سلام دوستان

این مدت و مخصوصاً امروز فوق‌العاده سرم شلوغه ولی این موضوع اون قدر برام اهمیت داشت که احساس کردم باید از کارهام بزنم و اول این کار رو بکنم.

نمی خوام مثل بقیه یه بحث تکراری با موضوع حجاب که آخرش هم نتیجه و فایده ای به حال هیچ کسی نداره رو دوباره باز کنم، بلکه صرفا می خوام به دید یک انسان یه مسئله رو تعریف کنم، این دیدگاه کاملا شخصیه .

من یه مرد هستم، و خب تقریبا همه می دونیم که مردها بصری هستند، به طور واضح تر میشه گفت که بیشتر از طریق نگاه کردن جذب یک زن میشن، حالا چه از نظر عاطفی و چه جنسی، و دیدن یک زن که پوشش تحریک کننده ای داره می تونه روی مرد تاثیر بذاره، این تاثیر لزوما به این معنی نیست که مرد از لحاظ جنسی برانگیخته بشه، بلکه این تحریک یا تاثیر می تونه روی احساسات هم باشه، یا این که فکر فرد رو مشغول خودش کنه و اگر هیچ اتفاق بدی (مثل خیانت) رخ نده حداقلش اینه که زمان و عمر فرد به این شکل هدر میره.

این که جامعه یا فضای کار به شکلی باشه که مسائل روابط عاطفی و مسائل جنسی کمتر در بسترش وجود داشته باشه و زندگی عاطفی و جنسی افراد در یک حریم خصوصی برای خودشون و بین خودشون باشه، باعث میشه که بهره وری نیروی کار افزایش پیدا کنه، افراد آرامش بیشتری داشته باشن،حس امنیت بیشتری وجود داشته باشه هم برای مرد و هم زن و تاثیرات مثبت دیگری که در این بحث مجالش نیست.( واقعاً خیلی دوست دارم من و نسل های آینده ام تو چنین فضایی بتونیم زندگی کنیم )

من درباره تاثیر پوشش و رفتار روی سلامت روان زنان نمی تونم نظری بدم امّا درباره ی مردان می تونم این رو بگم که دیدن زنان متعدد با پوشش های جذاب و متفاوت می تونه تاثیر فاجعه باری روی روان و روی تمام زندگی یه مرد بذاره، و یکی از این تاثیرات تنوع طلب شدن مردهاست، که با چند تا توصیه اخلاقی نمی شه جلوش رو گرفت!

بعضی از مردان با تنوع طلبی مشکلی ندارند و محدودیتی (حالا چه فرهنگی چه اخلاقی و چه دینی ) در این زمینه ندارند و به دنبال برآوردن این نیازشون یعنی تنوع طلبی برمیان و ازش لذّت هم میبرن!

و بعضی دیگه از مردان هم با این مسئله به شدت مشکل دارن، دوست ندارن که این میل افسار و کنترل زندگی شون رو به دستش بگیره، دوست ندارن وقت شون رو برای چنین مسئله ای هدر بدن، دوست ندارن با زنان متعدد رابطه داشته باشن، دوست ندارن خیانت کنن یا ...

امّا در این عده هم حس تنوع طلبی وجود داره و علی رغم میل باطنی شون به سادگی می تونه زندگی شون رو به فنا بده! این مسئله مجرد و متاهل هم نداره و هر دو نفرشون به یک اندازه در معرض این مشکل هستند.

- خب تقصیر همسر خودشه که این قدر به خودش نمی رسه که شوهرش جذب دخترهای دیگه نشه !

این حرف برام به شدت خنده داره! یعنی می خوام زمین رو گاز بگیرم! فکر می کنید یه زن، حتی اگر زیباترین زن دنیا هم باشه، چطور می تونه با تمام زن های بیرون از خونه رقابت کنه؟ آیا قراره که هر ساعت تغییر قیافه بده؟ یا به صورت ناگهانی هر روز توی اندامش تغییر شکل اساسی ایجاد کنه؟!! اگر زن تمام فعالیت های زندگیش از جمله فعالیت های حیاتیش رو هم متوقف کنه و فقط روی ظاهرش وقت بذاره باز هم نمی تونه تو این رقابت پیروز بشه و صد درصد بازنده است!

- خب تقصیر اون مرد هست که به زن ها و دخترهای دیگه نگاه می کنه و نمی تونه نگاهش رو کنترل کنه!

شاید در مناطقی با توجه به نوع پوشش یا رفتار و آداب و رسوم و فرهنگ مردم این بحث بیشتر صحیح باشه، امّا حداقل در جایی که من زندگی می کنم امکان نداره ! در اینجا پوشیدن شلوارک و تیشرت برای دخترها و زن ها چیز عجیبی نیست، احتمالا محل زندگی شما کمی فرق داشته باشه،ولی در اینجا شاید بشه گفت تنها راه برای مرد اینه که چشم بسته راه بره!

