بسم الله الرحمن الرحیم


در این چند دقیقه وقت قرار است روی یار مناسب صحبت کنیم.

ما الان درست در نقطه ی حساس موضوع قرار گرفتیم ...انتخاب یک یار مناسب خیلی مهم است

در مورد اینکه چرا مهم است سرتان را درد نمی آورم و به همین نکته بسنده می کنم که قرار ست وقت های عاشقانه و زیادی را با ایشان سپری کنید...در تمام لحظات غم و شادی ...در تمام لحظات آینده...در تمام لحظات مشترکی که  قرار ست به همدیگر تکیه کنید و باعث آرامش همدیگر شوید

در مورد انتخاب یار باید به یک شاه کلید توجه کنیم و آن هم این است که باید یارمان را بر اساس هدف (هایی) که در زندگی برگزیده ایم انتخاب کنیم....وقتی معیارهایم را بر اساس هدف(های)زندگی فهمیدم باید آن ها را اولویت بندی کنم بر حسب اهمیتشان در درجه یک و یا دو قرارشان دهم

شاید الان یک سوال برایت پیش بیاید و بگویی خب از کجا بفهمم اولویت بندی را بر چه اساسی درجه بندی کنم؟؟

 جوابش این اســت که : هر معیاری که در استحکام زندگیم نقش ایفا می کند  ، باید آن را انتخاب کنم...

اولویت های درجه یکت همان اولویت های غیر قابل اغماض هستند همان ها که نمی توانم از خیرشان بگذرم...اولویت های درجه دوم همان قابل اغماض ها هستند

اولویت ها خیلی اهمیت دارند اما باید توجه کنم که معیار هایی که انخاب می کنم بایـــد واقعی باشد.

یعنی چه؟؟؟یعنی آن دسته از معیار ها که منطقی هستند و توهمی نیستند را انتخاب کنم همان ها که  قابل تحقق هستند نه آن دسته از چیزهایی که نشود...

بعد از این مرحله می رسیم به مرحله غربال کردن...یعنی معیار های اشتباه را ، حذف کردن...

فقط باید یادم باشد که معیار ها را باید جزیی کنم..

یعنی چی؟؟برای مثال آقایی به خواستگاری می رود و حجاب برای او اولویت اول است...باید دقیق ذکر کند چه نوع حجابی مد نظرش است؟چادری بودن یا مانتویی بودن؟ چادر ملی باشد یا عربی باشد؟

در این حد باید معیار های مان را  جزیی کنیم درغیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد...

یادم باشد آنچه را شدنی  هست ملاک قرار دهم و دقت کنم که هیچ انسانی تمام معیار ها را ندارد به قولی گل بی عیب خداست

حتی اگر فرد همه ی معیار های ما را داشته باشد ممکن است ما تمام ایده آل های او را نداشته باشیم ...

 خلاصه کلام :

پــس شد انتخاب معیار های یار مناسب و اولویت بندی کردن آن ها به گونه ای که باعث استحکام زندگیم بشود همان دسته از اولویت های منطقی و حذف هر گونه معیار اشتباهی وتوجه کردن به جزیی کردن این معیار ها...

آرامش الهی قرین لحظاتمان.
یا علی

"اراد"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مطالب آ. راد (۲۶ مطلب مشابه)