سلام وقت بخیر
من ۲۲ سال دارم، سوالی ذهنم رو درگیر کرده،،، این سوال به درد خیلی از دوستان هم می خوره. علت توجه و احترام گذاشتن انسان‌ها به یک دیگر هست. واضح‌تر بگم، وقتی که یک شخص غریبه رو می بینم و برای اولین بار می خوام باهاش صحبت کنم، به چه دلیل باید بهش احترام بذارم؟ 
مردم کشورمون به چه دلیل به دیگران احترام میذارند؟ به لباس پوشیدنشون؟ ماشین مدل بالاشون؟ سمت کاریشون و...، میزان سرمایه شون یا به قیافه شون؟ احساس می‌کنم احترام‌های این زمونه به علت یکی از موارد بالا بود که گفتم. 
مثال میزنم براتون:   
من آدمی هستم پر مشغله.  و همیشه برای کارهای روز مره م لباس‌های عادی می پوشم، و بیرون میرم، چند روز پیش که سرماخوردگی داشتم، یک هفته‌ای هم کلاه بافتنی رو سرم میذاشتم، رفتم تحریری که کپی بگیرم.  صاحبش یه دختر خانم قرتی بود.  که فکر می‌کرد خیلی با کلاسه، سلام کردم، به زور و با یک مکافاتی جواب داد، نگاهمم نکرد، همون موقع گوشیم زنگ خورد به طرفم گفتم تا یک ربع دیگه... مبلغ داخل حسابت، مبلغ نسبتاً زیادی بود تا دختره این رو شنید برگشت چنان نگاهی بهم کرد از تعجب، احترام گذاشتنش بیشتر شد.  
از مغازه که خارج شدم گوشیم رو جا گذاشتم، داشتم سوار ماشینم می‌شدم، دختره گفت آقا گوشیت، تا ماشینم رو دید کارت مغازه ش هم بهم زوری داد. 
با همون تیپ رفتم بانک پول بذارم داشتم شرایط از رئیس می‌پرسیدم، فکر کرد وام می خوام، چنان سرد برخورد کرد که نا امید شدم اون جا پول بذارم، بعد که فهمید می خوام پول بذارم و مبلغ دندون گیر‌ی، بلند شد ایستاد و دست داد و چایی و کیک آورد و....
 این رو واقعاً بهش گفتم متاسفم رئیس که تفاوت انسانیت رو در میزان سرمایه‌ها می‌بینی. یا رفته بودم دکتر پیش متخصص، دقیقاً مثل تحریریه، منشی دکتره زوری جواب سلام داد، همون موقع یک پسر جوون با یک کت و شلوار کارمندی اومد داخل چنان تحویلش گرفت که پسره به خودش مغرور شده بود، چند دقیقه بعد از نمایندگی یک شرکتی از چین باهام تماس گرفته شد، شروع کردم به انگلیسی صحبت کردن، منشی با اون آقا پسره فک شون زمین خورد، بعد که اومدم مطب رو ترک کنم، منشی تا زانو برام خم شد و با اشتیاق خداحافظی کرد.  
نمی دونم مگه آدم‌ها به ادب، اخلاق و شخصیت هم دیگه سر و کار ندارند، پس چرا این قدر به تجملات نگاه می‌کنند؟ 


مرتبط:

نمی تونم احترام دلخواهم رو از اطرافیانم جذب کنم

احترام گذاشتن به مردان سخته ؟

چرا بعضی از انسان ها از آزار و اذیت هم لذت میبرن ؟

نگاه ها ، قضاوت ها و نیش و کنایه های اطرافیان اذیت مون میکنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)