با سلام و خسته نباشید.

میخواستم موضوعی رو مطرح کنم و یک سوال بپرسم. اول بگم که نظر دین اسلام و عرف جامعه در این رابطه کاملا مشخصه و من به اون جنبه کار ندارم. خطاب این پست به خانم هایی هست که به برابری زن و مرد اعتقاد دارند. اون هایی که این جمله ها رو ازشون زیاد شنیدیم:

"در دنیای امروز زن و مرد باید دوشادوش هم درس بخونن و کار کار کنن"

"وظیفه ی زن ها تو خونه نشستن و بچه داری نیست"

"مرد و زن هیچ برتری ای نسبت به هم ندارند."

و ...

خب فرض کنید من به عنوان نویسنده ی پست کاملا با این نظرات موافق باشم. پس فردا هم که ازدواج کردم، کاملا یک شرایط مساوی برای خانومم فراهم کنم. مثلا بهش حق طلاق و مسکن و حضانت بچه رو بدم و دور و بر زن دوم گرفتن و صیغه نرم و نصف کار های خونه رو انجام بدم و ... .

حالا سوال من اینه ؛

آیا در این صورت شما حاضرید:

1. قبل از ازدواج به جز یک جلد کلام الله مجید مهریه نگیرید ؟ چون زن و مرد که مساوی اند و چون زن ها به مرد ها مهریه نمیدن پس مرد ها هم ندن.

2. خرج عقد و عروسی رو خونواده ها به طور مساوی بدن؟ حلقه ای که عروس و دوماد برای هم میخرن یک قیمت باشه؟ و ساعت داماد و سرویس طلای عروس هم قیمت، لباس عروس و کت و شلوار داماد هم قیمت و ...؟

3.  خونه رو از همون اول زندگی نصف نصف تهیه کنین؟ مثلا پدر و مادر دو طرف هر دو پول نصف خونه رو بدن یا عروس و دوماد هر کدوم نصف اجاره رو از حقوق خودشون بدن؟

4. جهیزیه و بعد از ازدواج خرج خونه و کار های تو خونه کاملا نصف نصف باشه؟

اولا به این سوال جواب بدین. لطفا و بعد نظرتون رو بفرمایید.

حقیقتش اینه که درسته شاید از لحاظ فیزیکی مرد ها قوی تر از زن ها باشن و مثلا درستش اینه که وقتی میرن مسافرت مرد چمدون رو بلند کنه. اما واقعا برام سواله که الان که خیلی از خانوم ها میتونن به اندازه ی آقایون و حتی بیشتر پول دربیارن و زندگی رو مدیریت کنن چرا تو جامعه ی ما و حتی برای اون دسته از خانوم هایی که به برابری مرد و زن اعتقاد دارن، اکثر این وظایف بر عهده ی مرده؟

چرا یک دختر 18 ساله که هنوز داره درس میخونه یا اصلا نمیخونه و کار نمیکنه، به راحتی ازدواج میکنه و نیاز های جنسی و عاطفیش برطرف میشه ولی یه پسر باید درسش تموم شده باشه سربازی رفته باشه و خونه و ماشین و کار داشته باشه تا اون موقع تو سی سالگی شاید به ازدواج برسه؟

چرا وقتی یه پسر به دختر ابراز علاقه میکنه دختر با بی رحمی رد میکنه ،عادیه ، ولی وقتی یک دختر به پسر ابراز علاقه میکنه و پسر محترمانه رد میکنه میشه بی جنبه و بی ظرفیت و به دخترا میگن هیچ وقت به یه پسر ابراز علاقه نکنین چون خودش رو میگیره !!!؟

واقعا به تناقض رسیدم. وقتی میبینم دختری که یک سال از من کوچیک تره به راحتی ازدواج میکنه و من وضعیتم اینه به هم میریزم. حقیقتش"بعضی وقتا به دخترا حسودیم میشه "

البته گفتم و باز هم میگم که برتری هایی که تو قانون نسبت به مرد هست رو من و خیلی های دیگه ازش گذشتیم و شرایط مساوی ای رو فراهم می کنیم.

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)