با سلام به همه عزیزان

احتمالا شما هم شنیدید بعضی از جملات را:

1- بهتر نیست به جای اینکه این همه خرج کنید برای مجالس عزاداری و روضه امام حسین صلوات الله علیه، پولش را بدید به فقرا؟، به فقرا غذا بدید به فقرا جهیزیه بدید، به فقرا سرمایه بدید؟ اصلا چرا برای امام حسین این همه خرج میکنید؟

2- گریه برا امام حسین افسردگی میاره؟ مجلس روضه و عزاداری میرید بچه هاتون را نبرید افسرده میشن فقط خودتون برید؟

سعی میکنیم پشت پرده این پیشنهادات و انتقادات را بررسی کنیم متاسفانه اینقدر زیاده شده بعضی از مومنین هم همین ها را ناخواسته میگن:

مورد اول : 

بهتر نیست به جای  این که این خرج کنید برای امام حسین علیه السلام پولش را بدید به فقرا 

اولا خیلی از مجالس بخاطر نذری که بانی مجلس کرده تشکیل میشه و اصلا نمیشه جای دیگه به شکل دیگه خرجش کرد.

ثانیا مگر فقرا تو  کره مریخ هستند که نتونند بیان تو مجالس امام حسین و مهمان حضرت باشن؟، آیا غیر از اینه که هر جا روضه باشه علاوه بر ثروتمندان، فقرا هم میان، ضمن اینکه بیشتر مجالس روضه تو مناطق متوسط و فقیر هست تا تو مناطق ثروتمندان. پس  خیلی از فقیران تو همین مجالس پذیرائی میشن.

ثالثا تو همین مجالس هست که آیات و روایات خونده میشه و افراد متحول میشن، تشویق میشن به کار خیر، کمک به فقرا، به خدمت کردن به دیگران، پس در اصل این مجالس یه نوع سرمایه گذاری هست برای تشویق افراد برای کمک به فقرا، برای خدمت به دیگران. 

شاهدش هم کلی صندوق قرض الحسنه و موسسه خیریه که هیئت ها و مساجد ساختن.

رابعاً خود فقرا بیشترین کمک را به این گونه مجالس و کلاً در راه اهل بیت میکنند، برید ببینید آمارهای کمیته امداد و ستاد بازسازی عتبات عالیات را کمیته امداد میگه بیشترین تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در خراسان جنوبی هست و ستاد بازسازی عتبات عالیات میگه بیشترین کمک را هم همین استان به بازسازی حرم های ائمه صلوات الله علیهم کردند!!!، فکر میکنید این همه موکب تو عراق هست را فقط ثروتمندان فقط اداره میکنند؟، نه خیر خیلی هاشون یک سال صرفه جویی میکنند حتی خودشون گوشت نمیخوردن یا خیلی کم میخورند تا در ایام اربعین بتونند از زوّار امام حسین بهترین پذیرای را بکنند و به اون ها غذای گوشت هم بدن، خصوصا کسانی که میان سر جاده ها التماس میکنن به زوّار که مهمان ما باشید، اینا اکثرا فقیرند، حتی بعضا میرن قرض میکنند برای پذیرائی، اصلا مسابقه است تو عراق که بتونن یه زائر را به خونه بیارن و ازش پذیرائی کنند.

به بهترین شکل و البته از اوضاع و احوال خانه و وسایل زندگی شون به راحتی میشه فهمید چقدر فقیرن.

خامساً اینا اسراف نیست، خیلی هم به مورد خرج کردن هست، امام صادق در تفسیر آیه (و لاتبذر تبذیرا ان المبذرین کانوا من اخوان الشیاطین ) می فرمایند هر چه در راه طاعت خدا خرج نشود، اسراف است (حالا ببینید چقدر اسراف کردیم توجه نداشتیم)! و آنچه در راه خدا خرج شود اسراف نیست .

