سلام

1 - سرویکال کپ یا کلاهک سرویکس

وسیله ای انعطاف پذیر که از لاستیک طبیعی ساخته شده و در اندازه های 22 ، 25 ،28  و 31 میلی متری کاربرد دارد.

مکان قرار گیری در قسمت ته واژینال و روی سرویکس میباشد و باید قبل از استفاده اسپرسیمید ها در دو طرف کاپ اغشته شود ،نکات قابل توجه  در هنگام استفاده از ان  این است که باید20دقیقه قبل از رابطه جایگذاری شود  و حداقل 6 ساعت و حداکثر 48 ساعت در محل باقی بماند ،اشکال در جایگذاری  شانس انتخاب ان را کاهش داده  است .

موارد منع مصرف:

 در انومالی های سرویکس که باعث جابه جایی کلاهک میشود ،حساسیت به لاتکس یا اسپرسیمید و سابقه ی شوک توکسیک و التهابات لگنی و هر گونه عفونت موجود در داخل سرویکس .

باید توجه داشته باشید در صورتی که زمان طولانی کپ در محل باقی بماند باعث تحریک بافت ها و ایجاد بوی نامناسب و زمینه را برای ابتلای عفونت فراهم خواهد کرد.

 2 - نووارینگ (حلقه ی واژینال):

 از مواد شیمیایی قابل انعطاف ساخته شده و دارای هورمون استروژن و پروژسترون میباشد در این روش رینگ به مدت 3 هفته در قسمت واژینال قرار دارد،یک هفته بعد از ان به منظور قاعدگی از محل خارج میشود.

افرادی که در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند ،نباید از این روش استفاده کنند.

 همان طور که میدانید گروهی از مردان وازکتومی را که روشی بی بازگشت میباشد  برای جلوگیری از بارداری انتخاب میکنند و امروزه نوارینگ در راه های پیشگیری از بارداری در مردان نیز کاربرد دارد به این  صورت که  رینگهایی مشابه رینگ واژینال با  قرار گرفتن در کانال وازدفران مردان به جای عمل وازکتومی برای جلوگیری از خروج اسپرم کاربرد دارد  ؛البته تزریق ترکیبی از هورمون تستسترون و پروژسترون ماهی یک بار و یا دو ماه یکبار  نیزدرجلوگیری از تولید اسپرم و باروری موثر خواهد بود.

 3 - ارتواورا (پچ ضد حاملگی):

چسب هایی که بر روی بازو ،ران و شکم چسبانده میشود.،بر اساس ازمایش های انجام شده 60%استروژن و پر وژسترون در بدن ازاد میشود و به این دلیل افرادی که مایل به استفاده از ان میباشند باید بر اساس ازمایشات انجام شده از این موضوع که به در معرض لختگی خون نیستند اطمینان حاصل کنند ،از معایب ان افزایش وزن قابل توجه و طولانی کردن شرایط مناسب برای بارداری .

 4 - کاندوم ها:

  کاندوم مردانه باعث جلوگیری از ابتلا به ویروس اچ ای وی  شده اما ممکن است باعث ایجاد واکنش الرژیک   به دلیل مواردی مانند لاتکس یا پلی اورتان شده که در غیر این صورت باید استفاده از ان متوقف شود ،در ضمن استفاده از ان، باید از نرم کننده ها  و مرطوب کننده های بر پایه ی اب استفاده کنید زیرا لوبریکانت بر پایه ی روغن مثل وازلین یا کرم های نرم کننده ی علاوه بر ایجاد عفونت باعث  ایجاد اشکال در بدنه کاندوم خواهد شد.

کاندوم های زنانه نیز که در قسمت واژینال و در دهانه ی رحم قرار گرفته با این تفاوت که باید 8 ساعت قبل از رابطه در محل قرار گیرد اما تحقیقات نشان داده است که نوع کاندوم مردانه در جلوگیری از عفونت های جنسی و بارداری تاثیر بیشتری خواهد داشت .

5 - اسفنج:

اسفنج کنترل بارداری که به نام اسپانگ به فروش میرسد ،ساختار ان از فوم  تشکیل شده و حاوی اسپرمیسید نیز میباشد و تا 24 ساعت قبل از رابطه در سرویکس جایگذاری میشو د و اثر گذاری ان مانند سرویکال کپ خواهد بود.

سلامت باشید.

Es.aida


مرتبط با پیشگیری از بارداری:

خانم ها و آقایون از چه روش پیشگیری استفاده میکنین ؟

شما از چه روشی برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنید ؟

دو سوال در مورد پیشگیری از بارداری و کاندوم

آموزش مصرف قرص ماروِلون ( دایسینل ) برای پیشگیری از بارداری

پیشگیری اورژانسی از حاملگی

پیشگیری از بارداری با آی یو دی ( IUD )

پیشگیری از بارداری با اسپرمیسید ( اسپرم کش )

پیشگیری از بارداری با دیافراگم

پیشگیری از بارداری با آمپول های تزریقی

پیشگیری از بارداری با استفاده از ایمپلنت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب مرحومه آیدا (۴۴ مطلب مشابه) پیشگیری از بارداری (۱۸ مطلب مشابه)