سلام

مردی هستم که حدودا 18 ماهه ازدواج کردم. متاسفانه به یه مشکلی برخورد کردیم، خانمم اون دختری نیست که در دوران نامزدی باهاش بودم که همه چیز زندگی مون رو داره تهدید میکنه و میتونم بگم باگ زندگی مشترک ماست و تا الان نتونستم برای حل این مشکل راهی پیدا کنم. 

خودم و همسرم شاغل هستیم و خانمم چند سالی سال از من کوچکتره. عاشقانه دوستش دارم و تا الان هر کاری برای رضایت و آرامشش کردم. اما مشکل ما اینه وقتی خانمم سر مساله ای با من بحث میکنه، بعدش سریعاً قهر میکنه. 

یه قهر طولانی شروع میشه و با وجود اینکه من در تمام حالت ها پیش قدم میشم و منت کشی میکنم (حتی در مواردی که حق با من بوده). اما خانمم خیلی سخت و دیر آشتی میکنه. گاهی تا یک هفته باهام صحبت نمیکنه. حتی تلفنم رو هم جواب نمیده. 

چندین مرتبه هم شده که تا دو هفته کاملا منو بایکوت میکنه. حتی بعد از اینکه ظاهرا آشتی میکنیم باز هم یه مدت سرسنگینه. این طور داره بهم القا میشه که بهم علاقه ای نداره و اگر دوستم داشت این رفتار رو باهام نمیکرد. 

باور کنید تو زمانی که باهام قهر میکنه هر کاری میکنم و هر چیزی که میخرم براش، بهش کمترین توجهی نمیکنه. حتی گاهی اجازه رابطه رو هم بهم نمیده. من هم اصلا طاقت این طور شرایط رو ندارم و واقعا از لحاظ روحی و عصبی تحت فشار قرار میگیرم. خود خوری میکنم. 

طوری شده که من واقعا میترسم از قهر کردن خانومم. اون قدر دست به عصا و محتاط رفتار میکنم که مبادا باعث ناراحتی و کدورت بین مون بشه. آخه همون طور که خودتون بهتر میدونید تو تمام زندگی ها اختلاف نظر هست که با گفت و گو قابل بررسی و حل شدنه. بحث هم پیش میاد که این نباید باعث دوری زن و شوهر بشه. 

خب من هفته پیش رفتم پیش مشاور و تمام این مسائل رو گفتم. ایشون گفتن این موضوع باید با حضور خانوم تون بررسی بشه و من باید حرف ها ایشون رو هم بشنوم. صرفا چند تا راه حل خیلی خنده دار بهم پیشنهاد کرد که واقعا با خودم گفتم این ها چه طور مشاور شدن؟، از کجا مدرک گرفتن ؟ 

اصلا درست نفهمید مشکل ما چیه و صرفا میخواست وقت رو پر کنه و به مراجعه کننده بعدی برسه متاسفانه. باور کنید این دختر اون دختری نیست که تو زمان نامزدی و عقد باهاش آشنا شدم. خیلی مهربون و با گذشت بود و خیلی فداکار. اما بعد از ازدواج شرایط تغییر کرد. البته ممکنه فکر کنید ما مشکل دیگه ای داریم. مثل ناتوانی و یا سرد مزاجی جنسی. 

باید بگم که از لحاظ جنسی و زناشویی هر دو سالم هستیم و رابطه معقول و متعادلی داریم. حالا واقعا در شرایطی قرار گرفتم که حتی به جدایی فکر میکنم. من اصلا طاقت بی توجهی رو ندارم و دارم داغون میشم. مطمئن هستم که اگر بهش بگم بریم مشاوره قبول نمیکنه و مجدد قهر میکنه. و اوضاع خراب تر میشه. 

نمیدونم باید چیکار کنم؟، واقعا در شرایط ناجوری گیر کردم. این مشکل رو نمیتونم نادیده بگیرم. زندگیم زیر سایه ترس از قهر و بی توجهی همسرم داره جلو میره که اصل این رو نمیخوام. با خودش هم صحبت کردم ولی توجهی نمیکنه. اصلا اجازه نمیده در این مورد گفت و گو شکل بگیره و اجازه نمیده مشکل رو باز کنیم و دنبال راه حل بگردیم. 

با اینکه توانایی پرداخت مهریه اش رو دارم و هر لحظه بخوام میتونم ازش جدا بشم ولی اصلا اینو نمیخوام. میخوام همسرم همون دختر مهربون و با گذشت قبل از ازدواج باشه. با خودم میگم اگر ازدواج تهش اینه، عجب غلطی کردم که ازدواج کردم. کار و خونه و زندگی و ماشینم رو داشتم و آقای خودم بود. 

یه مرد آزاد و شاد بودم. ازدواج کردم که کامل تر بشم و به آرامش بیشتری برسم و رشد کنم از هر لحاظ . اما چی فکر میکردیم و نهایتا چی شد . من نه کچل و قد کوتاه هستم و نه چاق که دلش رو زده باشم و دیگه ازم خسته شده باشه. از لحاظ ظاهری هم همه میگفتن که من سر ترم. به هر حال تلاش کردم کامل توصیف کنم شرایط و ابعاد مشکلم رو. 

کسی نظری نداره در این مورد؟ تو خانواده شما این مشکل یا مشکلی شبیه این وجود داشته؟، راه حل شما چی بوده؟ با تشکر از همه خوانندگان این متن .


مرتبط با شوهرداری :

احساس میکنم برای شوهرم دلنشین نیستم

شوهر چقدر باید به زن محبت کنه ؟

مشکلات مالی برام هیچه اگه شوهرم بهم محبت کنه

چرا کلام شوهرم محبت آمیز نیست ؟

خلاء محبت شوهر با هیچ کلاس رفتن و ورزش کردنی پر نمیشه

چیکار کنم تا شوهرم محبت کلامی رو یاد بگیره ؟

نحوه ارتباط کلامی و محبت بین زن و شوهر

شوهرم ابراز محبت کلامی نمی کنه مگر اینکه خودم ازش بخوام

4 اصل برای افزایش محبت بین زن و شوهر

شوهرم با اخلاقه ولی نمی تونه محبت کنه

غر زدن، سرزنش کردن و منت گذاشتن اثر مثبتی روی شوهر نداره

چگونه شوهرداری کنیم ؟

چگونه باید شوهرداری کرد ؟

چگونه خوب شوهرداری کنیم ؟

 روش های خوب شوهرداری

روش های عالی شوهرداری

نکاتی برای شوهرداری - خانوم ها بخوانند

چطور شوهرم رو مجذوب خودم بکنم ؟

من نمیدونم چطور شوهرم رو مجذوب خودم کنم

چه کار کنم که برای شوهرم متنوع بشم ؟

چیکار کنم شوهرم بهم وابسته بشه ؟

چه جوری بلای شوهرم بشم ؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) روابط عاطفی زن و شوهرها (۸۱ مطلب مشابه)