بسم الله الرحمن الرحیم

هـوای عشق تو اومده
ارسال امروز من در ادامه ی پست ""همـه چیز را به دست خدا بسپاریم""هست ،  قبل از وارد شدن به بحث این پست در صورت تمایل  لینک زیر رو به طور کامل نشانه گذاری  کنید و در پنجره ی جدید اون رو باز کنید و این دلنوشته رو بخونید

دعوت به خیر و نیکی قبل از امر به معروف است

این دعوت برای آشنایی و تشویق و ترغیب دیگران به خوبی هاست تا میدان بر بدی ها تنگ شود و تمایل به سوی آن ها کاهش یابد
این دعوت سلامت جامعه را دوام می بخشد به تعالی کمک می کند به عنوان پیشگیری مانع گسترش گناه می شود

بهترین و موثر ترین روش دعوت روش عملی ست همانطور که امام صادق می فرماید
دعوت کننده مردم باشید اما نه با زبان بلکه با پارسایی تلاش نماز و نیکی..که این رفتار ها خود دعوت کننده هستند

همه ی ما شنیده ایم که ازدواج نیمی از دین است . و این را هم باید بدانیم که ازدواج یک عبادت است عبادتی که ثواب های زیادی را به خود اختصاص می دهد...

همه ی ما شنیده ایم که نماز یک فرد متاهل ارزش بسیار بیشتری از نماز یک فرد مجرد دارد یا شنیده ایم که چه ثوابی در دادن یک لیوان آب به همسر هست . اما از طرفی موانع و مشکلاتی سر راه ازدواج خیلی از جوانان است که یکی از این موانع بحث توقع ها ست ، توقع های بیجا سدیست سر راه ازدواج خیلی از جوان ها .

حالا شما در نظر بگیرید اگر از خودمان شروع کنیم و توقعات بیجایمان را اول از سر راه خودمان برداریم خیلی بهتر نمی شود اوضاع و احوالمان؟؟؟؟

منِ جوانِ مجرد باید بنشینم با خودم فکر کنم حساب کتاب کنم اگر می خواهم ازدواج کنم ، اول باید چه شرایطی را برای خودم در نظر بگیرم روی کدام یک از کم و کاستی هایم کار کنم و کدام یک از نقاط قوتم را باید بهتر کنم؟

اولویت هایم را درجه دار کنم ، برای آن ها درجه ی یک و دو بگذارم ، مشخص کنم کدام یکی از آن ها ضروری و کدام یک غیرضروری ترند؟

بعد خیلی راحت می توانم با کمی فکر کردن بفهمم که از فرد مقابلم چه می خواهم؟ ، فرد مقابلم باید چه شرایطی را داشته باشد؟ ، از فرد مقابلم چه خواسته هایی دارم؟

بنشینیم و فکر کنیم

فکر به این موضوع که از کجا آمده ام به کجا می روم؟؟
قرار ست در این دنیایی که فانی ست تا کجا ها پیش بروم و چه زندگی را با دست خودم برای آن دنیای باقی بسازم؟؟

سخن آخرم هم این است که کاری کنیم تا لبخند خدا را از آن خود کنیم...

دل امام زمانمان را به دست بیاوریم...

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ثواب حس و حال خوبی را که از این متن گرفتم هدیه می کنم به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آرزوهامون رو با واسطه قرار دادن ائمه ی اطهار با خدا در میان بگذاریم :)

یا علی...


مرتبط:

سندرم سیندرلا در کمین دختران سن ازدواج

سندرم سیندرلا بعد از ضعیف شدن بین دختران، به خانواده اون ها سرایت کرده

توقعات عجیب دختران و پسران امروزی

مدرک گرفتن دختران باعث میشه توقعات شون بالا بره ؟

این که خواستگار ماهی 4 میلیون درآمد داشته باشه توقع زیادیه ؟

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

چه توقعاتی از همسر آینده تون دارید ؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

یه دختر مطلقه باید سطح توقعاتش رو در ازدواج مجدد پایین بیاره ؟

چطور توقع پدر و مادرم رو برای مراسم عروسی پایین بیارم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)