سلام

معرفی تعداد دیگری از قرص های ضد بارداری

قرص  yasmine

نوعی کنتراسپتیو  می باشد که در ایران با نام روکین تولید میشود و مشابه ال دی با نوع خاصی از استروژن به نام دسپیرونون میباشد که عوارض کمتری نسبت به سایر پروژسترون ها دارد این دارو همچنین در درمان علائم اختلالات پیش از قاعدگی ( PMDD ) مانند اضطراب، افسردگی ، تحریک پذیری ، مشکلات تمرکز ، کمبود انرژی ، خواب ٬ تغییرات اشتها ، حساسیت پستان ، درد مفاصل و عضلات ، سردرد  و افزایش وزن و درمان اکنه (PMS) استفاده می شود.

موارد منع مصرف هم مانند مارولون میباشد.

*در صورتی که قرص اسپیرو نولاکتین  استفاده میکنید نباید یاسمین مصرف کنید زیرا پروژسترون این نوع قرص نگه دارنده ی پتاسیم میباشد و میتواند عوارض قلبی و متابولیک داشته باشد.

 قرص yaz:

این نوع قرص  دارای 28 قرص در یک بسته میباشد که 24 تای ان صورتی کمرنگ و 4 تای ان سفید کمرنگ میباشد و برای شروع ابتدا از قرص های سفید شرو ع کرده وسپس قرص های سفید را مصرف کنید تا بسته ی قرص تمام شود.از خصوصیات برجسته ی این قرص بدخلقی قبل از قاعدگی راتاحد قابل توجهی کاهش میدهد.

 موارد منع مصرف و موارد احتیاط و تداخلات دارویی مانند یاسمین و مارولون میباشد.

 قرص بلارا:

این قرص ها نیز به دلیل داشتن نوع خاصی از پروژسترون تاثیر کمتری در افزایش وزن دارند و....

ترکیباتی که باعث کاهش سریع هورمون های استرویدی میشوند از تاثیر بلارا میکاهند .

و تمام تداخلات دارویی ال دی  و اچ دی را شامل شده  +باعث تغییر فلور روده میشو د .

قرص فمکون اهن:

یک قرص جویدنی طعم دار که از بارداری جلوگیری کرده و پس از قطع مصرف هورمون به مدت 7 روز 75 میلی گرم قرص فروس فومارات استفاده میشود.

 قرص های دیگری نیز به نام میرست ، کاریوا ، لیبرل ، سیسونال ، ژولسا ، کواسنس و ... وجود دارند که زیاد شناخته شده نیستند اما در امریکا سرانه ی مصرف بالایی دارند.

 در حالت کلی:

برای رفع افسردگی و تغییر خلق : یاسمین و یاز جایگزین سایر قرص ها شود.

افزایش وزن:برای برطرف کردن این نگرانی  در صورتی که افزایش وزن در حدود 5 پاوند یا 2.650 کیلوگرم در عرض یک سال باشه میتوان این افزایش را نتیجه ی استفاده از این قرص ها در نظر گرفت که میتوان با جایگزین کردن مارولون یا یاز این فزایش وزن را کاهش داد.

افراد دیابتیک: قرص هایی که به قرص کوچک شناخته شده اند و فقط حاوی پروژسترون میباشند که قرص هایی مانند اورت   نورابی ای  میتواند گزینه ی مناسبی باشند و علاوه بر این ها باعث کاهش ترشح شیر در زنان شیر ده نمیشوند.

افراد مبتلا به میگرن: برای جلوگیری از حملات حاصل از آن می توانند از قرص های یاسمین،،  یاز ، لواسترین  اورتونووم  که البته دو نوع اخر کمتر شناخته شده اند .


نکته ی بسیار مهم درباره ی دزوپیرنون:

ماده بسیار مهم موجود در ترکیبات قرص یاز و یاسمین به نام دزوپیرنون وجود دارد که نوعی از ترکیبات پروژسترون می باشد میتواند به احتباس پتاسیم درون سلول کمک کند و اگر فردی در کنار مصرف یاز و یاسمین به صورت همزمان  داروهای امیلوراید ، اپلرنون، اسپیرونولاکتون، تریامتران، لیزینوپریل،  لوزارتان، والزارتان، ایبرزارتان، کانزارتان، تلمیزارتان ، کاپتوپریل ، انالاپریل ، فوزینوپریل ، لیزینوپریل ، اسپیرین ، ایبوپروفن ، ایندومتاسین ، دیکلوفناک ، نپروکسن ، تولمتین ، پیروکسیکام و ملوکسیکام ... در معرض ابتلا به هیپوکالمی (کاهش پتاسیم خون ) که با عملکرد مناسب سلول های عصبی و عضلانی را تحت تاثیر خودش قرار میدهد.

" Es. aida "


پیشنهاد :

پیشگیری از بارداری با استفاده از ایمپلنت

معرفی پنج وسیله برای پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری با دیافراگم

پیشگیری از بارداری با اسپرمیسید ( اسپرم کش )

پیشگیری از بارداری با آی یو دی ( IUD )

نحوه ی جلوگیری از بارداری در مادران شیرده

آموزش مصرف قرص ماروِلون ( دایسینل ) برای پیشگیری از بارداری

راهنمای استفاده از قرض های ضد بارداری ال دی و اچ دی

چگونگی جلوگیری از بارداری به روش طبیعی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب مرحومه آیدا (۴۴ مطلب مشابه) پیشگیری از بارداری (۱۸ مطلب مشابه)