سلام به دوستان وبلاگ 

من دختری زیر ۲۵ سال هستم، ۲ سال پیش خواستگاری برای من اومد که شرایط شون در ظاهر خوب بود، ایشون با خانواده شون اومدن خواستگاری ولی از همون جلسه اول شدیدا عجله داشتن برای اینکه ما بهشون جواب بدیم، من چند روز وقت خواستم که فکر کنم ولی توی همون چند روز هم مدام تماس می گرفتن، از طرفی منم قبلش چندین مورد خواستگار داشتم که هیچ کدوم به دلم ننشسته بود و گاهی هم اون ها دیگه تماس نمیگرفتن، منم متاسفانه توی جو بدی قرار گرفتم و راهنمای خوبی هم نداشتم، یه جورایی نا امید شده بودم از اینکه به کسی علاقه مند بشم و دوستانم که ازدواج کرده بودن میگفتن ازدواج سنتی همین جوریه و کم کم اون علاقه بوجود میاد( بماند که بعدها فهمیدم چه اشتباه بزرگی کردم و علاقه بعد ازدواج واسه همه پیش نمیاد).

خلاصه با عجله زیاد خانواده اون آقا همه چی سریع پیش رفت، من خواستم چند جلسه صحبت کنیم که یکی دو بار بیرون صحبت های کلی کردیم و مشاوره هم پیشنهاد دادم که رفتیم ولی بعد همون جلسه اول مادر آقا و خودشون منو قانع کردن که دیگه نیازی نیست و مشاوره برای افراد تحصیلکرده نیست (خانواده شون تحصیلکرده بودن) که بازم الان میفهمم واسه ازدواج مشاوره و آشنایی قبلش چقدر لازمه...

پیشنهاد یک ماه نامزدی دادیم که با هم رفت و آمد کنیم، آشنا بشیم که باز هم قبول نکردن و میخواستن زودتر عقد کنیم. منم سنم کم بود و نه خودم و خانواده م هم هیچ تجربه ای نداشتن این جوری شد که در عرض کمتر از یک ماه ما عقد کردیم، من حتی توی محضر هم خیلی شک داشتم و واقعا خوشحال نبودم، همون شب اول فهمیدم که مهر آقا تو دلم نیست صحبت کردم با دوستانم گفتن درست میشه، ولی هر چی گذشت تفاوت ها بین من و ایشون برام پررنگ تر میشد و اون آقا بیشتر علاقه مند میشد به من؛ اما دنیامون با هم فرق داشت و دیدم که یه جاهایی شرایط شون اونی نبود که گفته بودن و دلسرد میشدم.

من میخواستم دوسش داشته باشم ولی نمیتونستم... مشاور رفتم چند جلسه گفتن این جوری ادامه دادن درست نیست و تصمیم یک سره کن قبل عروسی فکرهات ذو بکن، منم بعد کلی عذاب وجدان و ناراحتی بعد چند ماه پیشنهاد جدایی دادم و وکیل گرفتم در ازای بخشش مهریه توافقی جدا شدیم (تمام کادو ها رو هم پس دادم بهشون)، اون آقا خیلی ناراحت بود و میگفت منو دوست داره و این عداب منو بیشتر میکرد ولی منم دلم نمیخواست این جوری بشه و اگر میدونستم همون اول جواب مثبت نمیدادم یا روی آشنایی پافشاری میکردم... 

الان واقعا ناراحتم؛ هنوز بعد اون مدت اعتماد به نفسم خیلی کم شده؛ شاید الان یه عده مخصوصا آقایون جبهه بگیرن؛ ولی منم واقعا نمیخواستم این جوری بشه اما قبول کنین اون آقا هم مقصر هستن که نخواستن آشنایی پیش بیاد و عجله کردن یا یه جاهایی حقیقت رو نگفتن... به هر حال الان من خیلی ناراحتم هنوز، اما یک سالی هست که مواردی پیشنهاد میشه که بعضی هاشون آقایون مطلقه هستن و بعضی ها هم مجردن. 

اینم بگم من شاغل رسمی هستم و قیافه م هم از نظر بقیه خوبه و اینکه شناسنامه رو هم سفید کردم. من مقصر بودن خودم رو توی انتخاب اشتباه و اینکه نباید عجله اون ها رو قبول میکردم قبول دارم و میدونم هم که زندگی بچه بازی نیست اما توی جدایی با همه سختی هاش پشیمون نیستم چون میدونم اون رابطه تهش خوب نمیشد و ممکن بود بعد عروسی همه چی بهم بخوره یا در نهایت تا آخر عمر یه زندگی سرد و بی روح دو تا آدم که دنیاهاشون کلی با هم فرق داره می شد.

سنم کم بود هیچ تجربه ای از آشنایی با پسرها و دنیاشون نداشتم و خانوادم هم ساده و بی تجربه بودن. سوالم این بود که آقایون سایت اینه که چه تصوری از همچین دختری دارین که البته اشتباهاتش رو هم قبول داره؟ و اینکه اگه مجرد باشین و واقعا دختری رو دوست داشته باشین حاضرین با این شرایط قبولش کنین و بعدها بهش سرکوفت جداییش رو نزنین؟


مرتبط با تحقیق برای ازدواج:

اول تحقیق، بعدش امتحان و در نهایت اعتماد

سوال برای تحقیق اولیه از همسایه های دختر خانم

چطور در تحقیقات بفهمم که دختر مورد علاقم اهل دوستی بوده یا نه ؟

چه جوری در مورد همسر آینده تحقیق کنم؟

منابع مناسب تحقیق برای ازدواج

چه کسی رو برای تحقیق بفرستیم ؟

در مورد خواستگار آشنا هم باید تحقیق کنید

طرح سوالات مناسب تحقیق برای ازدواج

چرا دکتر فرهنگ میگه 3 ماه باید تحقیقات طول بکشه

کوتاهی در تحقیق رو نمیشه با تعیین مهریه بالا جبران کرد

شیوه مناسب تحقیق برای ازدواج

تحقیق در مورد کفویت در ازدواج

دو تفکر غلطی که مانع تحقیق درست برای ازدواج هستند

مراحل تحقیق برای ازدواج

در شهرهای بزرگ، ملت چطور از هم تحقیق میکنن!؟


مرتبط با ازدواج خانم های مطلقه:

با چه استدلال هایی پدرم رو راضی به ازدواج با یه خانم مطلقه بکنم؟

یه خانم مطلقه چقدر شانس ازدواج مجدد دائم رو داره ؟

مزایا و معایب زندگی با خانوم مطلقه

یه دختر مطلقه باید سطح توقعاتش رو در ازدواج مجدد پایین بیاره ؟

کسی هست که با یک خانم مطلقه ازدواج کرده باشه ؟

چرا ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه رایج شده؟

ازدواج پسر مجرد با دختر مطلقه

بعد از ازدواج با یه خانم مطلقه چه چیزهایی ممکنه آزارم بده ؟

چون مطلقه هستم می خوام پسری رو که بهم توجه داره از خودم دور کنم

چرا عده ای از پسران مجرد با مطلقه ها ازدواج می کنند ؟

مطلقه ام، می ترسم خواستگارم بعد از ازدواج پشیمون بشه

دختری مطلقه ام، ولی کسانی که به من معرفی می شوند مجرد هستند



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
طلاق در دوران عقد (۳۵ مطلب مشابه) زندگی بعد از جدایی (۱۵ مطلب مشابه) لزوم مشاوره قبل از ازدواج (۴ مطلب مشابه)