نمی تونم گواهینامه بگیرم...

سلام. لازمه پیشاپیش از همه کسانی که کمکم می کنند تشکر کنم. واقعاً دیگه نمی دونم چه کار کنم.

دختر ۲۲ ساله‌ای هستم که یکی دو ساله درگیر گرفتن گواهی نامه ام. شاید بپرسین چرا انقدر طول کشیده، خب کلاس های آیین نامه و امتحان آیین نامه و آموزش رانندگی خودش مشکلی نبود، چالش اصلی من آزمون شهره. البته نه اینکه تو این یکی دو سال صد بار امتحان داده باشم، نه. به دلایل دیگه ای مرتب امتحان شهرم به تعویق می‌افتاد که نیازی به گفتن نیست که همه شون رو رد شدم.

تا حالا ۷ بار امتحان دادم. با افسرهای مختلف و به دلایل مختلفی رد شدم. بعضی هاش رو اصلاً یادم نمیاد. بار اول ماشین خاموش شد ردم کرد. بار دوم نفر قبلی ماشین رو خاموش کرده بود ولی خلاص نکرده بود. من حواسم نبود ماشین رو روشن کردم پرید جلو ردم کرد. یه بار پارک دوبل نتونستم بگیرم، یه بار روی پل خاموش کردم یه بار بهم گفت خوب اطرافت رو نگاه نمی‌کنی یا سرعت پیچیدنت تو کوچه زیاد بود. این بار آخر هم بذارید کامل بگم چی شد.

افسره قبل من چند سری رو سوار کرد. دختر و پسر. من که ندیدم کسی قبول بشه. سری قبل من چهار تا پسر بودن که بهشون گفت از یه ماشین پارک بگیرن. سه تا شون نتونستن و ردشون کرد. برای نفر آخر هم گفت نمی خواد پارک بگیری برو (اونو نمی دونم چطور رد شد رفتن یه کوچه دیگه). نوبت من و سه تا دختر دیگه شد من اول رفتم بالا. از همون ماشین پارک گرفتم. نه خاموش کردم نه چیزی. بعد گفت به حرکت ادامه بده که دادم. وارد یه خیابون شدم. چند بار چیزهای انحرافی ازم پرسید مثلاً از ماشین سرنشین دار پارک بگیرم. گفتم نمی شه و گفت درسته. ازم خواست قبل سرعت گیر برم دنده ۲ گفتم نمی شه یا توی تقاطع دور دو فرمون برم. تو هیچ کدومش گول نخوردم. همه ریزه کاری‌ها از جمله راهنما و بوق و اینها رو رعایت کردم. چطور شد ردم کرد؟ یه ماشین جلوی یه مغازه که سر نبش بود پارک کرده بود. گفت از این پارک بگیر. گفتم وردی کوچه س نمی شه. گفت پارک بگیر اشکال نداره (یعنی اگه ازش پارک می‌گرفتم ورودی کوچه به خیابون بسته می‌شد) در حین پارک گرفتن بودم که گفت ردی. گفتم چرا گفت کنترلت رو گاز و کلاج خوب نبود پارکتم خوب نبود (کالا نمی دونم پارک توی وردی کوچه دیگه چطور  خوب می شه). 

برای بعضی از رد شدن هام فکر می‌کنم به خاطر استرس بوده. مثل بار اولم که ماشین حرکت نکرده خاموش شد یا بار دومم که حواسم نبود دنده رو خلاص کنم بعد ماشین رو روشن.

ولی واقعاً فکر می‌کنم دو بار آخر واقعاً زیاده روی بود. شاید بگید کار شاقی نکردی ولی من بار آخر از ماشینی پارک گرفتم که قبل من چند نفر حتی نتونسته بودن به مرحله صاف کردن برسن. همه نکات رو رعایت کردم.

امروز حالم خوبه ولی چهار روز پیش خیلی ناراحت بودم. من هیچ وقت بلند گریه نمی‌کنم ولی اون موقع وقتی رسیدم خونه خیلی گریه کردم. حتی الآن با یاد آوریش اعصابم خورد می شه. زیاده رویه اگه بگم حالم از خودم بهم می خوره ولی واقعاً همچین حسی دارم.

خانواده م اصلاً به روم نمیارن اما من باعث زحمت شون هستم. خیلی هزینه کردن. ما بی پول نیستیم اما من خجالت می کشم. هر بار که رد شدم دو سه جلسه آموزشی با مربی‌های مختلف رفتم. الآن با این وضعیت کرونا و افرادی که حتی در حد ماسک زدن رعایت نمی کنن پدر مادرم و خودم باید دنبال کارهای گواهینامه من باشیم. و مسخره ترین چیز اینه که یکی مون کرونا بگیره چون من عرضه یه گواهینامه گرفتن ندارم.

همه کار کردم. صد بار با مربی‌های مختلف رفتم بیرون آموزش. چند بار با ماشین خودمون و به همراه یکی از  اعضای خانواده م رفتیم تمرین (البته تو کوچه های خلوت و عریض. تمام کارها رو دوره میکنیم جز پارک دوبل چون احتمالش هست ماشین طرف رو داغون کنم). اخیراً یه آزاد راه هم چند کیلومتری رانندگی کردم.

کتاب آیین نامه م رو هر بار یه نگاه میندازم. علایم راهنمایی کی راهنما بزنیم سرعت مناسب حق تقدم و ...

دیگه واقعاً نمی دونم چه کار کنم. چند هفته دیگه مهلت امتحان دادنم تموم می شه و اگر قبول نشم مجبورم تمام مراحل رو از اول برم. واقعاً نمی تونم

 لطفاً اگر هر نظری دارید بهم بگید چون دیگه مغزم سوت کشیده. نمی دونم چه کار کنم. آره به نظر خودم هوش فضایی م چندان خوب نیست ولی چه کار  کنم. صد بار تمرین کردم. پدر مادرم همون بار اول برای امتحان شهر قبول شدن. نمی دونم این بی استعدادی وافرم رو از کی به ارث بردم. من آدم خنگی نیستم همیشه کتاب می خونم نمراتم تو مدرسه و دانشگاه عالیه همیشه در حال تفکرم یکی دو تا هنرم با دست بلدم (این رو گفتم که فکر نکنین با نمی دونم چی طرفین) ولی از گرفتن یه گواهینامه ساده عاجزم.

نمی دونم به تیپ و قیافه هم ربط داره یا نه ولی هم لاغرم هم قدم کوتاهه و هم قیافه م بچگونه ست.

 در نهایت ممنونم از راهنمایی همه تون به خصوص یه کاربر که تا حالا چند بار گفتن یادگیری تیپ‌های شخصیتی مثل یادگیری رانندگیه و هیچ کی با مطلب خوندن راننده نشده. آقای اسکیزوئید شما که در شخصیت شناسی دستی بر آتش دارید ممنون میشم اگر درباره رانندگی هم نظری دارید بگید


مرتبط:

از گرفتن گواهینامه رانندگی دارم ناامید میشم

موارد جدید یا عجیب موقع امتحان رانندگی

تازه گواهینامه گرفتم، از پارکینگ مون میترسم

تجربیات شما در مورد آزمون شهری گواهینامه رانندگی

چند نکته برای گرفتن گواهینامه رانندگی

تجربیات شما در مورد گرفتن گواهینامه رانندگی

چطور بدون داشتن خودروی شخصی، راننده خوبی بشم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
در مورد رانندگی (۱۶ مطلب مشابه)