سلام

مباحث یاد مرگ به پایان رسید . بحث جدیدی که می خوایم به اون بپردازیم مباحث " یادی از امام عصر علیه السلام " هستش که توسط حاج آقا عالی در برنامه ی سمت خدا مطرح شده .

ان شاء الله تا مدتی راس ساعت 12 ، این مباحث در وبلاگ منتشر خواهد شد .

التماس دعا

----------------------------------------------

امام زمان (عج ) می فرمایند : وقتی شما دعا می کنید ما برای شما آمین می گوییم و وقتی شما ساکت می شوید ما برای شما دعا می کنیم .

ان شاء الله همه ما باور کنیم که در این دوران یک صاحب داریم . یک آقا و یک وجود نازنین داریم که همه ی عالم بخاطر وجود او سر سفره ی نعمت های خدا هستند . و بهترین دعا هم دعای اوست . بهترین فرصت دعا هم در نماز و بعد از نماز است .

من به هر عزیزی که از من این تقاضا را کرده ، گفته ام که بیایید به نمازهایمان اهمیت بیشتری بدهیم مخصوصا اول وقت . ما شنیده ایم که در آخر الزمان انسان صبح از خانه با ایمان بیرون می آید و شب بی ایمان بر می گردد

شاید این نماز و تکرارش در پنج بار در روز برای تقویت توحید ماست . برای تجدید بیعت ما با خداست . هر کس روزی پنج بار بگوید : الله اکبر ، الرحمن الرحیم و .. قطعا حس قشنگی پیدا می کند و در این حس آلوده ی گناه در این فضای بردگی که هر وابستگی ما را به طرف خودش می کشاند تا ما را از خدا دور کند ، به تعبیر پیامبر اکرم در این آلودگی ها اگر روزی پنج بار انسان استحمام بکند قطعا پاک میشود .

پیامبر فرمودند : نماز پنج گانه مثل استحمام پنجگانه برای شماست ، مثل شارژ پنج گانه است . امروزه خیلی باطری های ما مصرف میشود ، شارژهایمان کم میشود .

این قدر گناه می بینیم ، این قدر گناه می شنویم و این قدر گناه سر راه ما سبز میشود ، روزی پنج بار خودم را به شارژ وصل بکنم ، در رودخانه مطمئن خودم را شستشو بدهم ، توی یک آغوش گرم انرژی بگیرم .

روایت داریم که خدا می فرماید : ای بنده های من ، وقتی شما با من حرف می زنید من یک جوری گوش می دهم مثل اینکه به غیر از تو هیچ بنده ای ندارم ولی وقتی شما با من صحبت می کنید مثل این است که صد تا خدا دارید .

بچه ها را دیده اید که اولین روز مدرسه وقتی پنج ساعت در مدرسه هستند و از مادر شان دور هستند و وقتی به خانه می رسند می گویند : مامان و مادر از آشپزخانه میگوید بچه چه می خواهی ؟ غذا می خواهی ؟ میگوید : نه و به بغل مامان می پرد و میگوید : مامان می خواهم . ویتامین مامانم از صبح کم شده است .

در این دنیای وانفسا روزی پنج بار بغل خدا بپرید ، سبحان ربی الاعلی و بحمده ، انسان بپرد و باور کند که ویتامین خدایش کم شده ، سه جا در قرآن گفته که شیطان برای کسانی که دستشان در دست خداست نمی تواند سلطه داشته باشد ، سلطه ی من بر آنهایی است که از خدا جدا هستند ، با آنهایی که وصل هستند نمی توانم کاری بکنم .

امام در کتاب چهل حدیث ، در حدیث ذکرشان تعبیر ظریفی دارد . شیطان سگ درگاه خداست ، سگ با آشنایان صاحب خانه کاری ندارد با بیگانه ها کار دارد . من آشنا بشوم ، آشنایی همین است .

این عزیز می گوید که دعا کنید . وظیفه ی ما دعا کردن است . امروز غیر از دعا کردن کاری بلد نیستیم . نصیحت ها و مشاوره های مان هم اگر از قرآن و عترت نباشد و از خودمان باشد معلوم نیست ارزشی داشته باشد .

فقط اگر از کلام خدا و ائمه بگوییم شاید اتفاقی بیفتد . اما در مورد دعا کردن خاطرمان جمع است که گفته اند شما دعا بکنید کاری نداشته باشید . ما محتاج دعا هستیم .

بهترین دعا ، دعای امام زمان است . بهترین فرصت در نماز است . پس بیاییم نمازمان را اول وقت بخوانیم ، با یک همت بهتر بخوانیم ، با آمادگی زیباتر، با توجه بیشتر و سرمایه گذاری بیشتری بخوانیم ، فقط به این امید که نماز من همراه نماز امام زمان (عج) قاطی بشود و بالا برود و وقتی نماز من به نماز امام زمان (عج) وصل بشود ، منی که نمازم را به نماز امام زمان (عج) وصل کرده ام قطعا از دعای امام زمان بهره مند میشوم .

