سلام

من یه دختر ۱۸ ساله م، امسال اولین سال کنکورمه، من از اولین سالی که وارد دبیرستان شدم (دهم) شروع کردم به کنکوری خوندن و تست زدن، زحمت کشیدم تا بتونم همون سال اول کنکور قبول بشم.

عشق پزشکی هم نیستم، من به تحقیقات تو حیطه پزشکی علاقه دارم ولی خب… چه کنم که تو ایران آینده ای براش نیست و شاید عشق پزشکی نباشم ولی ازش خوشم میاد، چند ماه دیگه کنکوره، از تابستون جدی تر خوندم که واقعا قبول بشم.

مشاورم هم ازم راضیه، گفته تو حتما قبول میشی (البته خودم چندان اطمینان ندارم به نظرم با اینکه فقط چند ماه مونده ولی هنوز اول راهم و هیچی مشخص نیست)، چند روز پیش متوجه شدیم مادرم سرطان داره و اونم دکترها میگن خطرناکه، خدا رو شکر که مراحل اولیه سرطان هست و ان شاء الله حل میشه.

ما یه خانواده پر جمعیت هستیم، منم تو خونه درس میخونم به شلوغی و سرو صدا عادت دارم، ولی الان برای مادرم اونقدر نگرانم که روحیه م بهم ریخته، سر درسم نمیتونم تمرکز کنم، با دوستام بهم خوش نمی گذره و در کل یه حال و هوای عجیب دارم، تصمیم گرفتم برم کتابخونه ولی متاسفانه تو شهرمون همه کتابخونه ها تا ۷ شب فقط باز هستند، تازه نزدیک ترین کتابخونه بهمون فقط کرایه تاکسیش ماهی ۲۴۶ تومن در میاد!

برای منه مدرسه ای که تا ۲ مدرسه م، بخوام استراحت کنم ناهار میشه ۳، بعد ۳ و نیم بزنم بیرون که ۴ کتابخونه باشم تا ۷ واقعا نمی صرفه، از طرفی الان اوضاع اونقدر هم بد نیست. چون هنوز خود مامانم نمیدونه سرطان داره.

حالا درمان با جراحی باشه یا حتی شیمی درمانی، مطمئنا فضا و جو خونه نمیتونه جای مناسبی برای من باشه، حالا جدا از مهمون و گریه و این ها، خواهرم بهم گفته اگه اوضاع خونه بد بشه، من با بقیه صحبت میکنم ازت انتظار نداشته باشه کسی، ولی خب یه سال زندگی منه، واسه ش زحمت کشیدم.

میترسم امسال رو از دست بدم، یه عده میگن امسال نشد سال دیگه، نشد سال بعدش ولی من این رو قبول ندارم، از کجا معلوم سال بعد شرایطم بهتر باشه، و فشار روحی روانی روی پشت کنکوری ها به شدت بالاست، من سوالم اینه باید چیکار کنم؟

چطور باید با ابن مسئله کنار بیام، دوباره خودم رو بسازم که بتونم مثل قبل خوب درس بخونم؟


مرتبط :

گیجی، تمرکز پایین و عدم آینده نگری اعتماد به نفسم رو پایین آورده

گیج شدم، این راهی که قراره برم درسته ؟

احساس سردرگمی میکنم و نمیدونم به کجا دارم میرم؟

خیلی سردرگمم ،همه درها روم بسته شده

معرفی روانشناس در خصوص سردرگمی در زندگی و اعتماد بنفس

سردرگمی و بی هدفی باعث شده بی انگیزه بشم

بدجوری در ادامه تحصیل و انتخاب شغل سردرگم هستم

در مورد برگشت تمرکزم به حالت عادی راهنماییم کنین

از این شاخه به اون شاخه میپرم و هدفم رو گم کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)