سادساً کسی که میره چند ساعت تو مجلس امام حسین میشینه روضه گوش میده، عزاداری میکنه،  بعد میاد خونه خسته و کوفته و البته گرسنه، اون موقع تازه بخواد بره غذا درست کنه که خیلی سخته براش، بخوان غذا را حذف کنن از مجالس خب بعضی ها نمیرن تو این مجالس و دیگه تبلیغ دین ترویج مکتب اهل بیت به این فراگیری انجام نمیشه، و البته وهابیت و صهیونیست ها به خوبی این مسئله را فهمیده و با این شبه افکنی ها میخوان مجالس امام حسین را تعطیل کنند. چون فهمیدن با اینکه جمعیت مخالفین شیعه خیلی بیشتر هست اما هرگز نمیتونند با هیچ بهانه ای چنین جمعیتی را یه جا جمع کنند، اما کافیه یه جا یه پرچم روضه بزنند یه اعلامیه بزنند کلی آدم جمع میشه نمونه بارزش مقایسه حج در عربستان با جمعیت حداکثر 3 میلیون نفر و جمعیت زائران اربعین بیش از 20 میلیون نفر هست!. 

تازه خدمات حج با پول خود حاجی هست اما در اربعین زائر مهمان امام حسین هست و این معجزه امام هست که ارزاق و غذا کم نمیاد و برکت و فراوانی عجیبی حاکم هست. وهابی ها خیلی سعی کردن عراقی ها را مجبور کنند که این راهپیمائی اربعین را ضعیف یا تعطیل کنند و حتی پیشنهاد دادن به عراق، که سودی که از ایام نصیب دولت شما میشه را ما میدیم نگذارید از ایران کسی بیاد، اما نوری مالکی قبول نکرد. 

پس بیاد مواظب باشیم سخنی که از دهان و حلقوم نجس وهابیت و صهیونیست و بهایت بیرون میاد را ما تکرار نکنیم. نوکر بی جیره مواجب دشمنان اهل بیت نباشیم.  

حالا ما چند تا سوال از این حضراتی که این پیشنهادات و انتقادات را دادن میپرسیم؟

1- چرا فقط نزدیک محرم که میشه یاد فقرا می افتید و بعد از ماه صفر دیگه کاری به فقرا ندارید؟، فقرا فقط تو همین 2 ماه فقیرن بعدش غنی میشن اتوماتیک؟

2- شما که اینقدر به فکر فقرا هستین خودتون برای فقرا چقدر از درآمدتون را خرج میکنید هر ماه؟(یکی از همین منقدین که میگفت خرج روضه را بدید فقرا جلوی حاج مهدی دانشمند همین حرف را زد حاج مهدی میگفت (به این مضمون تقریبا) : دوستش کنارش بود میگفت حاج آقا این اقا فقط برای کالسکه و اسب شب عروسی پسرش 30 میلیون تومان داد به جز هزینه تالار و هزینه های دیگه، البته مال چند سال پیش هست. میگفت یکی دیگه همین حرف را زد گفتم دلت به حال فقرا میسوزه گفت آره، گفتم خب بیا با ماشینت بریم جایی، سوار شد رفتیم. گفت حالا کجا؟، گفتم این ماشین ترا میخوام بفروشم یه ماشین خوب بخریم با نصف پولش. نصف دیگه اش را بدیم فقرا. قبول نکرد زیر بار نرفت)

3- شما که اینقدر نگران فقرا هستید، خب این سوالات را هم مطرح کنید در موردش مقاله بنویسید کمپین بذارید تو فضای مجازی منتشر کنید:

 بهتر نیست بجای اینکه بریم استادیوم فوتبال ببینیم پولش را بدیم فقرا؟

 بهتر نیست بجای اینکه بریم سینما یا کنسرت موسیقی، پولش را بدیم فقرا؟

بهتر نیست بجای اینکه برای مجلس عزای پدر و مادر و عزیران مان شام و ناهار بدیم، به مهمانانی که اومدن تشیع جنازه و قبرستان، بگیم قرارِ به فقرا شام و ناهار بدیم و فامیل و آشنایانی که اومدن زحمت کشیدن خسته شدن خیلی ممنویم ولی برید خونه خودتون ناهار و شام بخورید. (اگر بهتره که شام و ناهار مجالس امام حسین را بدیم فقرا پس حتما واجبه که برای این مجالس هم همین طور رفتار کنیم و مهمان ها را گرسنه راهی منازل شون کنیم)!!!

