باسلام از همه دوستان به خصوص برادران عزیز خواهش می کنم بنده رو راهنمایی بفرمایید حدود دو ماهی میشه ک پسری اومدن خواستگاری خواهر بزرگم و تو این مدت فقط از طریق تلفن با هم در ارتباط بودن بار اول ک این اقا پسر اومدن خواستگاری و جواب رد شنیدن خواهرم دیگه ب پیام هایی ک می فرستاد و زنگ می زد جواب نمیداد این شد ک با اصرار و زنگ زدن مداوم ایشون و با اطلاع مادرم خواهرم حاضر شدن باهاشون حرف بزنن.

تا 2 هفته پیش که دوباره این آقا با مادر و خواهرشون اومدن خواستگاری و دوباره جواب رد شنیدن، خواهرم دوباره به  پیام هاشون جواب ندادن تا اینکه این آقا در پیام هاشون نوشته بودن که خانواده شون از من خوش شون اومده و حرف از خواستگاری کردن از من اومد وسط.

به خواهرم فقط از طریق پیام اطلاع دادن که  می خوام بیام خواستگاری خواهرتون. آقا هم با قصد خواستگاری از من به خواهرم اس میداد تا چند روز پیش. الان آقا به خواهرم پیام میدن و بدون اینکه حرفی از من باشه من خودم به این آقا شک دارم، این چه نوع رفتاریه که ایشون دارن. من و خواهرم موندیم قصد ایشون چیه؟

از دوستان خواهش می کنم به ما کمک کنن میترسم این جور پیام ها به ضرر خواهرم تموم بشه و اون اقا قصد سوء داشته باشن

پاسخ :
سلام
اینه مساله رو میشه در 3 حالت بررسی کرد :
1 - اثبات خودش به خواهر شما : بعضی از پسرها به واسطه ی نوع تربیتی که شدند تحمل شنیدن نه رو ندارن . برای این که از سنگینی نه شنیدین کم کنن دست به کارهای عجیبی می زنن . مثلا خواستگاری از نزدیکان اون دختر .
در صورتی که موفق بشه ، نظر یکی از نزدیکان اون رو جلب کنه ، تمام تلاشش رو می کنه که اون دختر حسرت زندگی اون رو بخوره .
فرض کنید شما بهش جواب مثبت دادید . به احتمال زیاد این پسر تمام نیروی خودش رو به کار میگیره که زندگی خوبی برای شما درست کنه . مهم ترین هدفش هم این خواهد بود که خواهرتون از نه ای که گفته عمیقا پشیمون بشه . از این طریق می تونه انتقام سختی از خواهر شما بگیره . احتمالا شما زندگی خوبی خواهید داشت ولی به قیمت اذیت شدن خواهرتون . این زندگی خوب احتمالا به شرطی ادامه خواهد داشت که خواهرتون یا دیگه ازدواج نکنه یا این که شوهرش از لحاظ مالی از این پسر ضعیف تر باشه و نتونه از لحاظ مالی به پای این پسر برسه .
این خطر هم وجود داره که اگه شوهر خواهرتون وضع بهتری داشت برای این که کم نیاره دست به کارهای خلاف بزنه تا پول بیشتری به دست بیاره .

2 - می خواد خواهرتون رو تحت فشار بذاره که جواب مثبت بده
شاید شما ، یه وسیله باشید که اون به خواسته اش یعنی بله گرفتن از خواهرتون برسه . بعضی از دخترها تحمل این رو ندارن که خواهر کوچکترشون زودتر ازدواج کنه . بنابراین به خواهرتون داره گوشزد می کنه که اگه قبول نکنی با خواهر کوچکترت ازدواج می کنم . اگه چنین اتفاقی بیافته ، مردمی که ذاتا بد بین هستند نسبت به این اتفاق فکرهای بدی می کنن . ممکنه شایعه بشه که خواهر بزرگ شما یه عیب و ایرادی داره که شما زودتر ازدواج کردید . اونم با کسی که خواستگارش بوده . بنابراین ممکنه اون پسر داره خواهر شما رو می ترسونه که از نظرش برگرده .

3 - میشه خوش بین بود . به این صورت که اون خانواده ی شما رو پسندیده و از تربیت خانوادگی شما خوشش اومده . بنابراین می خوان عروس شون یکی از شما دو نفر باشه .

با توجه به این که میگید با خواهرتون داره پیامک رد و بدل می کنه احتمال دوم قوی تره . وگرنه اگه قصد ازدواج با شما رو داشت طبیعتا باید شما رو از پدر و مادرتون خواستگاری می کرد نه از خواهرتون . همین طور مادرش باید تماس می گرفت نه خودش .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)