سلام

دیافراگم یک لاستیک گنبدی شکل می باشد که توسط فنر در محیط مربوطه قرار میگیرد و در هنگام استفاده از آن باید به اسپرمیسیدها اغشته شود ،اما با توجه به تفاوت در اندام ها برای استفاده از ان فرد باید به پزشک مراجعه کرده و با انجام معاینات لازم سایز مناسب جهت استفاده  توسط پزشک انتخاب شود .

دلیل این که فرد بدون نسخه نمیتواند از آن استفاده کند این است که اگر دیافراگم کوچک باشد ،در جای خود قرار نمیگیرد و اگر خیلی بزرگ باشد ممکن است برای فرد ناراحت کننده باشد ،اما با استفاده از آن در صورتی که فردی دچار سیستوسل یا پرولاپس رحم باشد باعث دفع آن و تشخیص  زود هنگام توسط پزشک خواهد شد.

در صورت استفاده بیش از 6 ساعت در محل باید حتما اسپرسیمید در قسمت بالایی واژینال استفاده شده و تا حداقل 6 ساعت بعد از رابطه و حداکثر صبح روز بعد نباید برداشته شود ،بعد از خروج باید هم دیافراگم و واژینال کاملا شست و شو داده شده تا از بروز  TTS یا سندرم شوک توکسیک جلوگیری کند و در افرادی که وزنشان بین  5 کیلوگرم افزایش یا کاهش دارد استفاده از ان توصیه خواهد شد. دیافراگم ها با برندهای  رسامینا، اورتو ار ملکس، میکس و ایدیسیل شناخته شده اند.  

مزایای استفاده از ان این است در هنگام رابطه بریر یا سدی ایجاد نمیکند و در مقایسه با کاندوم تاثیر کمتری بر میزان بیماری های منتقله جنسی ماند ایدز یا سوزاک و ... دارد  و  شانس ابتلا به عفونت های ادراری را افزایش میدهد ،شکست آن 4.2 تا 9.1 است ،در صورت استفاده ی نادرست احتمال حاملگی را بالا میبرد ،و افراد دارای سابقه ی رکتوسل و یورتروسل، سابقه ی عفونت های مکرر  ادراری و جنسی و یا افرادی که بیش از 3 بار در هفته امیزش دارند مناسب نیست.

" Es.aida "


مرتبط با پیشگیری از بارداری:

خانم ها و آقایون از چه روش پیشگیری استفاده میکنین ؟

شما از چه روشی برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنید ؟

دو سوال در مورد پیشگیری از بارداری و کاندوم

آموزش مصرف قرص ماروِلون ( دایسینل ) برای پیشگیری از بارداری

پیشگیری اورژانسی از حاملگی

پیشگیری از بارداری با آی یو دی ( IUD )

پیشگیری از بارداری با اسپرمیسید ( اسپرم کش )

معرفی پنج وسیله برای پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری با آمپول های تزریقی

پیشگیری از بارداری با استفاده از ایمپلنت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب مرحومه آیدا (۴۴ مطلب مشابه) پیشگیری از بارداری (۱۸ مطلب مشابه)