سلام

من یه پشت کنکوری تجربی ام، الان 10-8 ماهی میشه که تو خونه م و حتی جلوی خونه مون رو هم ندیدم!

خانواده من فقط به درس اهمیت میدن و هر چیزی مرتبط با درس رو برات فراهم میکنن و قیمتش اصلا مهم نیست اما به تفریح و استراحت و علاقه شخصی اعتقادی ندارن. یه عمره کل فامیل دکتر صدام میکنن!!!

روابطم با اعضای خانواده طوریه که بعد از 3 جمله دعوا میشه. پرخاشگر نیستم اما نمیدونم شرایط هر دفعه بحث رو جوری جلوه میده که انگار عامل دعوا منم. و من با کلی معذرت دوباره برمیگردم تو اتاقم و در و به روی خودم قفل میکنم.

مثل یه زندانی تنهام، اگر هم چیزی بخوام همه میگن بذار بعد از کنکور و الان وقتش نیست، روحیه م خوبه حتی با این اوضاع با موزیک شاد خودم رو زنده نگه میدارم، عاشق نقاشی و هنرم (همون طور که شاید حدس زده باشید حتی جرات ندارم در موردش حرف بزنم، سریع با چند تا چشم غره و غرولند بحث رو عوض میکنن)، تا یه چیز ذهنی میکشم از ترس اینکه یکی ببینه و بگه بجای درس خوندنه!، 5 دقیقه بعد از کشیدنش می سوزونم شون، کنکور هنر هم ثبت نام کردم اما هیچ منبعی ازش ندارم. و هدف واقعیم رشته هنر نیست. من فقط میخوام کنار کارم داشته باشمش!

این چیزها اصلا مهم نیست و یه جورایی باهاش کنار اومدم. رشته تجربی رو هم دوست دارم اما همون طور که میدونید قبولی توش خیلی سخته. بهترین مشاور کشور رو دارم که هر روز برنامه میده و تا الان سرش رو با دروغ هام که روزی انقدر میخونم شیره مالیدم. و منبعی نیست که نداشته باشم.

اما هیچ وقت نتونستم توی آزمون های آزمایشی موفق عمل کنم و درصدهای کسب شده رو هیچ وقت مال خودم ندونستم، چون من اصلا نخونده بودم و میرفتم سر جلسه (اونم یه جورایی به زور بود، من از چهارم ابتدایی آزمون میدم! 

توی دبیرستان تیزهوشان درس خوندم و هر نمره ای گرفتم مدیون هوشم هستم، اصولا آدمی نیستم که ساعت ها پشت میز بنشینم و تست بزنم و این برای قبولی تو یه دانشگاه تاپ ضروریه، الان کمتر از 100 روز تا کنکور مونده و میدونم اگه تلاشم رو نکنم مثل پارسال با یه رتبه 5 رقمی مواجهم، اما خب خسته م، یه روز 8 ساعت میخونم یه روز 4 ساعت!

نه خودم آدمی ام که پشت کنکور بمونم نه خانواده میذارن، بابام که گفته اتاقت رو آتیش میزنم، از بس تو حونه موندم مغزم باد کرده و وقتی میرم سراغ لپ تاپم برای درس خوندن خودم رو با سایت های مختلف سرگرم میکنم تا شب بشه! اراده خوبی هم ندارم که بگم روزی نیم ساعت ورزش کنم.

انقدری این فرایند طولانی شده که گاهی با فشار روحی زیادی دست پنجه نرم میکنم (به خودارضایی وسوسه میشم و دلم بغل میخواد) این مسئله اصلیمه.

سر تون رو به درد نمیارم، من باید چطور خودم رو جمع کنم و این 100 روز باقی مونده رو بکوب بخونم با این همه فکر الکی؟!، تو دنیای واقعی کسی نیست که بتونم این ها رو بهش بگم، امیدوارم اینجا بهم کمک کنید.


بیشتر بخوانید ...

بعد از چند سال می خوام کنکور بدم، چه منابعی رو بخونم؟

در کنکور میشه دروس عمومی رو صد زد؟

چگونگی خوندن املا در ادبیات برای کنکور

چطور در عرض 3 ماه میشه کنکور سراسری قبول شد؟

به خاطر کنکور سلامت روحم رو از دست دادم

چطور در عرض یکسال در کنکور موفق بشم ؟

چطور برای کنکور تجربی برنامه ریزی کنم ؟

من شرایط اینو ندارم که پشت کنکور بمونم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)