سلام

من دختر ۲۱ ساله ای هستم که دو ترمه دانشجو شدم. از قبلِ ورود به دانشگاه اعتماد به نفس پایینی داشتم در صورتی که رشته ی من اعتماد به نفس بسیار بالایی رو میطلبه . البته سعی کردم تا حد زیادی با مطالعه رو اعتماد به نفسم کار کنم و الان نسبت به قبل بهترم.

حدود هفت سالی میشه که وسواس فکری پیدا کردم. بیشتر از یک سالِ که درگیر پانیک هم هستم . البته مداوا رو شروع کردم و وقتی داروهام رو مرتب مصرف میکنم هم روحیم بهتره هم وسواسم کمتر میشه. برای افرادی که با پانیک آشنایی ندارن خیلی مختصر توضیح بدم که مثلا وقتی شخص استرس خیلی بالایی داشته باشه، به اصطلاح دچار حمله هراس میشه و احساس میکنه یه اتفاق بدی داره میفته، نفس کشیدن واسش سخت میشه، تپش قلبش بالا میره، احساس مرگ بهش دست میده، حس میکنه الانه که از حال بره و ...، البته بعد از دقایقی این حالت از بین میره.

سوال من درباره آینده م هست. من سه مورد خواستگاری سنتی داشتم که چون آمادگیش رو نداشتم رد کردم. ولی جدیدا به ازدواج و تشکیل خانواده تمایل پیدا کردم ولی از رو به رو شدن با خواستگار میترسم. چند بار تو دانشگاه متوجه شدم شخصی میخواد باهام صحبت کنه ولی از ترس خودم رو پنهون میکردم. میدونم که دنبال مزاحمت نیستن و فرد متشخصی هستن. زندگیم الان که در حال مداوا هستم معمولیه و روال عادیش رو طی میکنه. اما نگرانیم از اینه که آیا با وجود این شرایط من صلاحیت ازدواج رو دارم؟ یا باید به کل بیخیالش بشم؟


بیشتر بخوانید ...

کمکم کنید تا احساس بی ارزش بودن نکنم

دیگه نمیکشم، دیگه نمیخوام این زندگی رو ...

همه چیزمون رو الکی و برای هیچ باختیم

سهم من از این زندگی فقط کلفتی پدر و مادرم هست

نمیدونم سرنوشتم چرا اینجوری شد ؟

سر طبیعی ترین مسائل زندگی جیگرم خونه

این که یه دختر مجرد خونه بگیره و مستقل بشه بده ؟

چطور خانوادم رو قانع کنم که سر کار برم ؟

صبح تا شب توی خونه حسرت زندگی دوستانم رو می خورم

چرا منو کسی نمیخواد؟ ، این سوال شده عقده

تنها چیزی که تا آخر عمر با منه حسرته

درد و دل یه دختر دهه شصتی

یک دخترم که در آستانه 30 سالگی دچار بحران شدم

دختر 28 ساله ای هستم که دیگه هیچ هدفی ندارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) موانع ازدواج (۴۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) به خواستگارم بگم که ... (۴۰ مطلب مشابه) مسائل دانشجویان (۸ مطلب مشابه)