سلام

این جا افراد مختلفی با تفاوت های فردی ، فرهنگی ، اجتماعی ، تحصیلی، گرایش های سیاسی و ... حضور دارند . بنابراین انتظار نداشته باشید جواب هایی که به سوال شما داده میشه همه یک دست و با یک لحن باشن . هر کسی از دید خودش جواب شما رو میده . حالا یکی زبون نرمی داره یکی هم تند حرف میزنه ، یکی با کنایه حرف میزنه یکی دیگه رک جواب شما رو میده .در همین ابتدا باید بدونید که اجازه ندارید بهتون بر بخوره !!!

اینها به معنی این نیست که اگه کسی به شما یا اطرافیان تون توهین کرد نظراتش تائید میشه ، بنده از روحیات شما خبر ندارم برای همین نظرات رو از " دید خودم " و با فرض بر این که شما ناراحت نمیشید تائید می کنم .

توهین برای هر کسی یه معنی داره ، بنده سعی می کنم حد وسطش رو در نظر بگیرم ، ممکنه تشخیص بنده در مورد شما اشتباه باشه ، بنابراین اگه نظر شخص خاصی رو توهین آمیز می دونید تاریخ و ساعت ارسال اونو اعلام کنید تا اون نظر دوباره بازبینی بشه .

وقتی اینجا سوال می پرسید در واقع تفکر و نگرش خودتون رو در معرض قضاوت افرادی با سلایق مختلف قرار میدید . طبیعتا تفکر شما موافق و مخالفانی داره ، همون طور که عرض کردم ممکنه مخالفان تفکر و عقیده ی شما ، با عباراتی که از اخلاق خاص خودشون نشات میگیره با تفکر شما مخالفت کنن .

توجه داشته باشید که این جا شما رو با عقایدتون میشناسن نه با شخصیت حقیقی تون ، نمیگم همه ی کسانی که با شما بحث می کنن به این نکته توجه می کنن ، ممکنه کسی خودتون رو هدف قرار بده نه عقیده ای که بیان کردید .

همین اتفاق می تونه در جامعه برای شما رخ بده ، این جا می تونید شخصیت قبلی رو رها کنید و یه شخصیت جدید برای خودتون بسازید ولی در زندگی حقیقی چنین امکانی وجود نداره . شما اینو مد نظر داشته باشید که در این جا کاربران، شخصیتی از شما برای خودشون میسازن که خودتون ارائه کردید .

بنابراین اگه سوال ، نتیجه گیری یا نظر شما از نظر اکثریت ( با عرض معذرت ) مسخره ، مزخرف و پیش پا افتاده بود ، به جای ناراحت شدن بگید خدا رو شکر که در خانواده ، جمع فامیل ، دانشگاه و ... نظر یا سوالم رو مطرح نکردم ، وگرنه آبرویی برام نمی موند !

فرض کنیم شما در یک زمینه ای به یک نتیجه مشخص رسیده باشید یا در زمینه ای سوال برای شما به وجود اومده باشه ، شما با طرح اون نتیجه یا سوال در این وبلاگ می فهمید که نتیجه گیری یا سوال شما در چه سطحی قرار داره .

شما در مورد انتخاب همسر یا همسرداری یه تفکر خاص دارید یا به نتیجه ی خاصی رسیدید . اگه مستقیما اونو در فضای واقعی با اطرافیان یا دوستان تون مطرح کنید در صورت ... بودن نظر شما! ، ممکنه حتی اعتبارتون رو از دست بدید و مدت ها سوژه خنده ی اونا بشید!

ولی این جا کسی شما رو نمیشناسه ، با خیال راحت اونو مطرح می کنید و عکس العمل های دیگران رو می بینید ، اون وقت می فهمید که عقیده ی شما از نظر دیگران درسته یا نه ، بدون این که اعتبارتون رو از دست بدید . اگه عقیده ی شما خریدار داشته باشه ، اونو در فضای واقعی مطرح می کنید و اگه دیدید که نظرتون از دید اکثریت، ... !!! هستش اونو جایی مطرح نمی کنید !

این جا یه جامعه ی کوچیکه ، اینجا می تونه تمرینی باشه برای حضور موفق تر در جامعه واقعی ، مخصوصا اگه از اون کسانی هستید که یکدفعه وارد اجتماع میشن . فرق اینجا با جامعه ی حقیقی در اینه که کسی شما رو نمی بینه ، شما به راحتی می تونید با کسب تجربه ، یه شخصیت جدید برای خودتون بسازید بدون این که برای کسی قابل تشخیص باشه ، تا امروز با نام ... نظر میدادید از فردا با نام +++ نظر بدید !!! در حالی که در فضای حقیقی چنین امکانی وجود نداره  .

مهم اینه که شما از لحاظ اجتماعی پیشرفت کنید . اشتباهات تون رو کنار بذارید یا عقیده تون رو چکش کاری کنید تا در زندگی حقیقی ، روز به روز موفق تر باشید .

اگه فلان عقیده ی شما مورد هجمه قرار گرفت ، حق ناراحت شدن ندارید ! باید توجه داشته باشید که نظر شما نقد شده نه شخصیت شما  .

ولی با این حال اگه کسی شخص شما رو قضاوت کنه ، بگه شما کافرید ! شما نادانید ، اون کار رو به خاطر این کردید  و ... ، نظراتش تائید نمیشه . اگه اشتباها تائید شد جوابش رو ندید کافیه تاریخ و ساعت ارسال اونو بگید تا اون نظر حذف بشه . این هم یه تمرینه برای زندگی در جامعه ، کسی می تونه بگه که در جامعه با چنین موضوعی مواجه نمیشه ؟!

مطرح کردن سوال در صفحه ی ارسال سوال به منزله آگاهی و قبول مواردی هستش که ذکر شد . پس از لحاظ شرعی بحث حق الناس مطرح نیست .


نکته آخر :
حضرت علی علیه السلام :
هر گاه به مشورت نیازمند شدی ، نخست ، از مشورت با "جوانان" شروع کن ،‌ زیرا ذهن آن ها تیزتر و حدس آنان ،‌ سریع تر است . پس ، مسئله را به میانسالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقادی کرده ، بهترین را برگزینند ؛ چرا که تجربه آنان بیشتر است .

بنابراین نتیجه ای که شما بعد از بحث در مورد یک موضوع به اون میرسید قابل اجرا نیست مگر این که اونو با افراد باتجربه و مورد اعتمادتون در میون بذارید .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)