سلام

دختری بیست و ... ساله هستم. با آقایی که چند سال از خودم بزرگ‌تره آشنا شدم، برای خواستگاری پا پیش گذاشتن ولی خانواده من مخالفت کردن و اجازه ندادن حتی برای آشنایی بیان. چون معتقد هستند ما وجه اشتراکی نداریم و خوشبخت نمی شیم با معیارهای خودشون. یکی از این تفاوتها زندگی توی دو شهر مختلف و داشتن فرهنگ های متفاوته. 

بعد از این اتفاق، ما باز هم در ارتباط بودیم با هم، چند ماهی گذشته، ایشون نه تماسی گرفتن با خانواده م نه چیزی. میگن من سهم خودم رو انجام دادم دیگه تو باید خانواده تو راضی کنی تا من بیام جلو و اگه شرطی بود بعدش بپذیرم. 

از من انتظار نداشته باش بیام همه چی رو خودم درست کنم. همین حرفش خیلی تو دل منو خالی می کنه. من انتظارم این بود که اول ایشون پا پیش بذارن و منم حمایت شون کنم. اصلاً دوست ندارم تنش و درگیری تو خونه به وجود بیاد. که بعداً تو رابطه مون هم تاثیر بگذاره ... 

از طرفی می‌ترسم من با خانواده دوباره مطرح کنم و باهاشون درگیر بشم، ولی ایشون پشتم رو خالی کنن. می دونم خانواده م از ایشون بیشتر انتظار خواهند داشت که خودش رو ثابت کنه. اینکه واقعاً منو دوست داره و برای ازدواج و تشکیل خانواده آماده ست. 

نمی دونم ایشون احساس ترس دارن از اینکه قراره چه اتفاقی بیافته یا مساله غروره، نمی دونم پسران تو این شرایط از طرف مقابل شون آیا همین انتظار رو دارن؟ 

آیا این درسته که میگن تو این شرایط پسر باید خودش رو ثابت کنه؟، ثابت کنه که می شه روش حساب کرد. 

مساله مخالفت خانواده م به نظرم با صحبت و اصراری که باید از طرف ایشون باشه می تونست شاید زودتر هم حل بشه. اما اینکه ایشون فکر می کنن من همه بار رو انداختم رو دوش ایشون و خودم کاری نمی‌کنم، نگرانی منو بیشتر می کنه.

پیشاپیش خیلی ممنون از نظرات تون.


مخالفت خانواده با ازدواج با فرد مورد علاقه:

چون خوشگل نیست باهاش ازدواج نکن

بدون کوچکترین درک شدنی، بهم گفته میشه به ازدواج فکر نکنم

می ترسم به خاطر دوری راه و ...، خانواده دختر مورد علاقه م مخالفت کنن

چطور والدینم رو راضی به ازدواج در سن 22 سالگی بکنم؟

دختر مورد علاقه م گفت دیگه فایده نداره برو پی زندگی خودت

به خاطر ارتباط پنهانی با دخترم مورد نظرم، پدرش مخالف ازدواج ماست

خانواده های ما با ازدواجمون مخالف هستند

مادرم عکس های پروفایل دختر مورد علاقم رو دیده و مخالف ازدواج ماست

مادر پسر مورد علاقم ظاهر منو نپسندید و مخالف ازدواج ماست

چکار کنم خانواده م با ازدواجم در سن پایین مخالفت نکنن

خواهران خواستگارم با ازدواج ما مخالف هستند

مخفیانه با دختر خالم برای ازدواج ارتباط دارم چون پدرامون مخالف هستند

خانواده خواستگارم با ازدواج ما مخالف هستند

مادر خواستگارم به دلیل این که بیوه هستم مخالف ازدواج ماست

با وجود مخالفت خانوادم با یه پسر کوچکتر و تحصیلات پایین تر ازدواج کردم

مخالفت مادر با ازدواج به دلیل بی پولی پدر دختر

خانوادم بشدت با ازدواج مجدد ما مخالفت میکنن

فقط به خاطر مخالفت خواهرش از ازدواج با من منصرف شد

من خواستگار دارم ولی خانوادم میگن زوده


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اصرار بر خواستگاری (۴۱ مطلب مشابه) مخالفت خانواده با ازدواج (۳۷ مطلب مشابه)