بحث خودم را معطوف می نمایم به مبحثی کمتر توجه شده در باب حجاب و پیوند آن به امدادهای غیبی است.

بدیهی است که حجابی که در اینجا مطرح است بیشتر حجابی است که تنها برای کسب رضای خداوند و با الگو برداری حجاب مورد نظر دینداران واقعی است. البته کسانی که که تنها برای امنیت خود و با عرف اجتماعی و احترام به قوانین مملکت حجاب میگذارند میتوانند از ثمرات اجتماعی آن بهرمند گردند اما درک لذت معنوی حجاب و انکشاف در معنوی تنها برای کسانی میسر میشود که با علاقه و از روی رضای دل خود و برای رضای پروردگار حجاب گذاشته اند.

و اما در دنیای امروز همه میدانیم که آزار و اذیت جنسی بانوان اعم از بی حجابان یا حجابان ناتمام یا حتی حجابداران کامل در حال گسترش روز افزون است، اما حقیقتی که در این میان همیشه توسط دینداران بر آن تاکید شده است قدرت بازدارندگی حجاب در برابر آزار و اذیت مزاحمان جنسی است که حقیقتی بدیهی است که اگر چه حجاب مانع و جامع علت هایی برای قطع انواع مزاحمت ی کلامی و غیر کلامی باشد اما در هر حال میتواند بسیاری از مزاحمت ها و تجاوزها را کاهش دهد و این برای اهمیت حجاب کافی است و نمی توان صرفا با ارائه چند آمار که در آن بانوان محجبه و چادری مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند کارکرد و قدرت بازدارندگی حجاب را منکر شد زیرا :

اولا کمتر عاملی پیدا میشود که جامع و مانع باشد. اگر بحث بیکاری را مطح کنیم میتوان گفت که بیکاری همیشه تاثیر گذار نیست از قضا عده ای که شاغل هم هستند دست به مزاحمت و تجاوز میزنند ( نگاهی بیندازیم به آمار تجاوز و اذیت جنسی در کارخانه ها و ادارات ). به خاطر آمار تجاوز در میان شاغل ها نمی توان گفت که پس بیکاری اصلا تاثیر نداره بر مزاحمت بلکه گفته  میشود که مثلا بیکاری میتواند آمار مزاحمت ها را کمتر میکند و از قضا همین کمتر شدن مزاحمت و تجاوز به سبب ایجاد اشتغال خودش دارای اهمیت است.

حجاب هم اگر چه نتواند تمام مزاحمت ها و تجاوزها را ریشه کن کند اما میتواند آن را تا حدودی کاهش دهد. از قضا وجود بانوان بی حجاب سبب تحریک این مردان میشود و این تحریک سبب میشود که بانوان محجبه هم رحم نکنند...

بله مزاحمت از بی فرهنگی می آید اما خود بی حجابی هم به ضعف فرهنگی دامن میزند و ضعف فرهنگی به نوبه خود سبب میشود حتی محجبه ها هم قربانی شوند.

و اما نکته ای که در اینجا می خواهم به آن اشاره کنم این است که  خداوند گاهی امداهای معنوی را هم در حق بانوان با حجاب قرار خواهد داد و اما چگونه؟

اگر کسی که از تنها از خدا بترسد خداوند ترس رو در دشمنانش می اندازد  و قدرت معنوی به او می دهد از همین نقطه نظر هم بانوانی که حجاب دارند از خوف و ترس پروردگار ان شاء الله خداوند هم ترسی و در دل مزاحمان قرار  میدهد که نتوانند به آن نزدیک شوند مگر در مواردی که خیلی خیلی محدود است که کسی جرات مزاحمت داشته باشد.

البته همان طور که گفتم این نوع ترسی که در دل نامردان می افتد تنها نصیب بانوانی میشود که حجابشان از ترس خدا است نه ترس سخن مردم یا ترس اجبار والدین...

و درک این نعمت و توفیق الهی به همین سادگی نیست و چشم بصیرت هم میخواهد که باور کند و گرنه همه خیلی سطحی میگویند که بابا نامردان مزاحم محجبه ها هم میشوند غافل از اینکه همین برکت معنوی ( ترس انداختن در دل مزاحمان برای مزاحم شدن ) نصیب هر بانوی با حجابی نمی شود چون بعضی به خاطر خدا که نیست محجبه هستند بلکه برای اغراض و نفع دیگر است.

دقت کرده اید این که چرا بی حجابها و یا بانوی که حجابی دارد اما ناتمام است بیشتر مورد تعرض و آزار و اذیت می شوند ( نه همه اما بیشترشان زیاد دچار آزار و مزاحمت قرار می گیرند؟) چون آنها شوربختانه خدا را رها کرده اند ( در بحث نیت خالص حجاب برای خدا ) خدا هم آنها را به حال خودشان رها کرده است و شیطانم که بیکار نیست هر لحظه مردی نامرد را تشویق و وسوسه می کند تا مزاحمشان بشوند.

شیطان میگوید ای جوان برو اون خانم بی حجاب رو میبینی برو مزاحمش بشو اون خودش رو برای تو اراسته است... یا اون خانمه رو میبینی که حجابس ناتمامه برو جلو اگر خانم خوبی بود حجابش کامل بود برو جلو دستی بکش ...

اما محجبه هایی که خالصا و بازم تاکید میکنم خالصا برای ترس از خدا باشه خداوند در همان لحظه رعب و ترسی رو در دل اون مردان مزاحم ایجاد میکنه که نزدیک نشی بهش این خانمه اهل... نیست … نزدیک نشو ... شیطان نمیتونه نزدیک بشه چون اون بانوان خودشونم رو به خدا نزدیک کرده اند...

البته این برکت معنوی رو زمانی درک خواهیم کرد که حجاب خالصا برای خدای تعالی باشد . نمیگم صد در صد بدون مزاحم هستند اما در خیلی موارد خداوند کنارشان هست.

به امید روزی که بانوان تنها به خاطر ترس از خداوند حجاب نمایند تا ترس در دل کفار و مشرکین و شیطان و مزاحمان نوامیس مانع مزاحمتشان شود...

بانوان گرامی از خدا بترسین و باحجاب باشید تنها برای ترس از خدا تا خداوند هم دشمنان و مردان را از شما بترساند و این یعنی توفیق الهی ...

" سعید کرمی "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)