سلام 

سوالی که یکی از بچه ها راجع به نماز پرسید باعث شد منم بیام و اینجا سوالم رو مطرح کنم، به خاطر دردسر هاش نماز نمیخونم !

یعنی :

من متاهلم و اکثرا وقتی حموم کردم بعدش با همسرم رابطه برقرار میکنیم پس غسل لازم میشم، یعنی من مدام باید برم حموم ! یه بار واسه شوهرم یه بار واسه غسلش، هفته ای چهار پنج بار رابطه داریم بعدشم میشه حدودا هفته ای هشت تا ده بار حموم، واسه منی که بچه ی کوچیک دارم سخته خب، بعد تازه میرم حموم یادم میوفته لاکم رو پاک نکردم ، مدام باید استون دستم باشه، یا هم کلا لاک نزنم . 

با وجود علاقه ی شدیدم به کاشت ناخن ( چون ناخنم رو نمیتونم بلند نگه دارم به خاطر استرس و کندنش یا حالا نرمی و ضربه پذیر بودن ناخنم) اما کاشت نمیکنم چون انگار مراجع گفتن اگر مجبور نباشی وضوت قبول نیست، یا اگر بشه برداشت پس غسل جبیره قبول نیست . 

یا میگن مگر به درخواست شوهر اگر تاکید داشته باشه که من شوهرم زیاد سخت نمیگیره میگه دوست دارم ناخنت بلند باشه اما زور نمیگه، حالا من دل از کاشتم بکنم، دل از لاکم بکنم، چرا اسلام مخالف زیباییه؟! ناخن زن باید با ناخن مرد تفاوت داشته باشه یا نه، خب من وقتی دستم لاک زدم مسلما از دید شوهرم زیباتره و دلش رو بیشتر میبرم، حالا اگه بلند باشه که دیگه چه بهتر. 

اینا هم به کنار آخه سه بار در روز وضو ؟، وای برام خیلی سخته تا آرنجم رو خیس کنم بدم میاد، ترجیح میدم برم دوش بگیرم اما این جوری خیس نشم ، فورا حوله دستمه خشک کنم هر چند شنیدم مستحبه بذاری خودش خشک بشه اما همین که با حوله هم سریع خشک کنم بدم میاد. بعد هم من کرم مرطوب کننده گرون میخرم واسه پوستم ۲۴ ساعته حالا هی باید بشورمش! خب تموم میشه کرمم ، نگین ارزون بخر که نمیشه ، حتما این واسه پوستم مناسبه .

میرسیم به لباس؛ 

اول که حوله !، من تقریبا هر روز جنبم خب، حالا یه بار میرم حموم، لاک زدم نشده غل درست بکنم یا پریودم کلا نجسم، این حوله ی گنده اینجوری که همیشه نجسه و باید تو لباسشویی باشه مه ! ، لباسامم که همیشه نجسن اگه اینجور باشه .  

خدا راضیه به درخواست شوهرم جواب ندم که نجس نشم؟ ای بابا ... ای بابا ... ، کلافه شدم همین الانشم، اینا باعث شده من دیگه حوصله ی نماز خوندن رو نداشته باشم .

کاش میشد این قدر سخت نبود، در هر حالتی بشه وقتش که شد دو رکت نماز بخونی و تمام، آخه منی که هر روز حمومم وضو میخوام چیکار؟ این ماله اون زمانی بود که مردم جاهل کثیف بودن خودشون رو نمیشستن ، مال زمانی بود که لاک و کاشت نبود .  

ممنون اگر نظری ارائه بدین


مرتبط :

وقتی تمکین می کنم در نماز خوندن به مشکل بر می خورم

خجالت از غسل کردن در دوران عقد در منزل والدین

عروس خانم ها در شب عروسی چطوری برای نماز وضو میگیرن ؟

آرایش عروس نمازش رو باطل میکنه ؟

راهی هست که من غسل نکنم و نماز بخونم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
احکام زناشویی (۲۰ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)