سلام
من یکی از کاربران تقریبا فعال وبلاگ هستم که سوال بسیار جالبی برایم پیش آمده که امیدوارم جوابم رو توسط دوستان و خانم های مذهبی تره وبلاگ بگیرم.
البته سوالیه که به نظر خیلی از افراد مذهبی هم حتی بهش فکر و دقت نکردن. چند ماه دیگه عروسی یکی از اقوام هست و اخیرا بحثی در مورد آرایش و نماز در روز و شب عروسی بین شون مطرح شد. حدود دو هفته پیش در خانواده برتر، سوالی تحت عنوان "عروس خانم ها در شب عروسی چطوری برای نماز وضو میگیرن؟" پرسیده شد و بحث ها و جواب های متنوعی هم پیرامونش صورت گرفت.

حالا من یک مرحله سوال رو ساده تر مطرح می کنم و جواب می دم. چرا نمی شود با آرایشی در حد شب عروسی وضو گرفت؟ جواب : چون این نوع آرایش معمولا جرم محسوب شده و مانع از رسیدن آب به پوست می شود. بعد چه در همون پست و خیلی موارد دیگه که به عینه دیدم اون دختر خانم مذهبی با افتخار یاد می کنه که من وضوم رو نگه داشتم و نمازم رو مثلا با آقامون اینا خوندم (و گاها دیدم به رخ دیگران هم می کشونند که البته این فعلا جای سوال نیست!)   


اما نکته ای که وجود داره اینه که همون ممانعتی که در وضو هست و موجب بطلانش می شود از نوع شدیدترش در مورد سجده هست. چرا که اگر بین پیشانی و سجده گاه مانعی باشد موجب به بطلان نماز می شود. حالا چرا می گم شدیدتر؟ شما فرض کنید یک پرده خاک روی پیشونیتون نشسته. وضوع که می گیرید اون خاک نمور می شه، گل مانند می شه و به هر حال اون گل تو بدترین حالت رطوبتی به پوستتون می رسونه. ولی سجده که نمی تونه اون پرده خاک رو کنار بزنه؟؟ مخصوصا آرایش که خیلی غلیظ تر و سنگین تر از یک پرده خاکه.

نتیجه گیری: اگر نمی شود با آرایش وضو گرفت پس نماز با آرایش هم باطله. مثلا دیدم خانم هایی می گند از صبح وضو گرفتم و تا شب همون وضو رو نگه داشتم و با همون وضو 4 نماز باقی موندم رو هم خوندم. در حالیکه چون اون آرایش مانع از رسیدن پیشونی به مهر می شه ناخودآگاه موجب بطلانه نمازه. حالا خانم های مذهبی جواب بدن که چطور امکان داره نمازشون رو با آرایش در روز و شب عروسی شون خونده باشند و اون نماز باطل نشده باشه؟ چون مسلما ممانعت در هنگام سجده بر خلاف وضو (که آب هم کمک می کنه) خیلی شدید تره. اگر عقل و شرع می گوید باطل است چرا بعضا دختر خانم های دیگر رو که می گند قضایش رو به جا می آوریم ترور شخصیت می کنید؟
ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مراسم عقد و عروسی (۱۰۷ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)