سلام به همه ی خانواده برتری ها

من یه دخترم و کنکوری ام ، رشتم تجربیه . متأسفانه به این رشته علاقه ای ندارم و به خاطر خانوادم وارد این رشته شدم .

ولی همین بی علاقگی باعث شده که من نتونم برای کنکور درس بخونم . وقتی که به آینده این رشته فکر میکنم چون علاقه ای بهش ندارم ، در نتیجه انگیزه ای هم ندارم واسه درس خوندن .

مدتیه به این فکر میکنم که در آینده وکالت بخونم ، منتهی احساس میکنم الآن برای تغییر رشته به انسانی و بعدشم حقوق خوندن دیره ، از طرفی دانشگاه آزاد یا پیام نور هم به دلایلی نمیتونم برم ، بعد کلی تحقیق متوجه شدم که میتونم از طریق همین تجربی رشته ی فقه و حقوق اسلامی رو به جای حقوق تو دانشگاه دولتی بخونم و در نهایت تو آزمون وکالت شرکت کنم .

ولی خانوادم تأکید دارن روی یکی از رشته های پیراپزشکی ( به خاطر فراهم بودن بازار کار ) و به همین دلیل راضی نیستن به این رشته ، هر چی هم باهاشون صحبت میکنم متقاعد نمیشن ، با بقیه اطرافیانم هم که در مورد این تصمیمم صحبت میکنم همه میگن ، اصلا معلوم نیست تو آزمون وکالت قبول شی ، کسایی که فقه و حقوق میخونن اصلا وکیل نمیشن ، اگرم قبول شی معلوم نیست بازار کار داشته باشی چون دختری و باید چندین سال بگذره تا کمی جا بیوفتی تو این زمینه و از این حرفا ، من واقعا دیگه خسته شدم ، نمیدونم چی کار کنم .

با تمام بی انگیزگی هدفمو بذارم رو یکی از رشته های پیراپزشکی ، یا اینکه با بی توجهی به خانوادم دنباله هدف خودم رو بگیرم ، انقدر هم منو از وکالت و بازار کارش ترسوندن که میترسم اگه بخونم و خدایی نکرده در نهایت به جایی نرسم با سرکوفت های خانواده و اطرافیان مواجه بشم ، واقعا نمیدونم چی کار کنم با این کنکور و آینده و خانوادم ! دیگه خسته شدم از بس به خاطر این و اون علایقم رو سرکوب کردم .

ممنون میشم راهنماییم کنید .


پیشنهاد :

بررسی شغل ها (1) - حقوق و وکالت

گاهی به پزشکی فکر میکنم و گاهی به وکالت و ...

برای قبولی در آزمون قضاوت و وکالت چکار باید کرد؟

رشته های بورسیه در انسانی به غیر از حقوق و دبیری چه چیزهایی هستند؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)