سلام

سوال زیر بهانه ای شد تا مفصل تر به یک موضوع قدیمی و شایع بپردازیم:

"من یه پسر ۳۰ ساله ام که از همه لحاظ شرایط عالی دارم؛ چه از لحاظ وضع ظاهری یا وضع مالی. مشکلی که من دارم این هست که یک حس تنفر مانند نسبت به دخترها دارم. اصلاً نمی تونم با دید خوبی بهشون نگاه کنم. دلیلش هم اینه که تو دوران و زمانی که من شرایط سخت و وضع خیلی بدی داشتم حتی یک نفر نبود که ازم حمایت کنه. چرا هیچ دختری تو زندگی من نبود که تشویقم کنه، بهم انگیزه بده، کمکم کنه؟ به خدا منم براش کم نمی ذاشتم. دیگه الان من چه نیازی دارم؟ اوج شدت جنسی و عاطفی مال دوران جوانی هست که دیگه گذشته و تموم شده رفته. تنها نصیحتی که می خوام به عنوان یک دوست بهتون بکنم اینه که لطفاً انقدر برای ازدواج سخت نگیرید. به خدا همه مردم اول زندگی شرایط شون تکمیل نیست. در طول زمان به شرایط ایده آل میرسن. خب وقتی هم که آدم یک همراه خوب داشته باشه این مسیر دشوار خیلی راحت تر از تنها طی کردن این مسیره."

یه سوال قدیمی وجود داره که اگه پاسخی دارید می تونه برای همه مفید باشه.

سوال اینه:

امثال این آقای محترم زیاد هستند، منتهی تشخیص چنین افرادی که به اندازه ی کافی توان، اراده، جدیت، پاکی و ... رو دارن در سن مثلا 22 سالگی سخته. خب دخترانی که به چنین پسرانی در سن 22 سالگی جواب رد میدن، اگه از این آینده خبر داشتند، به دلیل بیکاری و نداشتن امکانات دست رد به سینه ی اون ها می زدند؟ 

خانواده دختر، از کجا باید تشخیص بدن که این افراد به اندازه ی کافی اراده و توان اداره یه خانواده رو در سن 30 سالگی خواهند داشت؟ امثال سوال کننده در سن 22 سالگی چه ویژگی هایی دارند؟، خانواده دختر، چطور باید در سن 22 سالگی به این پسران اعتماد کنن، چه چیزهایی رو باید ببینن که نمی بینن؟!

دو دانشجو داریم، اولی فقط درس می خونه، اما دومی علاوه بر درس، یه شغل یا مهارتی داره که یه حداقل درآمدی ازش حاصل میشه. طبیعتا خانواده دختر به پسر دوم بهتر می تونه اعتماد کنه تا اون پسری که فقط درس می خونه. حالا نمی گم پسر اول کار درستی می کنه یا نه، می خوام بگم نمای بیرونی! پسر دوم قابل اعتمادتر هست، هر چند ممکنه در 30 سالگی پسر اول موفق تر از پسر دوم بشه.

با عقل جور در نمیاد که یه پسر بره خواستگاری بگه «در ابتدای زندگی نمیشه انتظار داشت که همه ی امکانات فراهم باشه، من در آینده شرایط رو فراهم می کنم.»

خانواده دختر که علم غیب ندارن ببینن چنین اتفاقی می افته یا نه، پس پسران باید یه نشانه هایی داشته باشن که بوی موفقیت در آینده رو بده. اون نشانه ها از نظر شما شامل چه مواردی میشن؟

 

مرتبط با عدم تمایل به ازدواج در پسران:

 

چرا بعضی از پسرانی که شرایط خوبی دارند ازدواج نمی کنند؟

آیا واقعا با بالا رفتن سن حس نیاز به ازدواج مردان کم میشود؟

سوال از مجرد هایی که قصد ازدواج ندارند

چرا بعضی از پسران ازدواج نمی کنند؟

پسرهایی میشناسم که همه چی دارن ولی میلی به ازدواج ندارن

چرا یه پسر 28 ساله با وجود داشتن شرایط ، ازدواج نمی کنه ؟

چرا یک پسر باید ازدواج کند؟

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

چرا اقدام برای ازدواج ، این روزها کم رنگ شده؟

دلیلی نمی بینم که بخوام زن بگیرم

برای چی باید ازدواج کنم؟

رسیدن به مرحله بی تفاوفتی نسبت به ازدواج

حالا که تا حدودی شرایطم جور شده از ازدواج زده شدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه)