سلام

پارسال این موقع که داشتم امتحان نهایی سوم رو میدادم فکرشم نمیکردم یه روز بیام اینجا و به جای کنکور 96 فکر کنم که باید بمونم سال بعد برای کنکور 97

من از اول تیر 95 فکر کنکور بودم و شروع کردم خوب هم پیش رفتم تا کاش پام میشکست و پام رو مشاوره نمیذاشتم  با اینکه داشتم میخوندم همش میگفتم نههه من نمیتونم یکی باید برام برنامه بریزه رفتم اونجا از هشت ساعت شروع کرد دو سه هفته بعدش برد رو 12 ساعت واقعیتش من توان 12 ساعت نداشتم یکی از دلایلش هم کم خونی شدید بود که بعدا که به دلیل درد معده مراجعه کردم دکتر و برام چکاب نوشت متوجه شدم کم بود ویتامین دی هم داشتم  اینا باعث بی حوصلگی و خواب آلودگیم شده بود پس اگر دارین درس میخونین و همچین مشکلاتی دارین حتما آزمایش خون بدین

الکی  12 ساعت میفرستادم براش به خودشم میگفتم من 12 ساعت نمیتونم به من میگفت پس من چی کار میکنم فلان ساعت بیدار میشم فلان ساعت میخوابم بهم میگفت کسی از بیخوابی نمرده و ... این روند مزخرف ادامه پیدا کرد تا اولین قلم چی مهرماه ترازم شد 4900 . من صبح روز قلم چی حالم بد بود و مریض بودم بعد اون رفتار مشاور با من بد شد بد حرف میزد من به شدت میریختم به هم روحیه نمیداد . من خودم تو درونم خودم رو میخوردم خود خوری میکردم اون مشاور هم بدتر تراز بعدی شد 5200 بعد این تراز من دیگه نرفتم پیشش بعدیش هم شدم 5400 روند صعودی داشتم اگر مشاوره این طور رفتار نمیکرد در واقع من چون مدرسه تیزهوشان بودم مشاورا تا میفهمیدن تیزهوشانی خیلی تحویل میگرفتن آدمو منم اوایلش سعی کردم با برنامه ش پیش برم اما نشد من بعد مشاوره حالم بد شد . افسردگی فصلی هم داشتم و باید مدرسه میرفتم هی به خاطر اینکه درس بخونم سعی میکردم مدرسه غیبت کنم  هی معاون ومدیر هم تنش روانی درست میکردن .

من تو این مدت رفتم یه موسسه مشاوره که برشور تبلیغاتی خیلی خوبی داشت رفتم اونجا و در نهایت پولم رو خوردن و بعد سه جلسه اونجا هم نرفتم  این بهمن ماه بود که من دیگه انگیزمو از دست داده بودم اصلا نمیدونستم چرا میخوام برم دانشگاه تو همون بهمن ماه مامانم باهام حرف زد حالم بهتر شد دوباره شروع کردم رسیدم به عید هفت روز عید رو خیلی خوب پیش رفتم تا رسیدم سر یه مساله شیمی نتونستم حلش کنم دوباره حالم بد شد یه ماهی دوباره مثل آدم نخوندم هی برنامه مینوشتم برای خودم نمیرسیدم اجراش کنم .

الان رسیدم به این نقطه الان انگیزه دارم رشته مورد علاقه م رو پیدا کردم داروسازی دوست دارم تو آزمایشگاه کارکنم و کارای تحقیقی دنبال درآمد نوجومی وو بالا بالا هم نیستم فقط در حد یه زندگی که بشه به علاقه ت برسی و بتونی یه بقیه هم کمک کنی

نقطه ضعفم سره فیزیکه تقریبا میتونم بگم توش صفر صفر صفرم  معلم بد بی اهمیتی خودم  فیزیک منو تو یه ماه به کنکور مونده رسوند به اینجا ، چون نمیتونستم مساِئلش رو حل کنم هی میذاشتم برای آخر وقت آخر وقت میگفتم فردا تا دو ماه پیش دنبال مباحث آسون میگشتم 12 10 بزنم الان دیگه هیچی

شیمیم خوبه خیلی خوب اگر سوالا مثل 95 باشه درجه سختیش میتونم 70 75 بزنم  زیست هم تا 60 میتونم رو خودم حساب کنم ریاضی تا 50 عمومی غیر عربی همه رو میتونم بالای 60 بزنم

