سلام
اولا بعضی مردهای مذهبی قد بلند و خوش هیکل کلا جوری اند که کسی جرات نمیکنه باهاشون درگیر شه و بدون دعوا از ناموسشون دفاع میکنن که خب مورد بحث ما نیستن. سوال من در مورد مردای مذهبی با قد و هیکل معمول جامعست که میخواد غیرت داشته باشه نسبت به ناموسش اما رفتار اسلامی و منطقی هم داشته باشه.

دوم انگیزه این سوال رو یکی از قسمتای اخیر برنامه ماه عسل ایجاد کرد. یکی از مهموناش که بعد شنیدن یک فحش رکیک از ماشین پیاده میشه و بدون درگیری فقط میره سمت طرف و طرف مقابل چاقو رو به طرز فجیعی میزنه تو صورتش و تو این برنامه خود آقا و مجری میگفتن اگه خودمو میزدم به نشنیدن و رد میشدم این اتفاقا نمی افتاد و باید خشم رو کنترل کرد و این حرفا.

 حالا سوال اصلی اینه که یه مرد مذهبی واقعی که گفتم هیکلش جوری نیست که طرف حساب کار دستش بیاد و مجبوره بره سمت طرف و از طرفی توصیه در اسلام به کنترل خشم چطوری بین این دو موضوع تعادل برقرار شه؟

خانم های مذهبی مثلا اگه با همسرتونید و مثلا کمی با فاصله راه رفتید و کسی بی خبر از همراهی همسرتون تو خیابون به شما تیکه انداخت همسر چه رفتاری انجام بده که هم متناسب با غیرت و هم اسلام باشه؟

اگه کسی با شما بلند صحبت کرد و همسرتون با شما بود واکنش مناسب چیه؟ شما چی میپسندید؟ اسلام هم میپسنده؟

اگه با همسرتونید و کسی به همسرتون فحش ناموسی که به شما مرتبط میشه داد چکار کنه؟ فحاشی متقابل که زشته ، کتک کاری؟! خودشو بزنه به اون راه؟!!!

البته قطعا اگه کسی فیزیکی مزاحمت ایجاد کنه باید همسرتون فیزیکی دفاع کنه اما مثال هایی که زدم لفظی بودن پس همسرتون چکار کنه؟ نمیتونه خودشو بزنه به اون راه که ...

کار درست چیه تو این شرایط ؟ شما چی دوست دارید ؟ توصیه اسلام برای این شرایط چیه؟

ممنونم

مرتبط:

تعریف غیرت از نظر شما چیه ؟

فرق بد دلی با غیرت چیه ؟

غیرت مردانه و حقوق زنانه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)