دوستان خانواده برتری سلام 

من یه دخترم که به خاطر چهره م افراد زیادی جذب میشن و خواستگار زیاد دارم. خیلی وقت بود که تو رویای یه انسان همه چی تموم بودم برای ازدواج و به همین بهانه هر خواستگاری رو چه اونایی که میشناختم و چه اونایی که نمی شناختم رو رد میکردم .

خانواده خودم خیلی سوال پیچم میکنن که تو چه آدمی مد نظرته و من هر بار جواب های مختلفی به ذهنم میرسید و میگفتم تا اینکه یه اتفاق خیلی مهم افتاد و اونم این بود که تلنگری بزرگ از طرف خدا به من رسید تا متوجه اشتباه خودم شدم . 

شاید باورتون نشه ولی در عرض یک هفته سه خواستگار با اون خصوصیت های خاص ظاهری و شغلی که تو ذهنم بود برام اومد ولی بازم نتونستم قبولشون کنم تا اینکه یه شب تا صبح فکر کردم و به این نتیجه رسیدم چقدر معیارهای من برای انتخاب همسر پست و حقیرانه هست. 

من دنبال یه آدم قد بلند، خوشتیپ، خوش قیافه با شغل عالی بودم که بتونم جلوی بقیه پز بدم و زندگی مرفهی داشته باشم ولی حتی با دیدن 3 نفر دقیقا این مدلی هم نتونستم رضایت به ازدواج بدم. همیشه تو دلم یه حسی داشتم که نه این آدم نمی تونه منو خوشبخت کنه و من یه گم شده ای دارم که تو این آدما نیست و الان فهمیدم که واقعا خواسته من چیه من دوست دارم اون مردی که قراره همسرم بشه دلبستگی مالی به دنیا نداشته باشه مهربون باشه منو صرفا برای زیباییم نخواد ولی الان فهمیدم که اون آدم میتونه قد کوتاه هم باشه ، میتونه تاس هم باشه ، میتونه حتی با عصا راه بره ،میتونه شغل پایین تری هم داشته باشه ولی تا قبل از این من کور بودم و اینو نمی فهمیدم خدا رو شکر زود متوجه اشتباهم شدم  . 

این پست رو نوشتم تا افراد ظاهر پرست و موقعیت پرستی مثل من سرشون به سنگ بخوره و اول از انسانیت و اخلاق طرف مقابل پرس و جو کنن . وقتی میبیتی طرف مقابل همه چی تمومه ولی بازم به دلت نمیشنه باید خدا رو شکر کنی چون این نشون میده که تو دنبال یه چیز دیگه هستی و زمانی میتونی میداش کنی که این عینک زشت ظاهربینی رو از رو چشمت برداری.

هر موقع تو دیدت رو عوض کردی و طرف مقابل رو به خاطر خودش خواستی اون موقع اون تو رو به خاطر خودت میخواد . وقتی دختر زیبایی هستی و صرفا دنبال موقعیت بالا هستی و افراد با ظاهر متوسط و یا حتی پایین رو راه نمیدی خدا هم تو رو واگذار میکنه به یه پزشک پولدار به یه کارمند که اونم تو رو با پول میخره و همیشه باید استرس اینو داشته باشی که اگه از زیباییت کم شد اون موقع ولت میکنه. 

من دل خیلی ها رو شکستم و از خدا میخوام که شماها چه دختر چه پسر رو هم مثل من متوحه اشتباه تون بکنه. شما آقا پسری که 12 سال دنبال زن میگردی به خودت بیا و اینقدر ظاهربین نباش ،شما خانم دختری که پول پرستی تو هم حواست باشه وگرنه ضرر میکنی.

 من خصوصیات والای انسانی رو تو هیچ آدم قد بلند زیبا شغل عالی ندیدم . تجربه خواستگارهایی که  داشتم اینو به من فهموند.

 الانم ملاکم واسه ازدواج اینه که طرف مقابلم اخلاق خوبی داشته باشه دلسوز و مهربون باشه نسبت به فقرا پولش حلال باشه پسر زحمت کشی باشه و تا حد مرگ بهم وفادار بمونیم نه اینکه من اونو بخاطر پولش بخوام اونم منو بخاطر ظاهرم .

ملاک ظاهربینی و قد بلند و صورت زیبا معیار کافی برای خوشبختی نیست .خوشبختی خندیدن در کنار هم و شاد کردن دل بقیه هست نه پز دادن و فخر فروشی


مرتبط با فرهنگ سازی:

امان از این موجود دو پا ...

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)