سلام

دختری ٢٤ ساله هستم .‏ شاید مساله من مشکل خیلیاتون باشه یا دسته کم براتون آشناباشه . دوره دبیرستان معلم ها و مشاوره های آن زمان همیشه از ما میخواستن رشته فنی یا کار و دانش انتخاب کنیم میگفتن این رشته ها به دلیل کمبود ظرفیت داوطلبان، بازار کار و آینده شغلی داره. همیشه مارو به انتخاب این رشته ها تشویق میکردن  .

من با اینکه معدلم خوب بود و میتونستم رشته تجربی انتخاب کنم ولی به حرف مشاوران گوش دادم و رفتم یکی از رشته های فنی . یادمه برادرم و خانوادم موافق نبودن و ازم میخواستن برم تجربی ولی من حتی در رابطه با این موضوع هم رفتم با یک مشاور صحبت کردم و بهم کفت اتفاقا خیلی از بچه های تجربی الان میرن رشته فنی بخاطر بازار کارش و ...

خلاصه من دانشگاه ملی استان همجوارم قبول شدم . دانشگاه با اون چیزی که قبلا فکر میکردم کاملا متفاوت بود الان دو سالی هست بخونه بازگشتم و بیکارم. هر کی منو میبینه بهم میگه چرا تجربی نرفتی و اگه پرستاری میخوندی الان سر کار بودی..

الان این روزا همه به رشته تجربی هجوم میبرن زیرا فکر میکنن آینده ای تضمین شده در انتظارشونه،، خواستم بدونم آیا این قضیه حقیقت داره واقعا ؟ یعنی من راهمو اشتبا رفتم ؟ اشتباه کردم در رابطه با انتخاب رشته م ؟ با مشاوره مشورت کردم ولی الان بجای نرسیدم؟ آیا حقیقت داره کسی که پرستار باشه حقوق ماهانش ٤ و نیمه اونم با سه روز کار در هفته  ؟

یعنی همه این کسانی که تو این رشته ها قبول شدن حتمأ آینده ای تضمین شده و درخشان در انتظارشانه؟ میدونم دیگه نمیتونم گذشته مو تغییر بدم ، گاهی حس میکنم شبیه آب راکدی شدم که بجای نرسیدم . احساس میکنم در زندگی باختم .


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته پرستاری از مطالب زیر بازدید بفرمائید :

برای قبولی در رشته پرستاری چقدر باید درس خوند ؟

نظرم در مورد رشته پرستاری آزاد درسته ؟

چند سوال در مورد رشته پرستاری دانشگاه آزاد

برای یک دانشجوی پرستاری چه توصیه ای دارید ؟

فارغ التحصیلان روانشناسی عمومی می تونن آزمون ارشد روان پرستاری بدن ؟

از الان دارم تبعیض بین پزشکی و پرستاری رو میبینم.

بهم گفتند که پرستارها مناسب ازدواج نیستند

پرستارم ، بعد از ازدواج رفتار شوهرم سرد شده، چکار کنم ؟

چطور می تونم یه پرستار موفق باشم ؟

محاسن و معایب زندگی مشترک با یه خانم پرستار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)