سلام

این پست رو بیشتر واسه یادآوری میذارم، شب نیمه شعبان، شبی که بسیار به دعا و شب زنده داری سفارش شده، شبی طلایی و خاص که از قول امام باقر (ع) روایت شده (منبع مفاتیح الجنان) "این شب پس از شب قدر برترین شب‌هاست. در این شب خدا فضل خود را بر بندگان سرازیر می‌کند و آنان را به بخشش و کرم خویش می‌آمرزد، پس در تقرّب جستن به‌ سوی خدای تعالی در آن بکوشید که آن شبی است که خدا به ذات مقدّس خود سوگند یاد کرده که سائلی را از درگاه خویش با دست خالی بازنگرداند". 

همه مون مشکل داریم اما اگه طلب و حاجتی دارید یکی مشکلات زندگیش هست یکی بیماری یکی مشکل ازدواج و همسر خوب یکی مشکل کار و کسبش هست، هر یکی یه جور این شب یه فرصت خوبه اعمالش هم تو مفاتیح هست تو نت هم هست. رو قسم خدا میشه حساب کرد چون او مثل ما آدم ها نیست که هر ساعت یه جوریم و اینم بگم اگه حاجتی دارید نا امید نشید، خود من دو سال تمومه یه نیت بزرگ دارم شب نیمه شعبان پارسال هم خیلی دعا کردم اما هنوز نشده، برام گاهی پیش خودمون میگیم خدایا ما رو قولت حساب کردیم اما ممکنه گاها یه امتحان کوچیک بشیم و با تاخیر اون چه خواستیم رو بدن کما اینکه در طول یکسال گذشته خودم هم سست شدم اما بچه ها اگه دعا کردید از ته دل به خدا گمان مثبت داشته باشید.

شاید سست بشیم چون ما آدم ها ضعیفیم اما بدگمان نشید، بهتون میده ان شاء الله این شب رو از دست ندین اعمال قبل از دعا هم فراوونه تو نت هست، مخصوص شب نیمه شعبان یه شب رو میشه دیرتر خوابید ما هایی که هر کدوم مون هزار تا خواسته و حاجت داریم، حالا که یه شب در سال خدا درهای بارگاهش رو باز میکنه پشتش هم قسم به ذاتش میخوره که آقا هر کی بیاد میدم این شب رو از دست ندین هر چی تو دلتونه رو امشب بخواین.

امیدوارم به حق صاحب این شب هر کی هر حاجتی داره خدا به دلش نظر کنه و به خیر براش اتفاق بیافته، نیت منم که دو ساله تمومه در خونه ش نشستم توی این شب مهر اجابت بزنه.  

"مهدی من"


مرتبط:

یک شب طلایی بجای چهل شب

اگه یک دعای مستجاب داشته باشید اون چیه ؟

برای حاجت های همدیگه دعا کنیم

30 راهکار عملی دعا کردن صحیح

چرا وقتی بارون میباره آدم دوست داره دست به دعا برداره؟!

دعا در حق دیگری زود مستجاب میشه

احساس میکنم چون گناه میکنم خدا دعامو مستجاب نمیکنه

عاقبت به خیر نشد کسی جز به دعای خیر پدر و مادر

روش درست دعا کردن و موانع استجابت آن (1)

اعمالی که باعث عدم استجابت دعا می شوند

مطمئن باشین که با دعا کردن هیچی عوض نمیشه !

دعا کردن در حق دیگری چقدر تاثیر داره در اون فرد ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)