اما فیزیک پایینم منو به چیزی که میخوام نمیرسونه و از همه مهمتر من الان درسا رو غیر شیمی و تاحدودی زیست هیچ کدوم رو تموم نکردم  و اینکه گفتم میتونم این درصد ها رو بزنم درصورتیه که من برسم تمومشون کنم

شما که تجربه دارین بمونم برای سال بعد ؟ میترسم انگیزم رو طی سال از دست بدم میترسم نخونم باز  میخوام بمونم امسال و فیزیکم رو به 50 برسونم حداقل  اونایی که پشت کنکور موندن و تونستن سال بعد رشته دلخواهشون رو بیارن میشه از مشکلاتش بگین؟ اگر موندم برای سال بعد چی کار کنم برای فیزیکم ؟ چطور تو این یک سال که مدرسه نمیرم و دیگه با کسی هم در ارتباط نیستم بتونم موفق شم؟

من بمونم خونه مامانم هی سرکوفت میزنه به هم  هی میگه اسیر تو شدیم هیچکس نمیتونه مهمون بیاد امسال من سر اینکه مهمون نیاد خیلی بحث کردم باهاش امسال مطمِِینم دیگه محل نمیزاره به حرفم و دوباره پای مهمون ها رو باز میکنه و اگر چیزی بگم میخواد بگه میخواستی سال اول قبول شی مامانم از خداشه من یه شهر دیگه قبول شم و برم از الان برنامه ریزی کرده اتاق منو بده به داداشم  آدم بدجنس و بدی نیستا ولی خب از لحاظ روحی روانی بعضی موقع میشه هیولا

من اگر دارو قبول نشم پام رو نمیذارم دانشگاه اصلا زندگیم پوچ میشه  میشم یه آدم به درد نخور غیر ادبیات و شعر و کتاب و سفر هم به چیز دیگه علاقه ندارم .

سفر با خانواده که هیچی گفتم مامانم بعضی موقع میشه هیولا  کتاب و شعر هم چند سال تا کی؟ 
چند تا توصیه به کسایی که امسال کنکور دارن از کسی که یه بار این راه رو رفته

تلگرام و اینستاگرام رو بذارین کنار اینو به منم میگفتن من اینستاگرام رو پاک کردم اما تلگرام رو نه ولی شما گوش کن و پاکش کنین

درسی رو که خیلی مشکل دارین سعی کنین تو تابستون حلش کنین تا حدودی و گرنه میشه مثل فیزیک من که دارم میزنم تو سر خودم

اگر دخترین سراغ مشاور پسر جوون نرین نرین آقا نرین به اجدادم قسم نرین من  شاید پنج شش نفر رو دیدم درگیر این موضوع شدن که اا چرا اون طوری منو نگاه میکرد که واای فلان چیز رو به من میگفت  خیالبافی دخترانه میکنین از درس میفتین .

تا وقت دارین تو تابستون دنبال مشاور بگردین و خیلی پرس و جو کنین اکثر این مشاور پسرای رشته ریاضین که کار پیدا نکردن اومدن تو شغل مشاوره اینا از لحاظ روانی هیچ آشنایی با روان ندارن و مثل مشاور بنده میزنن داغونتون میکنن دنبال یه روانپزشک باشین که مشاوره بده برای کنکور  یا آدمی که تجربه داره واقعا

هی نگین افردا شروع میکنم پس فردا شروع میکنم تهش میشین مثل من ،‌ نصف بیشترتون مثل من و بعضی از دوستام بهمن ماه میگین سال بعد پس امسال شروع کنین که بعدا  نگین کاش ... . تازه بازم بهمن ماه خیلی دیر نیست . 

راسش رو بگم من هر وقت سوال این کنکور مجددی ها رو میدیدم با یه اه ردش میکردم شما مثل من نباشین

ممنون


بیشتر بخوانید ...

بعد از چند سال می خوام کنکور بدم، چه منابعی رو بخونم؟

در کنکور میشه دروس عمومی رو صد زد؟

چگونگی خوندن املا در ادبیات برای کنکور

چطور در عرض 3 ماه میشه کنکور سراسری قبول شد؟

به خاطر کنکور سلامت روحم رو از دست دادم

چطور در عرض یکسال در کنکور موفق بشم ؟

چطور برای کنکور تجربی برنامه ریزی کنم ؟

من شرایط اینو ندارم که پشت کنکور بمونم

چطور خودم رو برای کنکور جمع کنم با وجود افکار مختلفی که دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)