در محیطی بزرگ شدم که نهایت حرفم با یه پسر سلام و خداحافظی بود. تو کتاب داستان ها از آقا گرگه میگفتن، طوری که ترس رو بهمون تزریق میکرد. حد و حدوداتی لازم بود صحیح، ولی نتونستیم همدیگه رو خوب بشناسیم.

اینکه قبل هر جنسیتی انسان هستیم، اینکه همه مردان هیز، خلافکار ، متجاوز و یا زورگو نیستن و یا همه زن ها آهن پرست، خودنما و یا پی خوشگذرانی! زنان و مردان بزرگ دل و خوب کم نداشتیم و نداریم، هر کی دور و اطراف خودش رو ببینه متوجه میشه! 

من خودم در مورد مردهایی که اطرافم بودن مثل پدرم، عمو و دایی و یا معلم هام و استاتیدم و خیلی های دیگه خوبی رو میدیدم اما فکر میکردم پسرها احساسات ندارن، فقط پی گول زدن دختران و این حرف ها هستند، خلاصه اینو از بچگی تو مدرسه و دور اطراف میشنیدم...

تا وقتی که اون رو دیدم، همیشه با ملاحظه بود، خیلی صبور و سعی میکرد درکم کنه و کوتاه بیاد، دارم در مورد دو تا جوون حرف میزنم، حدودا بیست ساله! خودم و اون ...

هم دیگه رو دوست داشتیم، ولی وقتی نمیتونستیم ازدواج کنیم باید چکار میکردیم؟، چقدر باید به خاطر هم صبر میکردیم، شش سال هفت سال؟! اگه رابطه مون از مسیر صحیح خارج میشد چی؟

پس تصمیم گرفتیم تو اوج از هم جدا بشیم و نه با بدی و دعوا و خاطره بد، بلکه با یه حس خوب! حتی دستم رو هم نگرفت، ولی قلبم رو با مهر و محبت و مردونگی که تو وجودش دیدم لمس کرد .

دلیل اینکه این پست رو گذاشتم این بود که بگم تو ذات همه آدم ها فارغ از جنسیت مهربونی، گذشت و خوبی هست، حالا یکی کمتر یکی بیشتر. بد مطلق یا خوب مطلق نداریم ولی در مورد جنس مخالف مون دیدگاه مون رو درست کنیم، نگیم همه پسرها بد شدن، همه دخترها بد شدن و این حرف ها. 

من از اون شخص ممنونم که دیدگاهم رو اصلاح کرد، چند روزیه فهمیدم رابطه ای با یه دختر هم کفو خودش شروع کرده و شاید ازدواج کنن شایدم نه...، میدونم اونم منو دوست داشت و منم اون رو اما با این حال براش خوشحالم که خوشحاله و اینکه کمک کرد که با عینک ترس و بدبینی به جنس مخالفم نگاه نکنم و محبت و انسانیت رو در ذاتی که متعلق به یک انسانه ببینم.

صدر درصد مخالف یا موافق دوستی نیستم به هر حال عیب ها و حسن هایی داره به همراه وابستگی یا شاید دل شکستگی ولی من بخاطر شناختن تو پشیمون نیستم، هر چند این تجربه باعث شد تا با یه دید مثبت تر به پسر ها نگاه کنم و بهشون احترام بذارم اما تا زمان ازدواجم و آمادگی خودم مهر و محبت مردی رو در قلبم جا ندم. همین.

شما در مورد این مسئله یعنی تموم کردن جنگ بین دختر ها و پسرها که کی بده کی بدتر چی فکر میکنین؟


مرتبط:

چطوری باید برای ازدواج با یه دختر وارد دوران آشنایی بشم؟

چه جوری دختری پیدا کنم که مهربون باشه

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چطوری یک دختر واقعا مومن پیدا کنم؟

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)