این مطلب رو با هدف تشویق به خودشناسی میذارم؛

به نظر من ریشه خیلی از اختلافات و مشکلاتی که ما داریم نشناختن دیگران نیست، بلکه نشناختن خودمونه، خیلی از ماها یا شاید همه ماها شناخت واقعی و دقیقی از خودمون نداریم و فقط فکر میکنیم که خودمون رو خوب میشناسیم به خاطر همین وارد رابطه با فرد اشتباهی میشیم با فرد اشتباهی دوست میشیم با فرد اشتباهی ازدواج میکنیم و رشته اشتباهی رو انتخاب میکنیم و طبیعیه که کلی مشکل برامون پیش میاد.

اون وقت همه ش میگیم چرا آدم ها اینجورین، چون روز اول به شناخت کافی از خودمون نرسیده بودیم و فقط تمرکزمون رو شناخت طرف مقابل بوده برای همین تناسب و مچ بودن رو در نظر نمیگیریم که خوب مشکل ایجاد میشه.

شاید باورتون نشه ولی چند وقت پیش یه آقای روانشناس واسه یه پروژه ای اومدن خوابگاه ما و از بچه ها خواستن که ویژگی های خودشون رو بنویسن تا معلوم بشه هر کس چه میزان شناخت از خودش داره، بعد متنی که نوشته رو برای بقیه بخونه، باورتون نمیشه دانشجوهای مملکت سطح شناخت شون از خودشون چی بود.

یکی نوشته بود من خیلی زیبا هستم، یکی نوشته بود من مادرم رو خیلی دوست دارم و مجموعا شناخت همه از خودشون خیلی سطحی بود، شاید اگه از یه بچه پیش دبستانی هم این سوال میشد جوابش تو مایه های جواب هم خوابگاهی های من بود.

میخوام در راستای امر مهم خودشناسی از کاربرها بخوام که درباره ویژگی های مثبت و منفی خودشون اول خوب فکر کنن بعد ویژگی هایی که فکر میکنن منفی یا مثبته رو جداگونه بنویسن اگر دوست ندارید توسط سایر کاربران شناخته بشید با نام همیشگی تون نظر ندید، فقط سعی کنید از تمجید کردن الکی از خودتون بپرهیزید و عمقی به ماجرا بپردازید.

اگر فکر میکنید حسودید، چشم تنگید، یا بخیلید، یا بخشنده اید و وسعت نظر دارید، اگر هیزید، اگر چشم پاکید، اگر به مخلوقات عشق می ورزید، اگر از آدمها متنفرید و ...، سعی کنید واقع بینانه ویژگی هاتون رو بررسی کنید و بنویسید.

امیدوارم که این پست شروعی باشه برای توجه و تمرکز بیشر روی شخصیت خودمون و در مراحل بعد پالایش و ارتقای شخصیت، اما فعلا پله اول شناخت درسته.

ممنونم از همکاری تون، ببینیم کاربران چقدر علاقه و اهمیت میدن به مسئله خودشناسی، البته لطفا وارد مباحث mbti نشید که اون مبحث متفاوتیه و کاری بهش در اینجا نداریم.

با تشکر


بررسی بلوغ های لازم برای ازدواج:

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ فرهنگی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اجتماعی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ عاطفی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوع ذهنی یا فکری یا عقلی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اخلاقی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ جنسی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)