مذهبی چطور در خواستگاری بحث مسائل جنسی رو پیش بکشه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) مسائل خواستگاری (برای پسران) (۷۰ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه) ازدواج با دختر مذهبی (۶۰ مطلب مشابه)