سلام

آخرین بخش مطلبم ،آخرین جنبه ای از شخصیت زنانه که تو این پست می خوایم بهش بپردازیم و اصطلاحا بهش می گیم "زن آمازون" 

اگر سه جنبه ی قبلی که قبلا صحبتش شده ( مادونا - معشوقه - مادری)  رو جنبه های 100% زنانه ی شخصیت زن بدونیم، اما آمازون نماد اون بخشی از وجود یک زن هست که شبیه رفتار ها و خصلت های مردانه است !

تمرکز حواس، جاه طلبی، استقلال ، هدفمندی ، تلاش و جنگجویی برای اهداف شخصی و ...

این جنبه از شخصیت زن هست که به طور تقویت شده در دهه های اخیر بسیار به چشم می خوره: خانم هایی که در عرصه ی شغل و تحصیل جایگاهی کسب کردن و پا به پای مرد ها رقابت می کنند ، تلاش می کنند و می جنگند.اما بر خلاف زن سنتی نه برای عشق ، بلکه اینبار برای قدرت !

چیزی که مسلم هست این زن ها با فعال بودن و پر هیاهو بودنشون و تو اجتماع بودنشون خیلی مشکلات زن نسل قبل رو دیگه ندارن اما در یک زمینه اغلب به مسئله بر می خورن : ارتباط با مرد و ازدواج !


تعجب آوره که زن امروزی علی رغم تغییرات اساسی ای که داشته ، اما در رابطه با مردش دستاورد قابل توجهی نسبت به زن نسل های قبل کسب نکرده ! همچین زنی می خواد که در عشق هم موفق بشه ، همون طور که تو کار و درس موفقیت کسب کرده و توقع داره  همون روحیه و رفتارش تو دنیای کار و درس ، تو رابطه عاطفی و صمیمانه با مردش هم جواب بده ! وقتی ناکام می مونه مدام با خودش فکر می کنه که حالا باید چیکار کنه ؟ در حالی که برای ارتباط موفق ، زن  نیازی نیست کاری انجام بده، بلکه فقط کافیه از چارچوب ذهنی صحیحی برای ارتباط با مرد برخوردار باشه !

چارچوبی از درایت و شعور زنانگی

 -----------------------------------------------------

بحث آمازون خیلی مفصل هست ... این انرژی در روان زنانه اگر  به صورت غالب در بیاد پیامد هایی داره که اشاره و  نقد میشه

- استقلال و خودکفایی کامل

زن امروزی تلاش زیادی کرده در راستای مستقل شدن از مرد ! ، به نوعی ترس از وابستگی به مرد و بد دونستن این وابستگی ( وابستگی به مرد رو عامل آسیب پذیر بودن زن دونستن ) . این باعث به وجود نیومدن یک پیوند واقعی بین زن و مرد می شه .

زن ها باید متوجه باشن وابستگی بخشی از یک ارتباط  عمیق هست . یک زن باید در ارتباط با مردش تا حدودی به شکل منفعل و پذیرنده رفتار کنه وگرنه ارتباط عمیق و واقعی به وجود نمیاد . علاوه بر این نظر شخصی خودم این هست که وابستگی و تامین شدن بخشی از نیاز های فطری یک زن هست که مقابله باهاش فقط زن رو فرسوده می کنه ...

 

- رفتار با مرد به شیوه ی رقابتی !

همچین زنی عادت کرده همه جا در حال رقابت باشه ! ایرادی وارد نیست منتها اگر این رفتار رو بیاره تو زندگی مشترک با مرد اش نتیجه خیلی بده ! دیگه رابطه رابطه ی زن و مرد نیست ، رابطه ی مرد در برابر مرد هستش !  طبیعیه تو همچین شرایطی مرد تمام تلاشش رو می کنه که ثابت کنه " من از تو مرد ترم " ! این جو رو متشنج می کنه ، مرد انقدر می جنگه تا خودش رو اثبات کنه یا نهایتا سرخورده می شه و کلا عقب نشینی می کنه و از زن فاصله می گیره ...

یک زن باید با زیرکی و آگاهانه خودش رو در ارتباط با مردش در جایگاه دوم قرار بده !!!

جایگاه ملکه !

منظور اصلن این نیست که شان انسانی خودش رو پایمال کنه یا حقوق و ارزش هاش رو زیر پا بزاره ! ابدا" ! منظور این هست که بار مسئولیت و تصمیم گیری های سنگین و سکانداری زندگی رو با کمال میل و زیرکانه به مرد واگذار کنه !قطعا یک مرد واقعی از قدرتمند بودن ، مسئول بودن و تامین کننده بودن لذت می بره !

 

- حالت تدافعی و خشم دائمی نسبت به همه ی مرد ها:

وقتی زن ها تصور کنند که بار تمامی ناکامی تمام زن ها در تمام طول تاریخ به عهده ی مرد هاست طبیعتا اون رها رو دشمن درجه یک می دونن و رفتارشون با مرد شکل خصمانه ای می گیره ! حتی ناخودآگاه . این مسئله خودش رو با زخم زبان زدن ، برچسب های تلخ و تحقیر مرد نشون می ده ، نتیجه ی چنین رفتاری اصلاح یا همراهی مرد نیست ، برعکس ! باعث جریحه دار شدن غرور مردانه می شه و عواقبش مطمئنن جالب نخواهد بود ...

