سلام به تموم خانواده برتری ها

من دختری ۱۸ ساله هستم، دلم میخواد یه شخصیت عالی و متعادل و اسلامی داشته باشم. دلم میخواد هر روز پیشرفت کنم؛ هر روز پیشرفت کنم در کارهای دنیوی و معنوی.

آخه میدونین؟! من به خدا گفتم: تموم کارهای دنیوی که انجام میدم حتی خوردن و خوابیدن و درس خوندن و آشپزی و اینا رو همش واسه رضای تو انجام میدم!

آره تعجب نکنین؛ هر کاری کنین اگه واسه رضای خدا باشه عبادته؛ این جمله ارزشمند رو یه شخص ارزشمند مثل شهید ابراهیم هادی گفتند. این شهید و دیگر شهدا من رو به اهل بیت، و به خدا رسوندند؛ این بزرگواران واسطه ی بین من و اهل بیت و خدا شدند.

من از طریق شهدا؛ اهل بیت رو شناختم و از طریق شهدا و اهل بیت، خدا رو شناختم؛ هستی مطلق رو شناختم. الانم میخوام بنده ی خوبی واسش باشم... ، چی کار کنم ؟ میدونم چی کار کنم ،مثل به واجبات اهمیت دادن و سرپیچی نکردن ، ولی چی کار کنم که شخصیتم جوری باشه که خدا ازم راضی باشه ؟

چی کار کنم که شخصیت باوقار و خدایی داشته باشم و چی کار کنم که این شخصیت حفظ بشه؟ میخوام با این شخصیتم هم به پیشرفت های دنیایی و هم پیشرفت های معنوی برسم.

یعنی میخوام با یه تیر دو نشون بزنم. چه کارهایی، چه هنرهایی غیر درس خوندن ( که درس خوندن عشقمه و خوراکمه) رو ادامه بدم؟ آشپزی و دسر و ژله و این ها و عروسک با خمیر گل چینی خوبه؟توانایی و استعدادش رو دارم و تاحالا انجامش دادم.

تو روز مثلا هر روز حداقل ۱ صفحه قرآن بخونم خوبه؟ آخه من تا چند ماهه پیش هر دفعه شخصیتم یه جور دیگه ای بوده ولی الان حدود ۲ ماهه که انگار ثبات پیدا کرده ؛ طبیعیه؟ یعنی اگه تلاش کنم و کمک خدا باشه سخصیتم به ثبات میرسه ؟ یه شخصیت ثابت و عالی میخوام. بلند پرواز نیستم؛ ولی خب دوست دارم دیگه! کمکم کنین چی کار کنم ؟

تو این دنیا یه چیز رو خوب فهمیدم؛ هر چی خدا گفته، به خاطر خودمون گفته؛ و من واقعا بهش رسیدم؛خیلی چیزها رو ما حکمتش رو مثل حجاب یا آهنگ هایی که انسان رو از خدا دور میکنه؛ یا رعایت حدود شرعی با نامحرم؛ یا نماز خوندن و خیلی چیزهای دیگه ... ، ولی با فکر کردن و تحقیق کردن و سوال کردن از افراد عاقل و مذهبی و دین دار واقعی؛ به جواب سوالامون میرسیم.

من هر راهی رو رفتم (راه فساد منظورم نیست) ولی دوباره برگشتم سمت خدا اونم تازه ناخوداگاه! یعنی ذاتم، دوباره منو میکشوند سمت خدا!

واقعا ۱۰۰ بار واسم اتفاق افتاده و درکش کردم. ، اینم توصیه من بود به شما دوستان عزیز. ببخشید پرحرفی کردم. پیشاپیش از افرادی که راهنماییم میکنن؛ تشکر ویژه میکنم . 


مرتبط:

سبک رفتاری مناسب چی هست؟

دوست دارم یه شخصیت عالی داشته باشم

آشنایی با انواع تیپ های شخصیتی زنان - برای آقایان

شخصیت شناسی انواع مردان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)