بدون شک تغذیه  یکی از عواملی است که شهوت را تحت شعاع قرار می دهد . اما تغذیه چه تاثیری بر میل جنسی دارد ؟ چرا و چگونه سبب افزایش یا کاهش میل جنسی می شود ؟ مکانیسم افزایش یا کاهش میل جنسی در اثر تغذیه چگونه است ؟
در پاسخ به سوال اول باید بگوییم همین طور که مصرف برخی مواد غذایی سبب افزایش میل جنسی می شود و همواره افرادی وجود دارند که به دنبال راهی برای افزایش میل جنسی خود می باشند در این بین افرادی نیز وجود دارند که به دنبال راهی برای کاهش میل جنسی خود می باشند .
اما چگونه تغذیه به کاهش میل جنسی منجر می شود ؟ با مصرف برخی مواد غذایی ، ترشح هورمون تستسترون و یا هورمون سروتونین در بدن کاهش می یابد و به دنبال آن ، شهوت جنسی نیز کاهش می یابد .
لذا در سبد غذایی روزانه ما مواد غذایی ، میوه جات و یا حتی ادویه جاتی قرار دارند که سبب کاهش میل جنسی می شوند . برخی از موارد ذکر شده هم سبب افزایش میل جنسی می شوند که با کاهش مصرف این گونه مواد میل جنسی را می توان کاهش داد .

1-    کاهش مصرف هر یک از میوه جات ذکر شده :
برخی میوه جات مانند موز ( بخصوص در مردان به دلیل آنزیمی که دارد سبب افزایش ترشح تستسترون ) ، انجیر ( به دلیل داشتن اسید آمینه ) ، سیر ( به دلیل افزاینده جریان خون در اندام های جنسی ) ، مارچوبه ( به دلیل اینکه سرشار از ویتامین می باشد ) ، انار یا آب انار ( بهتر کردن عملکرد سیستم خون رسانی به بدن ) ، توت فرنگی ( سرشار از ویتامین  C ) سبب افزایش میل جنسی در خانم ها و آقایان می شوند ، لذا با کاهش مصرف هر یک از موارد ذکر شده میل جنسی را کاهش داد .
2-    مصرف نوشابه رژیمی
بدون شک تاثیر قند و انرژی که ایجاد می کند ، به خصوص تاثیری که در ترشح هورمون های شادی بخش ( سروتونین ) می کند ، انکار ناپذیر است . نوشابه رژیمی شیرین کنند های مصنوعی مانند آسپارتام دارد که این ماده سبب کاهش میزان هورمون ایجاد شادی و حس خوب ( سروتنین ) در بدن و به دنبال آن کاهش میل جنسی در بدن می شود .
3-    نعناع :
نعناع با تاثیری که در کاهش ترشح تستسترون دارد سبب کمتر شدن میل جنسی می شود .
4-    سویا :
مصرف سویا چه به صورت دانه سویا چه به صورت شیر سویا سبب کاهش تستسترون و به دنبال آن کاهش میل جنسی می شود .
5-    مصرف برخی ادویه جات مانند دارچین ، هل ، زعفران ، زنجفیل ، فلفل به دلیل طبع گرم خود سبب افزایش میل جنسی می شوند .
6-    مصرف کمتر گوشت قرمز
7-    کاهش مصرف کاکائو به دلیل نقشی که در ترشح اندرفین و افزایش شادی و میل جنسی دارد .
8-    کاهش مصرف عسل


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روش های کنترل کردن میل جنسی (۴۲ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)