سلام دوستان عزیز

راستش از خانم‌ها و آقایون مشورت می‌خواستم درباره تشخیص طلا. 

حقیقت اینه که توی سایت‌هایی که طلا می‌فروشند، توی نظرات خریداران گاهی می خونم که مثلاً فلان گوشواره یا آویز گردنبند که خریدیم طلای خالص نیستش. بعضی‌ها میگن هست. مثلاً یه گوشواره ای گذاشته ۱۰۰ سوت (یک دهم گرم) یا یه پلاکی گذاشته ۴۰۰ سوت (چهار دهم گرم) خلاصه سایزهای کوچولو و وزن‌های زیر یک گرم رو گذاشته، مثلاً به قیمت امروز از ۱۸۰ تومن و ۱۹۰ تومن داره تا ۳۰۰ و ۴۰۰ تومن. 

من گاهی پولی میاد دستم مثلاً ۲۰۰ تومن، نیازی هم ندارم چیزی بخرم. در شرایط فعلی (کرونا) بیرون نمی رم، و هزینه کافه و اینها هم ندارم. خب دوست دارم اون ۲۰۰ تومنم یا اون ۱۰۰ تومنم یا اون ۳۰۰ تومنم ارزشش حفظ بشه حداقل. به نظرتون درسته که از این جور طلا کوچولوها و وزن پایین ها رو از سایت بخرم؟ 

آیا اصلاً برای فروش خوب هست؟ چون کوچیکه کسی میخرتش؟ نکنه طلا فروش ها بگن این چیه خیلی کوچیکه. خوب چیکار کنم پول بیشتر از این حد معمولاً برام جمع نمیشه و دستم باشه خرج می شه و میره برای بدبختی‌های زندگی، اما اگه ارزشش رو داشته باشه و تبدیلش کنم به طلا حداقلش اینه که در سال من ندار و کم بودجه تونستم ۳ گرم طلا پس انداز کنم. 

شاید من نوعی نداشته باشم یکجا مثل خانم های دیگه سه گرم و چهار گرم طلا بخرم. خوب به نظرتون این کار درسته که از سایت طلاهای این‌جوری بخرم؟ 

پی نوشت: در ضمن خودم می دونم که اجرت کارهای کوچک بالاست و مثلاً پول یک دهم گرم می شه ۱۰۰ تومن ولی ۱۰۰ تومنم (یعنی درست پول خود طلا رو) برای اجرت میکشن روش ولی بازم به نظرم ارزش پولم رو حفظ کردم اگه ماهی ۲۰۰ تومن هفته‌ای ۲۰۰ تومن بدم و یه این جور طلاهایی بخرم و نگه دارم بعداً روی هم یه چیز سنگینی بشه برام و بزنمش به یه زخمی چیزی (البته اگه واقعاً طلای واقعی باشن و یه وقت بدل نباشن آخه بعضی‌ها میان نظر میدن می نویسند نمی دونم طلای اصل نیستش و سایت الکی نوشته ۱۸ عیار و تغییر رنگ داده و از این حرف ها.

البته من استفاده نمی‌کنم و فقط نگه می‌دارم برای سرمایه گذاری هدفم هست. پس لطف کنید تجربه تون رو از خرید طلا بهم بگید و اینکه من ضرر می‌کنم این‌جوری یا نه برعکس کار خوبیه؟ 

پی نوشت: کلاً چه جوری تشخیص بدم فلان مغازه طلافروشی یا سایت بدلی رو به اسم طلا بهم قالب نکرده باشه. خیر ببینید هر چی می دونید بنویسید که کلی کمک می شه بهم این‌جوری.


پیشنهاد:

معرفی فروشگاه اینترنتی جامع و مطمئن

شکایت از پشتیبانی ضعیف فروشگاه اینترنتی

معرفی مراکز خرید مخصوص خانم ها

خانم ها ، معمولا چه قدر خرید میکنید ؟!

چه کار باید کرد تا کسی اعتماد به خرید از اینترنت کنه ؟

هر وقت دلم میگیره باید برم بازار و خرید کنم

خرید برای آقایون واقعا مشکلتر از خرید واسه یه خانومه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خرید اینترنتی و مشورت در خرید (۹۰ مطلب مشابه)