بهتر نیست بجای اینکه عید نوروز و تابستان برید دور اروپا یا آنتالیا و تایلند، برید به فقرا کمک کنید؟

میدونید امسال فقط 3 میلیون نفر رفتن ترکیه، تایلند دیگه کشورهای اروپائی و آسیائی بماند، اگر به طور متوسط 2 میلیون فقط خرج هر کی باشه چه بودجه هنگفتی میشه (میشه 6 هزار میلیارد تومن)، برای کمک به فقرا حالا سفرهای تفریحی دیگه به تایلند و مالزی و دور اروپا را حساب کنید چقدر میشه؟

بهتر نیست بجای اینکه جشن تولد بگیریم یا جشن عروسی بریم هزینه شام و شربت و شیرین را بدیم به فقرا؟

بهتر نیست بجای اینکه ایام تعطیلات بریم شمال یا جنوب ایران به فقرا بدیم هزینه سفر و هتل و رفت و آمد را؟

بهتر نیست بجای اینکه برید شهر بازی، پیست اسکی یا آرایشگاه های لاکچری یا برید پیش ماساژور یا برید قلیون دود کنید، سیگار بکشید و آدامس بجویید . بگید فقرا گرسنه هستند، پولش را بدیم به اونا و از این امور صرفه نظر کنید؟

بهتر نیست بجای اینکه یه لوستر چند صد میلیونی تو خونه بذاریم با یه لوستر خیلی ارزون خونه را روشن کنیم؟

 بهتر نیست بجای اینکه  برای هر کدوم بچه هات یه ماشین بخری  نصف هزینه اش را بدی به فقرا  و با 2-3 تا ماشین کارهاتون را بکنید؟

بهتر نیست بجای اینکه پول هات را گذاشتی بانک سودش را بگیری، تو که احتیاجی نداری به این مبالغ، پولت را بذاری تو یه قرض الحسنه یه عده فقرا راحت بتونند قرض بگیرن نرن سراغ بانک های ربا خور بیچاره بشن؟

خانم بهتر نیست بجای اینکه این همه طلا به خودت آویزون کنی یه روز در میون بری لباس بخری، آرایشگاه بری، نصف اینا را خرج فقرا بکنی؟

خانم بهتر نیست بجای اینکه یه لباس را یه بار بپوشی بعد بذاریش تو کمد دیگه نپوشی، این ها را که دیگه نمیخوای بدید به فقرا زودتر؟

بهتر نیست شما که اینقدر فکر فقرا هستید خمس مال تون را بدید تا فقرا هم از فقر در بیان؟(مراجع تقلید اجازه میدن بخشی از خمس را خودتون به فقرا بدید یا خرج کارهای عام المنفعه کنید)

اما در مورد افسردگی فقط همین یه کلام کافیه که خیلی از این پیرمرد پیرزن هائی اهل مسجد که می بینید شاد و سرحال اند، از بچگی تو هیئت و روضه بزرگ شدن و گریه کردن و عزاداری کردن خیلی هم شادتر از اون ها هستند که روضه نمیرن. میدونید چرا؟

چون به قول شاعر (اصلا حسین جنس غمش فرق میکند) آدم عزیز خودش را از دست میده بعد از چند سال اگر یکی یادآوری کنه یه مقدار حالش بد میشه افسرده میشه میگه داغ دلم را تازه نکن اما ماه صفر که تموم میشه حسرت میخورن محبان آقا میگن کم گریه کردیم، حالا کجا بریم مجلس روضه پیدا کنیم بتونیم گریه کنیم؟، اصلا خیلی ها تجربه کردن بعد از گریه بر اهل بیت احساس سبکی و نورانیت آدم پیدا میکنه و از مجلس روضه که میاد بیرون یه حس نشاط و طراوت خاصی در خودش حس میکنه، اما بعضی اینها را نچشیدندن، حس نکردن، این مطالب براشون سنگین هست. 

