سلام دوستان

دختری هستم حدود 25 ساله. با وجود پیشنهادهای مختلفی که داشتم سال ها با هیچ پسری دوست نشدم که فقط یک مرد تو زندگی باشه اونم شوهرم. همیشه به این فکر میکردم که ازدواج عاشقانه ای داشته باشم و در آینده همه مهر و محبتمو خرج همسرم کنم.

ولی متاسفانه در این اواخر نسبت به ازدواج ،مخصوصاااا ازدواج سنتی به شدت بدبین شدم. دلیلشم اینه که خیلی از دوستان و اطرافیانمو میبینم که ازدواج کردن و شیش ماه، یک سال و حتی چند سال از ازدواجشون میگذره ولی متاسفانه از زبان خودشون شنیدم که دلشون یه جای دیگست.

یه تعداد از دوستام تا چند روز قبل از عقدشون هم با عشق یا همون دوست پسر قبلیشون درگیر بودن (که البته در اکثر مواقع اون پسر علاقه واقعی به اینا نداشته و واسه ازدواجم با دوستام  اقدامی نکرده ولی خب دوستام دلشون پیش همون پسره مونده ) و در نهایت از ترس مجرد موندن و تنهایی تن به ازدواج با یکی دیگه دادن.

الانم که تو گروه های تلگرامی که هستیم وقتی میبینم این متاهلا متن ها و پست های دوری از عشق و دلتنگی و ازین جور چیزا میذارن اعصابم به هم میریزه. تازه این اطلاعاتیه که من از جنس خودم دارم  فکر و دل پسرا دیگه بماند...

حتی تو همین سایت بارها و بارها حرف دختر و پسرایی رو خوندم که گفتن یکی دیگه رو دوست داشتن ولی با کسی ازدواج کردن که حسی بهش ندارن. آخه این چه جور ازدواجی شد؟

چه زن و شوهری شد که هر کدوم دلشون یه ور دیگست؟ ازدواج های الان اکثرش فقط شده یک قرارداد. خیلی عصبی شدم این اواخر. ضمن اینکه من هیچوقت هم از ازدواج سنتی خوشم نمیومد و دوست داشتم یک پسری خودش منو انتخاب کنه و قبل ازدواج بینمون علاقه باشه. الانم که با وجود چنین مواردی  که در اطرافیانم  میبینم از ازدواج سنتی متنفر شدم متنفرم .

چون در چنین ازدواج هایی بیشتر با عقل و منطق جلو میرن. واقعا درمونده شدم. نمیدونم با یک چنین ازدواجی میشه عشق و علاقه واقعی رو تجربه کرد یا نه؟ یعنی من میتونم با یک ازدواج سنتی عاشق شوهرم بشم! اصلا فرضا من بهش علاقه پیدا کردم چه تضمینی هست که اونم منو واقعا دوست داشته باشه.

ضمن اینکه همه میگن آدم هیچوقت عشق اولشو فراموش نمیکنه و بهش فکر میکنه .با این حساب بعضی از  ازدواجا احساس عمیق علاقه بینشون نیست.

خیلی کلافه ام خیلی . کاش زندگی یک شکل دیگه بود...


مرتبط:

عشق برای دخترهای با حیا و محجبه هم پیش میاد؟

چند سوال از کسانی که به روش سنتی ازدواج کردند

شک نکنید که بهترین شیوه ازدواج به روش سنتی است

از ازدواج سنتی اصلا خوشم نمیاد

کدوم ازدواج با دوام تره ، با عشق یا سنتی ؟

مزایا و معایب ازدواج های سنتی و مدرن

در جامعه امروز، ازدواج به روش سنتی جواب گو هست ؟

گاهی مواقع از خواستگاری سنتی به شدت متنفر میشم

عشقی که در ازدواج های سنتی فیلم ها وجود داره واقعیه ؟

بدترین چیز ازدواج سنتی همین فرایند طولانی بودنشه

سوال از دختر خانم ها و خانم های متاهلی که سنتی ازدواج کردن

چطوری نظرم رو نسبت به ازدواج سنتی تغییر بدم ؟

معیارهایی مدرن برای ازدواج در خانواده ای سنتی ...

در ازدواج های سنتی، شناخت و علاقه شدید شکل میگیره ؟

در ازدواج سنتی میزان صمیمیت دختر پسر در چه حد باید باشه ؟

چه جوری تو خواستگاری سنتی بفهمم یه دختر بهم علاقه داره یا نه؟

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

ازدواج باید عاقلانه باشه نه عاشقانه

ازدواج عاشقانه یا ازدواج عاقلانه

الان به این نتیجه رسیدم که شوهرم رو عاقلانه انتخاب نکردم

دلم میخواد عشقی داشته باشم و ازدواج کنم

ازدواج بدون عشق یه قمار بزرگه ؟!

آسیب های برخاسته از عشقِ قبل از ازدواج

ازدواج با کدومش، عشق، دوست داشتن یا خویشاوندی؟

اومدیم و این عشق بعد ازدواج به وجود نیومد !

عشق شما دوست دخترتان هست یا زنی که با او ازدواج میکنید؟

آیا عشق بعد از ازدواج از بین میره ؟

وقتی عشق وجود نداره چرا ازدواج کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج سنتی (۲۹ مطلب مشابه)