من قبلا خانمی رو دوست داشتم که ازدواج کرد، اما بعد از مدتی طلاق گرفت، الان مجددا حسم نسبت به اون خانم برگشته و می خوام باهاش ازدواج کنم، اما با مخالفت پدرم مواجه شدم.

در اینترنت کلی مطلب راجع به ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه خوندم و کلی نکات یاد گرفتم و مشکلی نداره، فقط باید به یکسری چیزها دقت کرد؛

مثل اینکه چرا جدا شدن؟، دلیل جدایی شون چی بود؟، مقصر کی بود؟، طرفین خودشون چه کسی رو مقصر میدونن؟، از هر دو تحقیق بکنم؟، ببینم دختر اشتباهاتش رو خودش هم قبول داره و مسئولیتش رو می پذیره یا اینکه کلا میندازه گردن شوهر؟، اینکه اهدافش چیه باورهای مذهبی و ... و سایر کفویت هامون با هم میخوره؟، اینکه این طلاق باعث نشده باشه که از مردها کینه داشته باشه و ناخودآگاه بخواد ضربه بزنه و یکسری چیزهای دیگه که نوشته شده بود که بعضی ها ربطی به مطلقه هم نداره در ازدواج با مجرد هم مهمه، مثلا سلامت جسمی، سابقه بیماری روانی، اعتیاد هیچ ربطی به مجرد و مطلقه نداره و در ازدواج با مجرد هم همین هاست، فقط حس اینکه خودم میتونم کنار بیام با این قضیه که فکر میکنم هیچ مشکلی ندارم. حتی تنفر از مرد و بدبینی در مجردها هم میتونه با بهم خوردن دوستی اتفاق بیافته.

بنابراین خودم رو از لحاظ ذهنی آماده کردم، اما چطور و با چه استدلال های پدرم رو راضی به این ازدواج بکنم، البته هنوز با اون خانم و خانواده ش حرف نزدم.

من تصمیم دارم با راهنمایی های شما بابام و مادرم رو اگه صلاح میدونید به این ازدواج راضی بکنم و میخوام از خانواده اون ها اجازه بگیرن که خودمون دو تایی بریم با ماشین دنبالش و بیرون از خونه با هم صحبت بکنیم دو تا آدم بزرگ و عاقل و بالغ هستیم ما.

و در یک جلسه غیررسمی و خارج از خواستگاری اول حرف می زنیم، و بعد برم خواستگاری یا اینکه من و مادرم و اون و مادرش بیان بریم بیرون. اگه که فقط خودمون دو تایی رو هم درست نمیدونن خانواده هامون. به هر حال فرقی نداره ولی باید قبل از خواستگاری یک صحبتی بکنیم. این طوری فکر میکنم بهتره از اینکه یک سره بریم خواستگاری.


مرتبط با ازدواج خانم های مطلقه:

یه خانم مطلقه چقدر شانس ازدواج مجدد دائم رو داره ؟

مزایا و معایب زندگی با خانوم مطلقه

یه دختر مطلقه باید سطح توقعاتش رو در ازدواج مجدد پایین بیاره ؟

کسی هست که با یک خانم مطلقه ازدواج کرده باشه ؟

چرا ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه رایج شده؟

ازدواج پسر مجرد با دختر مطلقه

بعد از ازدواج با یه خانم مطلقه چه چیزهایی ممکنه آزارم بده ؟

چون مطلقه هستم می خوام پسری رو که بهم توجه داره از خودم دور کنم

چرا عده ای از پسران مجرد با مطلقه ها ازدواج می کنند ؟

مطلقه ام، می ترسم خواستگارم بعد از ازدواج پشیمون بشه

دختری مطلقه ام، ولی کسانی که به من معرفی می شوند مجرد هستند



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) ازدواج زنان مطلقه یا بیوه (۷۷ مطلب مشابه) مسائل زنان مطلقه و بیوه (۳۵ مطلب مشابه)