بچه ها باور کنید از ماست که برماست!

هرچی میگیم میگن رسمه !

آخه این رسم و رسوم از کجا اومده ؟ برید ببینید پدربزرگامون چطوری ازدواج کردن ؟ یا نه امامامون چطوری ازدواج کردن ؟ داستان عروسی حضرت زهرا رو همتون میدونین دیگه !


یه رسم خوب . یه کاری که قرار بود باعث کمک به زوج های جوون بشه به خاطر چشم و هم چشمی و فخر فروشی تبدیل شده به یکی از بزرگترین مشکلات ازدواج . دقیقا همین اتفاق هم برای مهریه افتاده!

آخه رو چه حسابی پدر دختر باید اینهمه وسیله بده ؟ ( من خودم پسرما !) ولی با هیچ منطقی جور در نمیاد .

یه مرد شریف که با حقوق کارگری یا کارمندی داره زندگی میکنه شاید بعد 20 سال 50 میلیون تومن پس انداز نداشته باشه اونوقت باید همشو خرج جهیزیه کنه ! حالا اگه چند تا دختر داشته باشه چی ؟

فقط به خاطر این که به بقیه نشون بدیم چقدر خرج دخترمون کردیم . نشونه ارزش دختر شده جهیزیه زیاد و تعداد سکه مهریه بالا !

به خدا خیلی از مشکلات زندگیمون به خاطر خودمونه ! این ماییم که زندگی رو سخت میکنیم . به نظر شما تو کشور های دیگه که ما حسرت زندگیشونو میخوریم از این کارا میکنن ؟

وقتی این مسائل رو میبینم ناخودآگاه یاد این آیه شریفه میفتم  که به درستی حال و روز ما رو شرح میده !   

أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ 

 آمار میدیم فلان درصد از مردم کشورمون تحصیل کرده شدن چه فایده ؟ وقتی نمیتونیم در مورد زندگیمون درست فکر کنیم . وقتی هنوز اسیر این رسم های الکی هستیم که هیچکس قبولش نداره و هیچکس هم جرات نداره بگه چرا؟

همون طورکه گفتم این رسم و رسوم در جای خودش و در زمان خودش بسیار خوب بوده ولی ما با فخر فروشی خودمون خرابشون کردیم.

من خودم حاضرم همسرم هیچی با خودش نیاره یا در حد معمول و خیلی ساده  باشه . وسایل اولیه زندگی - یه سرچی کنید ببینید جهیزیه حضرت زهرا چی بوده - . ولی اگر پسر قبول کنه به نظرتون خانواده دختر قبول میکنه ؟ اونوقت چطوری تو فامیل سرمونو بلند کنیم ؟

بلاخره باید از یه جا شروع بشه نه ؟ سوال من اینه ما که همه مخالفیم با این رسم های نادرست - از مهریه بالا تا جهیزیه سنگین و .... - از طرفی بیشتر افرادی که تو این وبلاگ هستن تحصیل کرده اند و خدا رو شکر اکثرا مومن چرا ما نباید از خودمون شروع کنیم ؟ 

چرا عادت کردیم فقط بگیم زمونه بد شده . جامعه بد شده ؟ جامعه حاصل جمع من و شماست . 

قبول دارم که خیلی وقت ها خانواده ها قبول نمیکنن ولی به نظر شما اگر دختر و پسر هردو راضی باشن و به کارشون ایمان داشته باشن و با دلیل و آیه و روایت برای خانواده هاشون توضیح بدن باز هم خانواده ها قبول نمیکنند؟


یادمون باشه دینداری فقط به این نیست که تا حالا چند بار قرآن رو خوندم دین داری  عمل به دستورهای قرآنه .

به قول استاد الهی قمشه ای قرآن یه آدرسه ! آدرس خونه ی خدا . حالا شما این آدرس رو با خط خوش بنویس و بچسبون به دیوار اتاقت و هر روز از روش بخون ! به خونه خدا میرسی ؟ 


«و إن تطع أکثر من فی الارض یضلوک عن سبیل الله، إن یتبعون إلا الظن و إن هم إلا یخرصون»( سوره انعام،آیه116)

اگر از اکثریتی که در زمین هستند، پیروی کنی تو را از راه خدا گمراه سازند زیرا اکثریت مردم پیروی از ظن و گمان می کنند و جز به دروغ سخن نمی گویند.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)