به شخصه یه بار اومدم امتحان کنم و خیلی سر به زیر راه برم، دو سه بار شاخه درخت رفت تو چشم و چالم! و چند بار هم نزدیک بود ماشین بهم بزنه، و تصمیم گرفتم دیگه غلط بکنم بخوام خودم رو اذیت بکنم تو نگاه کردن!

- خب اون مردی که با دیدن چند تا تار مو تحریک میشه مریض روانیه و باید بره و درمان بشه!

خب اولا ذهن زنانه با ذهن مردانه کاملا متفاوته و شما نمی تونید چون خودتون هیچ حسی با دیدن یه مرد بهتون دست نمی ده این رو تعمیم بدید.

ثانیا حالا اون مرد روانیه شما که نمی خواید موجب اذیت و آزار خودتون یا دیگران بشید!

ثالثا چند تا تار مو؟! دیگه عملا تو این دوره و زمونه مقاومت کردن در برابر چند تا تار مو آسونه، ولی بحث من سر پوشیدن شلوارک یا شورت یا لباس هایی که بالاتنه خیلی بازی دارند هست! شاید هم ما مردها بیماریم که این قدر حساس هستیم! ولی من برعکس فکر می کنم، قطعا اون مردی که با این وضعی که گفتم از هیچ جنبه ای تحریک نمی شه و هیچ حسی پیدا نمی کنه مشکل داره!

- خب اصلا به من چه، این مشکل مرداس، خودشون برن یه فکری به حال شون بکنن!

آره این دیدگاه فمنیسیتی که زیاد هم شنیدم در چارچوب فکری خودشون درسته ولی در این حالت هم مشکلی هست! اون مرد می تونه پدر شما باشه، می تونه برادر شما باشه، می تونه همسر شما باشه یا... به هر حال روی زندگی شما هم تاثیر مستقیمی می ذاره.

 پیشنهاد نویسنده:

من نظرم اینه که حالا ما اصلا بحث حجاب اسلامی رو هم نکنیم، یه عده ممکنه بگن که قانون حجاب اجباری زوره و ما حاضر به رعایتش نیستیم و یا ما اصلا مسلمون نیستیم، ولی حداقل دیگه بیایم و یه حد و حدودی رو برای فرهنگ خودمون مشخص کنیم، اگر به گذشته ایران هم نگاه کنیم در همه دوره ها زنان یه پوششی داشتند، چه در شهر چه در روستا، چه در فقرا چه در اشراف، چه در زمان هخامنشایان و چه ساسانیان و چه دوره معاصر.

مثلا این که زنان هم مثل مردان موظف به پوشیدن شلوار باشند و همچنین پوشیدن یه لباس مناسب، و روی این پوشش به توافق برسیم که حداقل همه این پوشش رو داشته باشند.

به امید روزی که همه شلوار بپوشیم.

بدرود

 

اثرات بدحجابی در زندگی زنان متاهل:

 

دید خانم های متاهل نسبت به خانم های بد حجاب و با حجاب

اثرات زنان بد حجاب روی مردان متاهل مذهبی

با حسادت های بی جا، زندگی رو به خودم و شوهرم زهر کردم

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

شوهرم استاد دانشگاست، از بعضی دخترهای دانشجو می ترسم

 

مرتبط با بدحجابی:

خانم بد حجابی که مبلغ حجاب شد

یک دلیل منطقی برای بد حجابی خودتون بفرمایید

آقایون غیر مذهبی واقعا از بد حجابی خانم شون در جامعه ناراحت نیستند؟

راه درست امر به معروف یه بد حجاب چیه ؟

چند سوال برای کشف عقاید بد حجاب ها

دید خانم های متاهل نسبت به خانم های بد حجاب و با حجاب

اثرات زنان بد حجاب روی مردان متاهل مذهبی

از کجا می شه فهمید هدف یه دختر از بد حجابی چیه ؟

ریشه یابی علت بد حجابی در جامعه

می تونم یه دختر بد حجاب رو با حجاب کنم ؟

بد حجابی یه خانم دلیلی برای بد بودن اون نیست

رابطه ی بین خشکسالی و زلزله با بد حجابی و گناه

بی حجابی یا بد حجابی چقدر با بی عفتی ارتباط داره؟

ترکیب نوحه و بد حجابی ، هدفشون چیه ؟

چند استدلال در مورد بحث حجاب

پلنگ شدن، یک اصطلاح مختص خاورمیانه و جهان سوم است

یک نکته خدمت خانم هایی که حجاب براشون مهم نیست؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)