 

-         انکار نیاز به مرد و تحقیر ویژگی های زنانه !

لوندی و احساسات و عواطف و شور و شوق و احساس نیاز به حمایت و محبت یک مرد ، نرم ، پذیرنده و منعطف بودن و صبر و بردباری و تمایل به عشق و ارتباط با یک مرد و باقی تمایلات و ویژگی های زنانه رو تحقیر کردن و برچسب سطحی و سخیف بودن و  ... زدن ! این یک زره هست که بعضی زن ها به تن می کنند و بخش های زنانه ی وجود خودشون رو با این انکار و طرد به حاشیه می برند ... این باعث می شه بخش قابل توجهی از انرژی های وجودیشون سرکوب شده باقی بمونه که به شکل اشفتگی و اضطراب خودشو نشون می ده. جنین زنی ممکنه حتی توی رابطه با مردی باشه اما به معنی واقعی با مردش پیوند نمی خوره

احیای جنبه ی معشوقه و مدونا ( جسم و روح زنانه ) باعث می شه تمایلات سالم خودشون رو به درستی نشون بدن

 

پیشرفت زیاد باعث شده این زن پرتوقع بشه ، هم از خودش هم از مرد هم از زندگیش !

زن امروزی کلی انرژی و توانمندی جدید رو تو وجود خودش کشف کرد و به نوعی فردیت و خودباوری رسید ،تا اینجای قضیه مشکلی نیست ولی مسئله وقتی پیش میاد که همچین زنی میزان توقعاتش از مرد دیگه رویایی می شه و دیگه به این سادگی ها نظرش جلب نمی شه ،همچین زنی تو تله ی کمال طلبی می افته و به سختی از زندگیش لذت می بره  . در وجود همه ی مرد ها دنبال پاشنه ی آشیل می گرده تا مرد رو شکست بده بابت اون نقطه ضعف !

دختر امروزی باید متوجه باشه مرد بی عیب و نقص وجود خارجی نداره و هر انسانی حتما تو جنبه هایی ضعف هایی داره که البته قابل اصلاح هستش ! البته با همراهی همسرش  ،که به مرد کمک کنه ضمن حفظ غرور و وجهه ی مردانه نقاط ضعف خودش رو هم بپوشونه و کم کم رشد کنه . مرد خوب و قهرمان زندگی یک زن ، الزاما مردی بی عیب و نقص نیست ! بلکه بابت سایر ویژگی های خوب میشه به مرد فرصت داد .

رها بودن و در لحظه زندگی کردن و لذت بردن از زندگی جزء ویژگی های یک زن نرمال هستش ، یک زن باید بتونه اون میل جاه طلبی شدیدش رو کنترل کنه و از زندگیش در لحظه لذت ببره


حالا با وجود همه ی این صحبت ها  نتیجه چیه !؟ این جنبه از شخصیت زن بد و نامطلوبه !؟!؟

طبیعتا نه ! این ویژگی هم مثل سایر ویژگی ها ، موهبت ها و امتیاز هایی برای ما به ارمغان میاره .  فقط نکته اینجاست که باید جایگاه درست خودشو پیدا کنه !

 زن هایی که با این جنبه از شخصیت خودشون کاملا بیگانه اند شخصیت منفعل و آسیب پذیری دارند . البته زنانی که با جنبه های زنانگی شون در تماس اند لزوما از جنبه ی آمازونی بی بهره نیستند . به تعبیر دیگه اونها الزاما موجوداتی بی اراده و تحت کنترل دیگران نیستند  . ویژگی های آمازونی می تونه در چنین زنی در خدمت زنانگی اش به کار گرفته بشه.  نه اینکه غلبه پیدا بکنه و باقی ویژگی ها رو تحت الشعاع قرار بده  !

 

جنبه ی آمازون کمک می کنه یک زن بتونه با ذکاوت و تیز هوشی و آینده نگری یک مرد مناسب رو برای خودش انتخاب کنه

کمک می کنه یک زن در اجتماع حضور مثبت و فعال داشته باشه و به خوبی دیده بشه و در جهت رشد فردی خودش گام برداره

کمک می کنه یک زن از وابستگی ناسالم و آسیب های اینچنینی خودش رو حفظ کنه

یک زن باهوش و با درایت می تونه به مردش کمک کنه و همراهش باشه تو سختی های زندگی

 

الی خانوم

پیشنهاد:

زن بودن و زنانه بودن (1)

زن بودن و زنانه بودن (2) - معشوقه

زن بودن و زنانه بودن (3) – مادونا

زن بودن  و زنانه بودن (4) – مادونا، معشوقه

زن بودن و زنانه بودن (5) – مادری

زن بودن و زنانه بودن 7 – حضرت زهرا (س)



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)