با سلام خدمت همگی کاربران عزیز خانواده برتر

از این که میخواین برای متن من وقت بذارید پیشاپیش سپاسگزارم.

بی مقدمه بحث رو شروع می کنم... و سعی کردم به هیچ گروهی هیچ گونه بی احترامی نشه. چون هممون رو انسان میدونم!!! به جز گروه آخری که مطمئنم ازشون توی وبلاگ نیست و اون گروه هم خودشون آدم های بیماری هستن و باید فکر درمان خودشون باشن.

چند وقتیه در این وبلاگ مخالف ها و موافق هایی در مورد بحث حجاب پیدا شدن. تعدادشون هم گاهی اوقات این طرفی بیشتره گاهی اوقات اون طرفی.

هر کدوم هم دلایل خودشون رو داشتن و برای خودشون هم محترم بوده دلایلشون. اما متن بنده در مورد دفاع از حجاب یا انتقاد از حجاب نیست.

فقط میخوام چند نکته رو به دوستان یاد آور بشم و در نهایت هم نظر شخصی خودمو می نویسم. تاکید می کنم نظر شخصی!!! نه نتیجه گیری کلی و نسخه پیچیدن واسه دیگران.

این بحث هایی که توی وبلاگ شده. متاسفانه بیشتر به جای این که افراد رو به مطالعه وادار کنه باعث شده مدافعان حجاب بخوان با دلایل و ثمره هایی که خودشون توی زندگی شون دیدن مهاجمان حجاب رو قانع کنن!!!

مهاجمان حجاب هم تماما میخوان بگن که حجاب همه چیز نیست و میشه بی حجاب بود و به خدا هم نزدیک بود. اولین نکته ای که باید یاد بگیریم در مورد بحث کردن با هم اینه که باید از دید دو طرف به قضیه نگاه بشه و نکته دوم و مهم تر اینه که یک دیدگاه وجود نداره!!! چند تا دیدگاه وجود داره!!! حالا تک تک خدمتتون عرض می کنم.

از بالاترین شروع می کنیم و به پایین ترین میریم. منظورم صحیح و غلط نیستا... منظورم اینه که از سخت گیر ترین دیدگاه شروع می کنیم و به جهت مقابل می ریم.

خب؛

۱)
اولین دیدگاه اینه که یه دختر خانم از همون کوچیکی با حجاب آشنا بشه. از همون پیش دبستانی و ابتدایی با چادر بیاد بیرون و تشویق بشه. این دختر خانم وقتی بزرگ شد دیگه حریمش رو با نا محرم ها رعایت می کنه. تماس فیزیکی اصلا با نا محرم نداره. چه پسر خاله باشه چه یه پسری که غریبه اس. ایشون در همه حالت چادر می پوشه. حتی در جمع های فامیلی. به شدت روی پوشش حساسه که مبادا نا محرم یه نخ موشو هم ببینه.

بریم سراغ بعدی...

۲)

دیدگاه دومی اینه که نیازی به چادر نیست. نا محرم نا محرمه و همچنین همین که اندام و مو ها پوشیده باشن کافیه. این دختر خانم از سنی که به تکلیف می رسه پوشش بیرونش رو درسته چادر انتخاب نمی کنه اما سنگین و پوشیده میاد بیرون و به قول معروف جلف نیست!!! توی جمع های فامیلی هم با پوشش کامل و لباسی که در شانش هست میاد بیرون. کماکان قضیه عدم هرگونه تماس فیزیکی با نا محرم هم پا بر جاست. خواه پسر دایی باشه خواه یه مرد غریبه.

و اما بعد...

