سلام

پدر من بازنشسته دولتی هستند، یادمه زمان ما میگفتن کارمندی بده، حقوق نمیدن، کار دولتی چیه، آزاد خوبه، من تجربی خوندم ولی پزشکی و این ها رو نیاوردم، صنایع غذایی خوندم، علوم پزشکی شهید بهشتی. ولی الان میبینم دولتی ها حقوق بیشتر میگیرن، ساعت کار کمتر، پنج شنبه ها تعطیل اند، زیر ۴ و پنج نمیگیرن، ولی شرکت ها پول خوب نمیدن، ساعت کاری شون از ۸ تا ۵ و پنج شنبه ها هم باید برن سر کار، دنبال کار میگردم ولی نیست. 

جایی هم باشه اینقدر دوره حقوقش هم ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰، من با رتبه خوبی هم این رشته رو قبول شدم ولی واقعا پشیمانم، خارج هم نمیتونم برم. الانم وضعیت طوریه که دخترها هم باید کار کنند و حقوق پدرم به زور کفاف میده و من سی سالمه به نظرتون چیکار کنم، یه دوست دیگه هم دارم اونم با ارشد بیولوژی رتبه ۲۰۰۰ کنکور و شاگرد اول اونم بیکاره، ولی من خیلی ها رو میشناسم با دیپلم و فوق دیپلم غیر مرتبط تو وزارت بهداشت و دانشگاه استخدام شدند!

حالا کار دولتی که مال مستضعف هاست، ما ها آدم نیستیم ولی چرا خصوصی اینجوریه؟ به خدا دیگه مغزم نمیکشه


مرتبط:

تفاوت اوضاع کار و اشتغال دهه 80 با دهه 90 چیه؟

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)