سلام به همه کاربران محترم خانواده برتر و تمام کسانی که این پست و میخونن

یکی دو سالی هست که توی خانواده برتر هستم با نام کاربری zahra.khanom ، من دختری هستم مذهبی و چادری که ۱۹ سالمه و چند وقت دیگه میرم تو بیست سال، چهره م اون طوری که بقیه میگن خوب و جذابه، قدم هم متوسط، هیکلم هم وخوب و پر، (البته با باشگاه رفتن ساختمش! ، عینکی و دانشجو هستم.

چند وقتی هس که خیلی ذهنم درگیر خاستگار و خاستگاری شده، شاید بخندید ولی تا حالا واسه ازدواج کردن، تفریبأ خیلی نذر و نیاز کردم، از یه طرف دوست نداشتم و ندارم به گناه بیافتم و از طرفی دلم یه همدم و همراه میخواست، و اینکه توی یکی از شهر های مذهبی زندگی میکنم ،توی خانواده ما رسم نیست دختر تا ازدواج نکرده خیلی از کارها رو انجام بده، مثل تمیز کردن ابرو، تنهایی بیرون رفتن و ...

این وسط مادرم خیلی از خواستگار هایی که من داشتم و میپرونه، توی ۱۶ سالگی یک خواستگار خوب و همه چی تموم از فامیل پدری داشتم که قبول نکرد، تو ۱۷سالگیم هم دوباره یه خواستگار دیگه از فامیل پدریم داشتم که اونم قبول نکرد که البته به دل خودمم نبود، ولی هر وقت بقیه میگفتن چرا رد میکنی میگفت دخترم داره درس میخونه، خلاصه که گذشت من رسیدم پیش دانشگاهی ، دوباره یه خواستگار دیگه داشتم.

البته این دفعه از فامیل مادریم که وضع مالی چندان خوبی نداشتن ولی خانواده بسیار خوب و پسر خیلی خوبی داشتن، و این یکی رو مادرم اصلأ به من نگفتن و رد کردن، و این خواستگاری رو بعدأ همون آقا پسر به من گفتن و چه قدر دل شون شکست از این که مادرم به خاطر این قضیه ردشون کرده و کلی با من صحبت کردن که خودشون کار میکنن و همه چی رو جور میکنن و خب من که نمیتونستم رو حرف مادرم حرف بزنم چیزی نگفتم. 

ولی خب اینم بگم مادرم خیلی اعتقادش به خداست و کلأ میگه هر چی خدا صلاح بدونه و ...، ولی من احساس میکنم پیش خودش میگه در دهن مردم و نمیشه بست 

چند وقت پیش دوباره با هزار بدبختی یه آقایی اومدن خاستگاری، ۲۸ سال شون بود و خب از صحبت هایی که تو همون جلسه اول باهاشون داشتم فهمیدم خیلی پسر خوب و کاری هستن اهل نماز و روزه و خمس و ... که خودم بهش اعتقاد داشتم بودن، مادرم بعد از همون جلسه ی اول که ایشون و دیدن وقتی ازشون پرسیدم چه طور بود ،صریحأ نگفت خوب نبود ولی اخماش رو کرد تو هم و گفت: نمیدونم، خودت میدونی سنش از تو خیلی بیشتر بود و چهره ش شکسته بود به خاطر کار زیاد و قدش کوتاه بود و خیلی میفهمید و ... 

این آخرین حرفش من و زخمی کرد، یعنی چی آخه خیلی میفهمیدم شد ایراد ،ای خدا، که بعدأ فهمیدم مادر اون آقا پسر یه سری حرفایی زده که مامانم ازشون خوش شون نیومده.

ولی خدا وکیلی این رو میدونم که خیر و صلاحم رو میخواد و آرزوش خوشبختی منه و جالب اینجاست که بابام فقط میگه هر کی خودت دوست داری ولی خب راهنمایی هاش رو هم میکنه. تحقیقم میکنه در مورد طرف و اگه خوب نبود بهم میگه و در اون صورت میگه نه.

ولی خب اینم بگم تا الان هر کس اومده، یا به دل من ننشسته یا به دل خانواده م، اصلأ هم معیار هام واسه ازدواج پیچیده نیست.

خیلی ها بهم میگن، هنوز قسمتت نشده، ولی خب مگه ما آدم ها نیستیم که قسمت رو میسازیم، چند وقت با خودم میگم چرا واقعأ خدا کارهای ازدواجم رو درست نمیکنه. منی که تا الان نه دستم به نامحرم خورده نه با نامحرمی بودم.

چرا آخه، خدا که خودش شرایط من و میدونه، میدونه دلم میخواد یه عشق حلال و شرعی داشته باشم، حالا واقعأ نمیدونم چیکار کنم، ممنون میشم راهنماییم کنید.


مخالفت خانواده با ازدواج با فرد مورد علاقه:

چون خوشگل نیست باهاش ازدواج نکن

بدون کوچکترین درک شدنی، بهم گفته میشه به ازدواج فکر نکنم

می ترسم به خاطر دوری راه و ...، خانواده دختر مورد علاقه م مخالفت کنن

چطور والدینم رو راضی به ازدواج در سن 22 سالگی بکنم؟

دختر مورد علاقه م گفت دیگه فایده نداره برو پی زندگی خودت

به خاطر ارتباط پنهانی با دخترم مورد نظرم، پدرش مخالف ازدواج ماست

خانواده های ما با ازدواجمون مخالف هستند

مادرم عکس های پروفایل دختر مورد علاقم رو دیده و مخالف ازدواج ماست

مادر پسر مورد علاقم ظاهر منو نپسندید و مخالف ازدواج ماست

چکار کنم خانواده م با ازدواجم در سن پایین مخالفت نکنن

خواهران خواستگارم با ازدواج ما مخالف هستند

مخفیانه با دختر خالم برای ازدواج ارتباط دارم چون پدرامون مخالف هستند

خانواده خواستگارم با ازدواج ما مخالف هستند

مادر خواستگارم به دلیل این که بیوه هستم مخالف ازدواج ماست

با وجود مخالفت خانوادم با یه پسر کوچکتر و تحصیلات پایین تر ازدواج کردم

مخالفت مادر با ازدواج به دلیل بی پولی پدر دختر

خانوادم بشدت با ازدواج مجدد ما مخالفت میکنن

فقط به خاطر مخالفت خواهرش از ازدواج با من منصرف شد



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه) رد کردن خواستگار فامیل (۲۹ مطلب مشابه) مخالفت خانواده با ازدواج (۳۷ مطلب مشابه)