نمیفهمند چرا یه عده همه ش به خدا و اهل بیت التماس میکنن، میگن به ما اشک چشم و توفیق بیشتر گریه کردن بدید؟، اون لذت حین گریه و بعد از گریه را اگر حس میکردن این ها را نمیگفت اصلا یه عده توجه ندارن خیلی وقت ها آدم با کمی گریه کردن به چه آرامش عمیقی میرسه و استرسش از بین میره، بدون اینکه افسرده بشه. 

اصلا وقتی خدا به آدم رحمتش را میفرسته که آدم گریه کنه. عمل ام داود در ماه رجب را نگاه کنید، تو مفاتیح، آخرش امام صادق میفرمایند به سجد برو و این دعا را بخوان و سعی کن گریه کنی که اگر اشکی بریزی نشانه این است که خدا تو را حاجت روا میکنه!!!. روایاتی که در مورد گریه کردن از خوف خدا و حین دعا یا برای مصائب اهل بیت علیهم السلام هست را ببینید متوجه میشید چقدر گریه ارشمند هست و چقدر خدا و معصومین دوست دارند. 

میگن بچه هاتون را نبرید چون میخوان بچه هاتون با اهل بیت و خدا و دین بیگانه باشن، محبت اهلبیت دیگه تو دل شون نباشه از احکام و اعتقادات شیعه دور بشن  و در دانشگاه روضه امام حسین درس نخونند تا بعد راحت با یک شبه بچه هاتون را بی دین و کافر کنند و نسل بعدی شیعه را کافر و بی دین کنند. یهودیان از قبل از تولد پیامبر صلوات الله علیه و اله میخواستند پیامبر را به نفع خود مصادره کنند  برای همین زنان یهود را میفرستادند پیش جناب عبدالله، پدر پیامبر و میگفتند بیا با هم ازدواج کنیم ایشان که قبول نکردند و با آمنه صلوات الله علیها ازدواج کردند، یهود جناب عبدالله را کشتند و تیم های ترور اون ها دائم دنبال کشتن پیامبر بودند (حضرت عبدالمطلب صلوات الله علیه  برای حفاظت از پیامبر ،حضرت را به حلیمه صلوات الله علیها سپردند که دور بشه از یهود، دوران شیر خوارگی 2 سال هست اما تا 5 سالگی پیش حلیمه بودند تا اینکه زنان یهود که در جستجوی پیامبر بودند پیامبر و مهر نبوت حضرت را هم بر بدن حضرت دیدند اینجا بود که دیگه قبیله حلیمه خاتون سریع پیامبر را به پدر بزرگوارش تحویل دادن گفتن دیگه در امان نیست).

و در آخر هم پیامبر را عوامل یهود که از نزدیکان پیامبر بودند شهید کردند(جهت اطلاعات بیشتر کتاب یهود و قریش را بخونید اثر دکتر شهید پاکنژاد البته این کتاب سال 57 یا 58 یک بار چاپ شده و دیگه نشد!!! ببینید نفوذی ها تا کجا پیشرفتند). الان هم نمیخوان امام زمان صلوات الله علیه ظهور کنه چون میدونن حضرت بیان بساط کفر وشیطان پرستی و ظلم را جمع میکنن . 

بخاطر همین همه جور تلاشی میکنند که چنین اتفاقی نیفته. و میدونن با عزاداری و مجلس امام حسین هست که شیعه بیدار میمونه و برای ظهور تلاش میکنه دعا میکنه برای همین از سال ها پیش سعی کردند مجالس عزادری امام حسین و همچنین مراجع تقلید را بد جلو بدن تا مردم سراغ اینها نرن، (برای این 2 موضوع چندین سال پیش 40 میلیون دلار هزینه کردند) و راحت فریب بخورند سعی کردن اشعار روضه و مداحی را به سبک ترانه های خواننده های مطرب که زمان شاه میخوندند یا الان تو آمریکا میخونند در بیارن، یعنی یه ریتم و آهنگی بدن که تو ذهن طرف اون آهنگ ها یاداوری بشه، دیگه به شعر توجهی نشه و اقداماتی دیگه .

