سلام 

من پسری هستم، بالای ۲۳ سال و احتمالا شاید بخوام طی دو سه سال آینده طبق برنامه و شرایط خاصی که دارم ازدواج کنم، اما متاسفانه چند تا مشکل و مسئله دارم که میخوام مطرح کنم تا از سردرگمی در بیام؛

1. من خیلی از خشونت و پرخاشگری جنس زن بدم میاد چون از بچگی یک عمه، مادر و خاله خشن داشتم و مدام کتکم میزدن، به خاطر همین  یه حس بدی نسبت به جنس زن دارم، یک حس بی اعتمادی و خشم، جوری که احساس می کنم همسر آینده م کلی ازم سوء استفاده میکنه و اذیتم میکنه و غر میزنه و تلکه م میکنه.

البته من زن ذلیل نیستم اما دوست ندارم زندگیم بر پایه این مسائل باشه، دوست دارم زندگیم بر پایه آرامش، اعتماد و منطق باشه‌.

۲. من دلم میخواد طرف دوست پسر نداشته باشه و مدام روی گذشته من هم حساس باشه و حتما ازم بپرسه که داشتم یا نه؟ من هم صد درصد صادقانه جوابش رو میدم و بهش میگم که در زمان دانشگاه با هیچ کس نبودم، از دخترانی که توی این مسئله آدم رو گول میزنن خیلی بدم میاد بخصوص وقتی در خانواده برتر می بینم که بعضی ها چه سوال ها و دغدغه هایی دارن

۳. من آدم میانه گرایی هستم یعنی هم دوست دارم در فعالیت های شاد و گروهی شرکت کنم هم دوست دارم تنها باشم، دوست ندارم زنم همه ش بره این ور اون ور و منو با خودش ببره، دوست ندارم کسی رو زیاد بیاره خونه مون علی الخصوص خانواده دختره، چون تو فامیل مون یک مورد این شکلی داریم که خواهرهای دختره به مدت چند ماه توی خونه دختره میمونن، شوهره هم جرات نمیکنه حرف بزنه اگه بزنه زنش فوری مهریه ش رو میذاره اجرا و طلاق می گیره.

۳. من اصلا دوست ندارم بابت مهریه برم زندان، یا بخوام همه ش استرس داشته باشم، به نظر من مهریه  ۱۴ تا هم با این قیمت ها خیلی زیاد میشه، دوست دارم امتیاز تنصیف اموال رو پیشنهاد بدم همه چیز نصف نصف، حتی پفکی که هم با هم می شینیم می خوریم رو نصف می کنم که حق کسی ضایع نشه، سایر حقوق رو میدم، اما حق طلاق نه‌. اگه قراره طرف درس بخونه تو دانشگاه با پسرها ارتباط داشته باشه و با گرفتن مدرک بالاتر خودش رو بگیره و شوهرش رو تحقیر کنه اصلا نمیذارم ادامه تحصیل بده در مورد کارش هم همین طور ...

۴‌. می خوام همسرم رازدار باشه، من از زنانی که نمی تونن رازی رو پیش خودشون نگه دارن خیلی بدم میاد،اگه بخوام واضح تر بگم از زنان وابسته بشدت بدم میاد، به خصوص وقتی طرف به دوستاش و خانوادش وابسته باشه و تحت تاثیر حرف های اون ها قرار بگیره و شوهرش رو فراموش کنه و اولویتش شوهرش نباشه ،چون خیلی مورد این شکلی دیدم.

زنه اولویت اول زندگیش با تولد بچه، بچه ش میشه، اصلا حواسش به شوهرش نیست، یا طرف فقط به پدرش اهمیت میده و مدام اسرار خونه ی شوهرش رو پیش خانواده ش تعریف میکنه، من از این چیزها واقعا بدم میاد... 

سوالی که از دوستان دارم اینه که آیا دختری هست که با این شرایط کنار بیاد؟ در چه فرهنگ، قومیت،  و مکانی میشه همچین آدمی رو پیدا کرد؟ چه جوری میتونم با طرف مقابلم آشنا بشم چون نه سنتی رو دوست دارم و نه واسطه گری رو، و نه میتونم پیشنهاد دوستی بدم، از کجا میتونم مطمئن بشم دختره نقش بازی نمیکنه؟

پیشاپیش مرسی از لطف و توجه تون، خواهشا کمکم کنید، من بی تجربه هستم و خواهر برادری هم ندارم که کمکم کنه.


مرتبط با گذشته اشخاص :

نمی دونم از گذشته ی خودم در خواستگاری بگم یا نه ؟

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

چقدر باید برا ازدواج گذشته ی دختر رو بررسی کرد؟

بالاخره گذشته ی طرف مهمه یا نه ؟

وقتی به گذشته ی همسرم فکر می کنم به هم میریزم

آیا خانم ها روی گذشته شوهرشون حساسند ؟

گذشته خانم تون چقدر برای شما مهمه ؟

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...


مرتبط با روش های پیدا کردن دختر خوب برای ازدواج:

چطوری دختر مناسب خودتون رو پیدا می کنید و به خواستگاری اون میرید؟

از کجا همسر آینده ام را پیدا کنم؟

من از کجا باید دختر هم سن و مناسب شرایط خودم رو بیدا کنم ؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

چکار کنم که خودم یه دختر خوب پیدا کنم ؟

کجا دنبال دختر خوب گشتی که میگی نیست ؟

خواسته من یه دختر خوبه که مثل خودم خودش رو حفظ کرده

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

دختر مذهبی کجایی ، دقیقا کجایی ؟!

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج 

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

آقایون خوبی که دنبال دختر پاک میگردن کجان اگه راست میگن ؟


مرتبط با مهریه بالا:

چرا خانواده ها بر مهریه زیاد اصرار دارند ؟

3 واکنش مردان در مقابل زنان دارای مهریه سنگین

ضررهای مهریه سنگین

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

پدرم شرط گذاشته مهریه من باید بالای 1000 سکه باشه

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

واقعا مهریه بالا می تونه جلوی یک مرد مریض رو بگیره

کوتاهی در تحقیق رو نمیشه با تعیین مهریه بالا جبران کرد

باورهای غلط در مورد مهریه

تفکرات غلط در مورد مهریه

مادرم به مهریه کم رضایت نمیده


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)