سلام به عزیزان دلم

طاعات و عبادات تون قبول و حال همه تون ان شاء الله که خوب باشه. کاربری هستم که تا حالا پست های پر بحثی را ازم شاهد بودید اما اسم مشخصی برای خودم انتخاب نمی کنم هیچ وقت. بگذریم و برم سر اصل مطلب.

من اخیراً به موضوعی فکر می‌کردم و نتیجه ش برای خودم جالب بود. اینکه به طور کلی دور از امکانه پسرها و دخترها بدون داشتن دلبستگی یا حتی دلبستگی های معمولی قبلی ازدواج کنن! برای این حرفم دلیل دارم‌. ببینید کسانی که راه دوستی را پیش گرفتن و به نتیجه نرسیدن و آخرش با یکی دیگه ازدواج کردن که خب بحثی روشون نداریم. می مونه مبحث کاملاً عقلانی خواستگاری رسمی و ازدواج‌. خب شما در نظر بگیرید یک دختر از وقتی که موقع ازدواجش میشه خواستگار هایی به هر تعدادی براش میان. درست؟ 

بالاخره این هم طبیعیه تا زمانی که مشکلی در پروسه ی آشنایی و ازدواج بین اون ها اتفاق نیفتاده تا حدی صمیمی بشن و احساس خوب به هم منتقل کنن. و این روند تا جایی تکرار میشه که در صورت مساعد بودن تمام موارد بالاخره به ازدواج با یکی از خواستگارها منجر بشه.

من میگم همین جا دست خوردگی روح آدم‌ها پیش میاد. یعنی جالبه حتی با اینکه خواستگاری رسمی در کار بوده و نه دوستی‌های غیر اصولی، باز هم شاهد این هستیم که به این شکل خواستگاری هم نمی شه یا حداقل خیلی سخته کسی را پیدا کنی که دلگرم به کسی نشده باشه، چه دختر و چه پسر. من می دونم در خواستگاری سنتی ارتباط فیزیکی وجود نداره قاعدتاً؛ اما بالاخره روح و قلب افراد که قضیه اش فرق داره.

این موضوع برای من همیشه دغدغه بوده که خود من حتی اگر خواستگاری دختری رفتم و با من صمیمی بود که خب طبیعی هم هست پس قطعاً با خواستگارهای قبلی هم صمیمی بوده اما به دلایلی به نتیجه نرسیده. و با اینکه شاید این موضوع بزرگی نباشه و دخترها خواستگارهای قبلی شون را حتی فراموش کرده باشن این موضوع هضمش برای من سخته دختری که به خواستگاریش میرم قبلاً با خواستگارهای قبلیش صمیمیت داشته چون فکر می کرده بالاخره به ازدواج نهایی ختم میشه.

با این حساب این جا یک دوگانگی در مطلوبیت ازدواج و خواستگاری سنتی وجود داره که هنوز برای من به خاطر چیزهایی که گفتم رفع نشده. ممنون میشم شما بزرگواران نظرات خودتون را هم به اشتراک بذارین تا همگی استفاده کنیم. 

با سپاس بی کران


پیشنهاد:

به خواستگارم بگم که قبلا رابطه ی نامشروع داشتم؟

آیا باید به یه پسر پاک راستش رو گفت؟

می ترسم خواستگارم بعدا با سابقه دوستی من مشکل پیدا کنه

اگه بعد از ازدواج فهمیدید همسرتون سابقه دوستی داره، چه می کنید؟

دختر مورد علاقه م 5 سال سابقه دوستی داره

آیا مشکل از منه که نمی تونم گذشته ی ناپاک دختری رو ببخشم ؟

نمیخوایم با یه تواب ازدواج کنیم، مگه زوره ؟

گذشته هر کس به خودش مربوط نیست، من واسم مهمه

علت دروغ گفتن دختری که به خواستگاریش رفتم چی بود؟

نمی دونم از گذشته ی خودم در خواستگاری بگم یا نه ؟

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

چقدر باید برا ازدواج گذشته ی دختر رو بررسی کرد؟

بالاخره گذشته ی طرف مهمه یا نه ؟

وقتی به گذشته ی همسرم فکر می کنم به هم میریزم

آیا خانم ها روی گذشته شوهرشون حساسند ؟

گذشته خانم تون چقدر برای شما مهمه ؟

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

با دختری که قبلا دوست پسر داشته ازدواج نمی کنم

من یه دختر ترسو هستم و خیلی میترسم گذشته م لو بره

بعد از ازدواج فهمیدم که همسرم قبلا ...

به پسر مورد علاقه م بگم که قبلا دوست پسر داشتم

در خواستگاری باید روابط قبلی رو فاش کنیم؟

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

ازدواج با دختری که تلفنی با دوست پسرش رابطه داشته

نسبت به گذشته پسر مورد علاقه م احساس نا امنی می کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خواستگاری های بی سرانجام (۶۶ مطلب مشابه)