همچنین بودجه های هنگفت را با چندین واسطه از انگلستان میفرستند برای هیئتها و میگن خرج هیئت را میدیم ولی به شرطی که بحث سیاسی تو هیئت نشه!، میخوان شیعه یه موجود خنثی باشه با صهیونیست و انگلیس کاری نداشته باشه فقط بره هیئت و مسجد اهل جهاد و شهادت نباشه جلوی اونها در بیاد. 

مراجع تقلید و کلا آخوند جماعت را هم با انواع تهمت خراب میکنند و منفور جلوه میدن تا کسی گوش به حرف اینها نده. دشمن از وقتی میرزای شیرازی فتوای تحریم توتون و تباکو را داد و نگذاشت انگلیسها برمسلمون ها تسلط پیدا کنند شروع کردند به تخریب روحانیت و مراجع تقلید که در آینده مانع نقشه های اون ها برای مسلمانان نباشه و اگر فتوای ضد اونها دادن مردم اینقدر متنفر باشن که دیگه به حرف آخوندها و خصوص مراجع گوش ندن. البته بعضی مسئولین در این لباس هم که نفوذی انگلیس بودند بیشترین کمک را کردند و میکنند.

 روایت داریم در آخر زمان مردم از علمای دین فرار میکنند، همچنان که از شیر یا گرگ فرار میکنند وقتی چنین شده خدا بلاهایی میفرسته بر اون ها:

1- برکت از اموال و عمرها آنها برداشته میشه ( مشکل رزق و روزی پیدا میکنند از عمرشون نمیتونند خوب استفاده کنند یا استفاده زیاد کنند عمرشون صرف بازی و تفریح و فوتبال و تلویزیون و فیلم لهو و لعب میشه).خدا کسانی را بر آنها مسلط میکنه که نه علم دارند و نه رحم میکنند.(بعضی از مسئولین را خوب به کارهاشون نگاه کنید خواهید دید واقعا همینطورند). حساب 14 معصوم را از آخوندها جدا کنید. مبادا دین و خدا و اهلبیت را به خاطر 4 تا اخوند خطا کار از دست بدید. 

یادتون باشه تو هر جمعی و صنفی هم آدم خوب هست هم بد، آخوندها هم همینطورند.

یادتون باشه خیلی چیزهایی که درباره روحانیت و مراجع تقلید و سخنران های مشهور میگن فقط تهمت هست، فقط شایعاتی هست که دشمنان ساختن تا پای منبر اینها کسی نره بهشون کسی گوش نده، و هیچ سند و مدرکی هم برای این چیزهایی که میگن وجود نداره، فقط میگن فلان آخوند اینقدر مال داره، کارخونه داره، اینقدر ثروت داره و ... اما هیچ سند و مدرکی هم نشون نمیدن. تو شبکه های ماهواره ای هم سخنرانی هاشون را سر و ته را میزنن یه قسمت های بی ربط را به هم میچسبونند و تقطیع میکنند تا یه چیز مسخره و احمقانه از توش در بیاد بعد هی نشون میدن تا شما فکر کنید اینا  سواد درست و حسابی ندارن. بی ادبند لوده هستند دیگه نرید بهشون گوش کنید . 

متاسفانه بعضی از ما هم دهن بین هستیم، اصلا نمیریم بررسی کنیم طوطی وار تکرار میکنیم و یکی از گناه کبیره را انجام میدیم بدون توجه.


معرفی کتاب:

معرفی کتاب الحاد نوین، باتلاق رنگین

معرفی کتاب شاهرخ حر انقلاب اسلامی

معرفی کتاب عارفانه شهید احمد علی نیری

درخواست معرفی کتاب در مورد حضرت فاطمه سلام الله علیها

معرفی کتاب درباره واقعه عاشورا

دنبال چند تا کتاب هستم که بیشتر با ائمه آشنا بشم

معرفی کتاب یادت باشد

معرفی کتاب معراج السعاده

معرفی کتاب شاهرخ حر انقلاب اسلامی

معرفی کتاب مهج الدعوات مرحوم سید بن طاووس (ره)

معرفی کتاب جان جهان به نویسندگی آقای مهدی طیب

معرفی کتاب علمدار

معرفی کتاب قصه معراج اثر مهدی خدامیان آرانی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)