حسن مهرویان مجلس گرچه دل می برد و دین / بحث ما در لطف طبع و خوبی اخلاق بود

بعد از معشوقه اینبار می خوایم در مورد مادونا صحبت کنیم . مادونای موشکاف و تیز بین ، بازتاب دهنده ی ایده ها ، ارزش ها و معیار ها و بیانگر شخصیت کامل زنانه

اگر معشوقه نماد جسم زنانه باشه ، مادونا یعنی روح زنانه داشتن، یعنی ارزش های معنوی

آرامش و متانت از مشخصه های جنبه ی مادونای شخصیت زن است. مستلزم سکوت ، سکون، پذیرندگی ،  ایمان  و  صبر فراوان ! . یک حس درونی از معنویت که اطرافیان هم حسش می کنن.

ویژگی ای که مادران ما و زن های نسل قدیم خیلی خیلی خیلی توش قوی بودن و بابت همین برای همسرشون بی نهایت عزیز می شدن. سکوت و منفعل بودن و پذیرفتن مرد تحت هر شرایطی و همینطور پاکدامنی چیز هایی بود که با گذشت زمان به شددددت مورد نقد فمنیست ها قرار گرفت ! این ها رو ضعف زن تلقی می کردن ! در حالی که تمام قدرت زن سنتی به همینا بود !


زن ها امروزه 3 بخش دیگر شخصیتشون رو زندگی می کنن اما در جنبه ی مادونا دچار ضعف های اساسی شدن ، نداشتن صبر و گذشت ، پرخاش و تحقیر مرد ، با هر اتفاق ساده ای به طلاق فکر کردن و حتی خیانت و روابط موازی همگی نشون دهنده ی بحران مادونا هستن .

 

مهم ترین بخش مادونای زن وفای به عهد و پاکدامنیش هست . اینکه این زن در تمام شرایط به مرد ش متعهد و وفادار باقی بمونه نه اینکه با کوچکترین مشکل میدون رو خالی کنه . این ویژگی به مرد اطمینان خاطر میده ...

 

به زن ملاک و معیار قوی و صحیح می ده جهت تشخیص و انتخاب "مرد خوب

به قول حافظ  :  بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی / مقبول طبع مردم صاحب نظر شود

همچین زنی سخت به دست میادنه اینکه فیلم بازی کنه یا ادا در بیاره ! نه ، بابت ارزشی که برای خودش قائل هست این حالت رو پیدا می کنه . به قولی : 

به حسن خلق توان کرد صید اهل نظر / به دام و دانه  نگیرند مرغ دانا را

 

مادونا با معیار ها و ملاک هایی که داره می خواد لذت جویی های جنسی براش معنا داشته باشن . می خواد که این تجربه ی جنسی در ارتباط با عشق و تعهد باشه .  زنی که معیاری برای رابطه هاش نداره و به قولی سهل الوصول هستش  نه فقط به خودش بلکه به مرد هم آسیب می زنه ، چون مرد نیاز داره که رابطه براش معنی و مفهوم پیدا کنه ، این انتظار از زن می ره که با پاکی خودش اصولی رو تعریف کنه که رابطه رو ببره به سمت عشق و تعهد ...در حالی که مرد ها به طور ذاتی تمایل دارن با رابطه به شکلی ساده برخورد کنند

 

همچین زنی خطاهای قابل اقماض مردش رو نادیده می گیره و به جای زخم زبون یا تحقیر اون مرد به خاطر نقاط ضعفش ، خوبی ها و پتانسیل های مردش رو می بینه و با تشویق و تحسین و اعتماد به مرد اونو به سمت رشد و ارتقا سوق می ده . برای مرد الهام بخشه . به عبارتی با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنه و تلاش می کنه تا رابطه شون رو نجات بده .

 

این  زن از نظر شهود و احساس و درک حالات عاطفی قوی تر از مرد هاست ،  این موضوع  به زن کمک می کنه تا  مرد رو بفهمه .

جنبه ی شخصیت زنانه  هر کدوم جایگاهی داره ، مادونا تشخیص می ده که حالا باید کدوم یکی بود ؟ تعادل در شخصیت و رفتار رو  ایجاد می کنه ، می فهمه کجا باید ناز کنه کجا باید سخت گیری ، کجا منت کشی ! کجا مستقل باید بود، کجا باید تکیه کرد و ... به نظر من مادونا همون سیاست زنانه است . مادونا به تیز بینی و تحلیل شرایط درک صحیحی از مسائل پیدا می کنه . به عبارتی مادونا به زن قدرت تمیز و تشخیص می ده .

 

وقتی خطایی از مرد سر می زنه،  زنی که از این نظر قوی باشه به جای جر و بحث با مرد و جنگیدن باهاشسکوت می کنه یا یک ابراز دلخوری ساده و بعد خودشو می کشه کنار مرد ها ذاتا تمایل دارن قدرتشونو حفظ بکنن و حق با اونا باشه ولو اشتباه کنن !.  با زنی که قدرت نمایی کنه می جنگن تا مغلوبش کنن اما وقتی زنی سکوت می کنه و می رنجه ، مرد با خودش به فکر فرو می ره و یه جورایی حس عذاب وجدان می گیرتش و در صدد جبران بر میاد ! زن زیرک این ویژگی رو در نظر می گیره ...

 

و نهایتا این نکته که جنبه های مادونا و معشوقه در زنانگی برای مردان به طور یکسان اغواکننده اند اگرچه ماهیتا با یکدیگر متضاد هستند . با این وجود تمام مردان عمیقا آرزومند این هستند که این دو جنبه رو توما" در یک زن ببینند.

این چیزی هست که موضوع بحث آینده ماست

الی خانوم

پیشنهاد:

زن بودن و زنانه بودن (1)

زن بودن و زنانه بودن (2) - معشوقه

زن بودن  و زنانه بودن (4) – مادونا، معشوقه

زن بودن و زنانه بودن (5) – مادری

زن بودن و زنانه بودن (6) - زن آمازون

زن بودن و زنانه بودن 7 – حضرت زهرا (س)



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)