۳)
دیدگاه سوم اینه که به حجاب به عنوان یه قانون کشورش و اعتقادی که مردم قبولش دارن نگاه می کنه. و سعی می کنه به خاطر جمع بهش احترام بذاره. این خانم پوشش بیرونی اش سنگین و موقر هست درست مثل همون قبلی. رفتارش هم با نا محرم سبک و جلف نیست. اما در جمع های فامیلی چون هیچ کدوم اعتقادی به حجاب ندارن در نتیجه نیازی به رعایتش نمی بینن. مهم نیست توی مهمونی های خانوادگی مو هاش پیدا باشه یا نه. توی عروسی ها مهم نیست یک مرد یه مقدار اندامش رو ببینه یا نه. خدایی نکرده نمی گیم این دختر خانم بده. فقط داریم میگیم به این داستان اهمیت نمیده. همچنین از نظر تماس فیزیکی هم بین پسرای فامیل مشکلی ندارن. البته حد و حدود ها رو رعایت می کنن ولی از نظر دست دادن و کنار هم نشستن مشکلی ندارن.

۴)

گونه چهارم از حجاب متنفرن!!! نه تنها توی جمع خودشون رعایت حجاب رو نمی کنن! بلکه سعی می کنن توی جامعه هم اون رو زیر پا بذارن!!! با چسبون ترین شلوار ممکن بیان بیرون. با باز ترین لباس ممکن می گردن. سعی می کنن افراد محجبه رو مسخره کنن و اونا رو عقب افتاده نشون بدن و کلا میخوان بگن که ما آزاد هستیم. ما با فرهنگ و متمدن هستیم و آدم های دور و برمون هم جنبه دارن ما رو نیمه برهنه ببینن. این گونه افراد حریم خودشون را باز هم تا جایی رعایت می کنن و بازم همه وقت همه کاری نمی کنن. و اجازه نمیدن پسری بیشتر از حد بهشون نزدیک بشه.

۵)
مورد پنجم که مطمئنم از این ها توی وبلاگ نداریم!!! به معنای واقعی کلمه بیمار هستن!!! از نظر روحی البته.

اینا دوست دارن مورد توجه قرار بگیرن و به قولی کمبود محبت شدید دارن !!! اینا علاوه بر این که حجاب براشون کشکه !!! سعی می کنن با آرایش و یه سری پوشش های نا متعارف بیشتر جلب توجه کنن !!!!

حالا بریم سراغ نتیجه گیری کلی؛

اگر دقت کرده باشید مورد پنجم ربطی به حجاب نداره !!! یعنی ممکنه یه دختر چادری هم جزو پنجمی ها باشه. چون گونه های ۵ فقط عقده خود نمایی دارن. در نتیجه خانمی که چادری هست ولی زیر چادرش برهنه ترین پوشش + فجیع ترین آرایش رو داره هم یه فرد بیمار و عقده ایه.

اینا گروه بندی های مختلف افراد درباره حجاب از دیدگاه شخصی من بود.

گروه اول و دوم که اعتقاد به حجاب دارن پس هیچی. گروه سوم هم در صورت نداشتن اعتقاد به حجاب احترام میذارن !!! گروه پنجم هم که مریض هستن و کلا مخشون تعطیله! باید برن پیش روانشناس تا مشکل کمبود ها و عقده هاشون رو حل کنن.

اما در مورد گروه چهارم که من روی صحبتم با اوناست.

ببینید دوستان خوبم...

من به همگیتون احترام میذارم چون می دونم بچه نیستید و با دلیل حجاب رو کنار گذاشتید... و دلیلتون هم برای خودتون قانع کننده است... فقط سعی کنید در جمع های عمومی با یه پوشش سنگین که در شان خودتون باشه بیرون بیایید. و به قانون اجباری حجاب ( کاری نداریم خوب یا بد. بحثش جداست ) سعی کنید احترام بذارید.

هر کسی میره در این امر تحقیق می کنه و بهترین راه رو خدا جلوی پاش میذاره. دیگه خودش مختاره کدوم رو انتخاب کنه. من خودم انتخاب همسر آینده ام یه دختر چادری خواهد بود. چون مطمئنم همون قدری که من سختی کشیدم و خودم رو از گناه دور نگه داشتم و به خاطر دوست دختر نداشتن کلی بر چسب خوردم و هزار تا چیز دیگه . اون دخترم همین سختی ها رو کشیده و درک می کنه منو ...

خیلی وقت گذاشتم برای این متن. امیدوارم ارزشش رو داشته باشه.

همگی پیروز و سر بلند باشید!!!

در پناه حق.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)