قطعا امام زمان این دعا را بعد از نمازش دارد . اللهم واقم بالحق و بعد حزب الباطل ، اللهم الرزقنا توفیق الطاعة و بعد المعصیة . اگر مشمول این دعاهای امام زمان بشویم و باور هم کنیم که این ها اکسیر است ببینید چه اتفاق قشنگی می افتد .

حالا جوانان دوست دارند که با خدا باشند ولی از طرفی می خواهند جوانی کنند . چکار کنند ؟ یکی از مشکلات ما این است که فکر می کنیم که اگر سمت خدا رفتیم محروم می شویم .

اگر بخواهم با خدا رفیق بشوم که دلم هم میخواهد ، اگر بخواهم سمت نماز ، روزه ، حجاب و قرآن بروم ، دیگر باید دور کِیف ، عشق ، دوست ، رفیق ، تفریح و دریا را خط بکشم ولی واقعا این نیست . رفتن به سمت خدا معنایش محرومیت نیست . محدویت است ولی محرومیت نیست .

جوان عزیز شما شادی می خواهید یا نشاط ؟

نشاط می خواهید زیرا نشاط درونی است و شادی بیرونی است . اگر انسان ظاهرش شاد باشد ولی درونش نشاط نداشته باشد ، مجبور است فیلم بازی کند . و امروز این بچه های ما را اذیت می کند .

نشاط درونی چیست ؟ نشاط درونی این است که من به یک رضایت درونی ، آرامش درونی و آسودگی خاطر برسم . حالا چرا نمی رسیم ؟ زیرا قانون دارد .

اگر من بخواهم از گل طبیعی بهره ببرم ، قانون دارد . قانونش را باید از باغبان بپرسم . ما قانونش را بلد نیستیم . من از هر چیزی که بخواهم استفاده بکنم قانون دارد . من در این دنیا باید بروم از سازنده ی آن قانون ، استفاده اش را بپرسم .

این جوانی که می گوید که دوست دارم به سمت خدا بیایم ولی این همه گرفتاری اطرافم هست ، من می گویم چون هنوز یک دل ، صد دل است . دل یک دل کن ، مهر دیگران را زدل خود یله کن ، یک دم تو ز اخلاص بیا در بَر ما ، گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن .

گاهی وقت ها می خواهیم خدا را امتحان کنیم . خدا امتحانش را پس داده است . شهدا نزدیکترین ، زیباتری و قشنگترین مصادیق بنده های خدا هستند . بعض مواقع وقتی من از نشاط جبهه ها می گویم ، بچه ها می گویند که این نشاط خیلی قشنگ است ، پس چرا ما نداریم ؟ می گویم که چون نشاط آنها در مسیر بندگی و سمت خدا بود .

ما دوازده گام را باید در تفریح مان در میهمانی ، در ارتباطات ، در ازدواج و اشتغال پیاده بکنیم . آن قانون است . تا من به تکلیفم عمل نکنم ، تا در مسیر بندگی قرار نگیرم ، از آن آرامش که تطمئن القلوب است بهره ای نمی برم .

در قرآن راجع به قرآن ، اهل بیت ، پدر و مادر ، دین و ولایت ذکر گفته است . همه ی ذکرها را در چارچوب دین بگذارید و آن موقع می گوید : تطمئن القلوب . آیت الله بهجت فرمودند : جوانان نماز اول وقت را با آرامش بخوانید . همان مقدار وقت را که برای غذایت می گذاری ، برای نمازت بگذار .

" مباحث یادی از امام زمان عج الله - حجت الاسلام عالی - برنامه سمت خدا - http://samtekhoda.tv3.ir "

سایر پست های موضوع یادی از امام زمان عج الله:

یادی از امام زمان عج الله (2)

یادی از امام زمان عج الله (3)

یادی از امام زمان عج الله (4)


مباحث مربوط به امام زمان (عج):

آیا در بین یاران خاص امام زمان علیه السلام، خانم‌ها هم هستند ؟

توضیح ویژگی زنده بودن امام زمان عج الله

دلایل زنده بودن امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف

توضیح در مورد رحمت، رأفت و مهربانی گسترده امام زمان (ع) (1)

توضیح در مورد رحمت، رأفت و مهربانی گسترده امام زمان (ع) (2)

توضیح در مورد ویژگی غایب بودن امام زمان (ع)

دلایل غیبت امام زمان علیه السلام

راه های ارتباطی ما با امام زمان (ع) در عصر غیبت - (1)

راه های ارتباطی ما با امام زمان (ع) در عصر غیبت (2)

رابطه‌ی امام حسین ( علیه السلام ) و امام عصر ( علیه‌السلام )

بررسی عدالت گستری امام عصر(عج) (1)

نقش امام عصر در تقدیر انسانها

وظایف فردی منتظران در عصر غیبت امام زمان عج الله

در محضر امام زمان عج الله بی ادبی نکنیم

وظایف منتظران – ادب زمان و مکان (1)

تجدید عهد روزانه با امام زمان علیه السلام (1)

چرا امام زمان عج الله به داد فقیران و گرفتاران نمی رسد ؟!

تبعیت از جانشینان امام زمان عج الله (1)

علائم ظهور و وظیفه منتظران (1)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مباحث یادی از امام زمان (عج) (۴۶ مطلب مشابه)