با سلام و احترام

سوال من از آقایون بالای ۳۰ سال و مجرد هست.

همیشه و همه جا خوندیم که آقایون دوست ندارن توی بحث ازدواج به خاطر شغل، اموال و پول و جایگاه اجتماعی شون بهشون بها داده بشه و بیشتر علاقه دارن تا شخصیت، رفتار و وجود خودشون برای همسرشون ارزشمند باشه. این امر در حالی هست که متاسفانه بنده برعکس این قضیه را به کرات مشاهده کردم.

آقایونی که بالای ۳۰ سال هستند عمدتاً به شغل ثابت و درآمدی رسیدند و برای اثبات خودشون در خواستگاری از یک دختر بیشتر از هر چیز روی اموال یا شغل شون مانور میدن در حدی که گاهی اون نزاکت، احترام و شخصیتی که لازمه را به نمایش نمی ذارن و دلیلی هم برای نشان دادنش ندارن.

من توی همین وبلاگ بارها توی نظرات خوندم که وقتی مرد بالای ۳۰ سال از شما خواستگاری می کنه در واقع نگاه از بالا به پایین داره و خیلی برای کسب جواب مثبت شما مثل آقایون زیر ۳۰ سال تلاش نمی کنه، به اندازه‌ای که انتظار میره برای شما احترام قائل نیست و حتی به نظر خودش داره به شما لطف می کنه که به نظرم یکی از علت هاش همون بحث دارایی و جایگاهی هست که تا این لحظه به تنهایی بهش رسیدند و الآن دیگه اگر ازدواجی هم بکنند از سر رفع تنهایی، عرف جامعه و مواردی به این شکل هست و بحث علاقه خیلی مطرح نیست.

اما آیا واقعاً آقایون ناراحت نمیشن اگر من دختر هم به احترام شغل، جایگاه و داراییش بهش احترام بذارم و حتی به همین علت بهش جواب مثبت بدم؟ 

اگر واقعاً این مورد برای آقایون دردناکه چرا برای اثبات خودشون، نشون دادن شخصیت شون، ادب و متانت شون تلاش نمی‌کنند تا اگر انتخابی هم صورت می گیره و ازدواجی رخ میده بر اساس پایه‌های محکم احترام متقابل، تا حدودی علاقه باشه نه شغل یا پولی که در اثر یک اتفاق کوچک می تونه به هیچ و حتی ورطه ورشکستگی کشیده بشه.

ممنون میشم نظرات تون را بیان بفرمایید.

(از آقایون محترمی که خلاف موارد فوق هستند عذرخواهی می کنم می دونم که این موارد کاملاً نسبی هست اما مواردی که متاسفان بنده رو به رو شدم اکثراً بر مدار خصوصیات فوق بوده- این را هم اضافه کنم که من به هیچ عنوان منکر اهمیت شغل و پول در عصر حاضر نیستم و به اهمیتش هم واقف هستم اما به خاط اینکه سعی کردم انسان خود ساخته ای باشم بحث رفتار و شخصیت، نوع معرفی و... به مراتب از اهمیت بیشتری برام برخورداره که متاسفانه خیلی کم با این موارد رو به رو شدم) 

با تشکر


مرتبط با عدم تمایل به ازدواج در پسران:

چرا بعضی از پسرانی که شرایط خوبی دارند ازدواج نمی کنند؟

آیا واقعا با بالا رفتن سن حس نیاز به ازدواج مردان کم میشود؟

سوال از مجرد هایی که قصد ازدواج ندارند

چرا بعضی از پسران ازدواج نمی کنند؟

پسرهایی میشناسم که همه چی دارن ولی میلی به ازدواج ندارن

چرا یه پسر 28 ساله با وجود داشتن شرایط ، ازدواج نمی کنه ؟

چرا یک پسر باید ازدواج کند؟

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

چرا اقدام برای ازدواج ، این روزها کم رنگ شده؟

دلیلی نمی بینم که بخوام زن بگیرم

برای چی باید ازدواج کنم؟

رسیدن به مرحله بی تفاوفتی نسبت به ازدواج

حالا که تا حدودی شرایطم جور شده از ازدواج زده شدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)